Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Nei, det er det i aller høyeste grad du som er! Er du utdannet pedagog foresten? har du noe annet enn lærerskolen? Hvis ikke har du aldri kunnet påta deg noe pedagogisk annsvar. Og i løpet av tre år som lærer har du heller ikke fått noe helhetsbilde dersom du har støtt på en enkelt elev det har vært problemer med. Det jeg snakker om er når det e rgodt over halve klassen det er problemer med. Før du har opplevd det så klarer du ikke å sette deg inn i det jeg snakker om her.

 

Har mastergrad og praktisk pedagogikk (Er utdannet lektor), med to grunnfag i graden min, så jeg er høyere kvalifisert enn de fleste lærerne på ungdomsskolen. Selvsagt kan jeg påta meg pedagogisk ansvar, nå er du bare vrang. Har ikke møtt på en klasse hvor over halvparten har "problemer", kommer jeg dit kan jeg heller revurdere synet mitt.

 

jeg tolker det ene og alene som det er deg selv og systemet ditt du er fonøyd med. Men still deg et spørsmål: Hva gjør du så når elevene ikke gir systemet en sjanse?

 

Tolk det som du ønsker. Jeg er fornøyd med at vi i felleskap har klart å respektere hverandre, og sammen funnet metoder som fungerer for alle. Om du tolker dette som at jeg er selvgod har du en underlig dekuksjonevne, men deg om det. Om elevene ikke gir systemet en sjanse vil jeg selvsagt ty til dialog og lytte til elevens ønsker. Jeg vil strekke meg lengst mulig for å implementere dette i undervisningen, om det lar gjøre.

 

Bullshit! Lærere forventer makt, respekt og autritet bare fordi de kaller seg lærere og får d eikke viljen sin hever de stemmen, slår knytt neven i kateterer, setter kryss, skriver emldinger eller sender til rektor! Synd for lærerne at "Som man sær skal man høste" også gjelder for dem...

 

Det gjør jeg altså ikke, uansett hvor mye du påstår det.

 

Her var det ikke riktige folk som tok seg av saken. Dette er bare et prakteksempel på at lærere tror de kan styre elever og gaper over mer enn de kan! Vil ikke si at det var noe beundringsverdig med det du gjorde her da du burde overlatt det til profesjonelle som faktisk er utlært til spesialtilfelelr. Det høres ut som vedkommende hadde et problem med seg selv.

 

Dette er et eksempel på at jeg tidlig innså at skolen ikke var riktig plass for eleven, jeg gjorde alt i min makt for å skaffe denne gutten hjelp utenom skolen, men ingen ville trø til. Det endte med at jeg og assistenten brukte deler av fritiden vår på å forsøke å hjelpe ham også, siden alle andre instanser snudde ryggen til ham. Jeg forsøkte ukentlig å overlate dette til profesjonelle som faktisk er utdannet til spesialtilfeller som dette, men de ville altså ikke. Jeg har altså gjort nøyaktig det du beskylder meg for å ikke ha gjort.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mastergrad og praktisk pedagogikk, med to grunnfag i graden min, så jeg er høyere kvalifisert enn de fleste lærerne på ungdomsskolen. Selvsagt kan jeg påta meg pedagogisk ansvar, nå er du bare vrang. Har ikke møtt på en klasse hvor over halvparten har "problemer", kommer jeg dit kan jeg heller revurdere synet mitt.

 

Disse klassene finnes det altså flere av og der snakker jeg av erfaring. Når det gjelder lærerne var det tre som sluttet på skolen. To av dem var i 6. klasse og den ene begynte som lærer på en annen skole mens den andre sluttet som lærer. Den tredje var i 7. klasse og jeg aner ikke om hun fortsatte som lærerinne ved en annen skole eller ikke. De andre lærerne som brøt sammen sluttet i de klassene. I tillegg var det denne undervisningsinnspektøren som ingen respekterte, men alle hatet. Muligens bortsett fra en enkelt som alltid var englebarn.

 

Tolk det som du ønsker. Jeg er fornøyd med at vi i felleskap har klart å respektere hverandre, og sammen funnet metoder som fungerer for alle. Om du tolker dette som at jeg er selvgod har du en underlig dekuksjonevne, men deg om det. Om elevene ikke gir systemet en sjanse vil jeg selvsagt ty til dialog og lytte til elevens ønsker. Jeg vil strekke meg lengst mulig for å implementere dette i undervisningen, om det lar gjøre.

 

Du svarer ikke på det jeg spør om. Hva om en eller flere absolutt ikke vil gi systemet ditt en sjanse og heller ikke vil høre på deg når du snakker? Det kan fort skje at du kommer opp i en slik situasjon og da kan det være lurt å ha tenkt på det på fohånd. ;)

 

Det gjør jeg altså ikke, uansett hvor mye du påstår det.

 

Det er jo tydelig at du mener lærerne skal styre elevene.

 

Dette er et eksempel på at jeg tidlig innså at skolen ikke var riktig plass for eleven, jeg gjorde alt i min makt for å skaffe denne gutten hjelp utenom skolen, men ingen ville trø til. Det endte med at jeg og assistenten brukte deler av fritiden vår på å forsøke å hjelpe ham også, siden alle andre instanser snudde ryggen til ham. Jeg forsøkte ukentlig å overlate dette til profesjonelle som faktisk er utdannet til spesialtilfeller som dette, men de ville altså ikke. Jeg har altså gjort nøyaktig det du beskylder meg for å ikke ha gjort.

 

Nå kjenner ikke jeg til denne enkeltsaken. Men om du ikke fant hjelp lurer jeg på hvor du prøvde...

Lenke til kommentar

Disse klassene finnes det altså flere av og der snakker jeg av erfaring. Når det gjelder lærerne var det tre som sluttet på skolen. To av dem var i 6. klasse og den ene begynte som lærer på en annen skole mens den andre sluttet som lærer. Den tredje var i 7. klasse og jeg aner ikke om hun fortsatte som lærerinne ved en annen skole eller ikke. De andre lærerne som brøt sammen sluttet i de klassene. I tillegg var det denne undervisningsinnspektøren som ingen respekterte, men alle hatet. Muligens bortsett fra en enkelt som alltid var englebarn.

 

Ok, det kan godt hende du har rett i at disse klassene finnes.

 

Du svarer ikke på det jeg spør om. Hva om en eller flere absolutt ikke vil gi systemet ditt en sjanse og heller ikke vil høre på deg når du snakker? Det kan fort skje at du kommer opp i en slik situasjon og da kan det være lurt å ha tenkt på det på fohånd. ;)

 

Hvis ikke de vil gi undervisningen en sjanse, og heller ikke høre på meg, da forsøker jeg å høre på dem. Jeg vil spørre dem hva som skal til for at de skal kunne få en mer meningsfylt skolehverdag, om de ønsker å fortelle om dette. Hvis de i det hele tatt vil fortelle meg om hverdagen sin og problemene de opplever på skolen skal jeg bruke tiden min til å lytte til dem og forsøke etter beste evne å gi dem et undervisngstilbud i tråd med det de mener er best.

 

Det er jo tydelig at du mener lærerne skal styre elevene.

 

Jeg mener at dialog og respekt er stikkord som bør gjennomsyre skolen, og gå begge veier. Læring skjer i hodet til elevene, det er ikke noe man kan "gi" til en elev. Læreren er bare en veileder for elevene, men selve læringen skjer altså ikke om eleven ikke vil. En lærer kan ikke tvinge en elev til å lære om han eller hun ikke ønsker.

 

Nå kjenner ikke jeg til denne enkeltsaken. Men om du ikke fant hjelp lurer jeg på hvor du prøvde...

 

ABUP, barnevernet, skoleledelsen, mobilt team, esterstiftelsen, alternativt skoletilbud, politiets forebyggende avdeling, guttens religiøse veileder og foreldrene. Jeg satt også i møte med skolesjefen i kommunen hvor jeg la frem denne spesifikke saken og i klare ordlag kritiserte systemet. Hva annet kunne jeg ha gjort?

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Ok, det kan godt hende du har rett i at disse klassene finnes.

 

Jeg har rett! Som sagt har ejg selv vært i noen av de. Det ene året på ungdomsskolen var vi meldt til PPT ettersom vi ble betraktet som en problemklasse.

 

Hvis ikke de vil gi undervisningen en sjanse, og heller ikke høre på meg, da forsøker jeg å høre på dem. Jeg vil spørre dem hva som skal til for at de skal kunne få en mer meningsfylt skolehverdag, om de ønsker å fortelle om dette. Hvis de i det hele tatt vil fortelle meg om hverdagen sin og problemene de opplever på skolen skal jeg bruke tiden min til å lytte til dem og forsøke etter beste evne å gi dem et undervisngstilbud i tråd med det de mener er best.

 

Og hvis de ikke vil snakke med deg? Det finnes nemelig dem som ikke gir lærerne noen sjanse. Og det har de forøvrig sin fulle rett til ettersom de er der under tvang! Da er det gjerne lærerne begynne rå sklrike og komme med trussler og da fortjener de å få akkurat det samme rett igjen!

 

Jeg mener at dialog og respekt er stikkord som bør gjennomsyre skolen, og gå begge veier. Læring skjer i hodet til elevene, det er ikke noe man kan "gi" til en elev. Læreren er bare en veileder for elevene, men selve læringen skjer altså ikke om eleven ikke vil. En lærer kan ikke tvinge en elev til å lære om han eller hun ikke ønsker.

 

Finner ikke en eneste grunn til at lærere skal respekteres! Dog er jeg enig i at elevene selv bestemmer om de vil lære eller ikke og det har jeg selv sagt flere ganger i denne tråden.

 

ABUP, barnevernet, skoleledelsen, mobilt team, esterstiftelsen, alternativt skoletilbud, politiets forebyggende avdeling, guttens religiøse veileder og foreldrene. Jeg satt også i møte med skolesjefen i kommunen hvor jeg la frem denne spesifikke saken og i klare ordlag kritiserte systemet. Hva annet kunne jeg ha gjort?

 

Innse at du ikke var den rette til å hjelpe ham virker det som.

Lenke til kommentar

Har møtt EN som aldri ga opp...

 

Men er vesentlig fler som gir opp.. Og som ikke orker mere,klarte å få to lærere til å knekke psykisk,å det er ikke noe jeg er stolt av,jeg var bare en utrolig fæl jentunge på skolen. HOldt kjeft i timene,men styygg ellers..

Stakkar lærerne mine sier jeg.. Di har mareritt ennå sikkert.

 

Dere er jammen tøffe :roll:

Lenke til kommentar

Hva er galt med å gjøre motstand mot lærerne?

 

Hva er det som er så fantastisk tøft med å få lærere til å "bryte sammen"? Får jo nesten inntrykk av at gymlærern din har misbrukt deg seksuelt eller noe sånn så sårt som temaet er. Prøvde å lese ett par sider men alle 18 for å finne ut hva du ønsker for skolevesenet ble litt i overkant. Tolker jeg deg riktig om du mener at barn like godt kunne sluppet skolen hvis de ville og alt annet er ett overgrep mot dem som legitimerer all form for ulydighet?

 

edit: forøvrig komisk at du bruker ordet motstand. Får nesten litt inntrykket av at du betrakter deg selv som litt heroisk og tøff?

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Og hvis de ikke vil snakke med deg? Det finnes nemelig dem som ikke gir lærerne noen sjanse. Og det har de forøvrig sin fulle rett til ettersom de er der under tvang! Da er det gjerne lærerne begynne rå sklrike og komme med trussler og da fortjener de å få akkurat det samme rett igjen!

 

Hvis de ikke ønsker å snakke med meg, så ønsker de ikke å snakke med meg. Ikke stort mer jeg kan gjøre da. Jeg truer og skriker hvertfall ikke til dem, jeg er da et voksent menneske, og oppfører meg deretter.

 

Finner ikke en eneste grunn til at lærere skal respekteres! Dog er jeg enig i at elevene selv bestemmer om de vil lære eller ikke og det har jeg selv sagt flere ganger i denne tråden.

 

Men det gjør altså de fleste andre elever. At en elev selv bestemmer om læring finner sted i hodet sitt er da elementært, man må ønske å lære noe. Det er skolens ansvar å legge til rette for dette i størst mulig grad, men det er til syvende og sist elevens eget valg å sørge for at læring faktisk finner sted.

 

Innse at du ikke var den rette til å hjelpe ham virker det som.

 

Noe jeg også gjorde helt klart, men jeg var ansatt av skolen for å ta meg av denne eleven, noe jeg gjorde så godt som en lektor eller lærer uten spesialpedagogikk kunne være i stand til. At skolen og kommunen ikke var sitt ansvar bevisst er noe jeg kritiserte dem for, og sørget for å dokumentere. Stort mer kunne jeg ikke gjøre, og kan således ikke lastes for dette. Eksemplet tok jeg egentlig med for å vise at vi ikke er totalt uenige i alt, men du får det i grunnen til å høres ut som jeg ikke har gjort jobben min, noe jeg faktisk gjorde langt utover det som ble forventet i forhold til kontrakten min. Her forsøkte jeg så langt som mulig å vise alle instansene at det fantes tilfeller hvor normalt skoletilbud ikke var tilstrekkelig, men systemet sviktet grovt.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så fantastisk tøft med å få lærere til å "bryte sammen"? Får jo nesten inntrykk av at gymlærern din har misbrukt deg seksuelt eller noe sånn så sårt som temaet er. Prøvde å lese ett par sider men alle 18 for å finne ut hva du ønsker for skolevesenet ble litt i overkant. Tolker jeg deg riktig om du mener at barn like godt kunne sluppet skolen hvis de ville og alt annet er ett overgrep mot dem som legitimerer all form for ulydighet?

 

edit: forøvrig komisk at du bruker ordet motstand. Får nesten litt inntrykket av at du betrakter deg selv som litt heroisk og tøff?

 

:roll:

 

Hva er det som er så fantastisk tøft med lærere som hever stemmen, slår knyttneven i kateteret, setter krygg, skriver emldiger eller sender til rektor? hva er så tøft med lærere som tror de skal være ledere og respekteres bare fordi folk har blitt tvunger til å være et sted de hater? Som man sår skal man høste... Hever lærerne stemmen hever mans temmen tilbake. Slår læreren knyttneven i kateteret slår man selv knyttnevnen i pulten. Setter læreren kryss river man i stykker listen, skriver læreren melding river man sidene ut av boken, sender læreren enn opp til rektor nekter man å gå, tar læreren i enn river enn se gløs og prøver læreren seg igjen slår man med en stol eller en passer! Maktsyke og diktatur har i alle år møtt motstand og de er tvangssystemet kalt skolen inntet unntak! Bare sunt for lærerne å få vite at de ikke respekteres eller ses opp til bare fordi de har papiret på at de jobber et sted som folk har blitt tvunget til å møte opp på!

 

SLike barnsligheter som "gymlæreren missbrukt deg" og "ser på deg selv som helt" kan du bare spare deg for dersom vi skal diskutere dette noe mer!

Lenke til kommentar

Hva er det som er så fantastisk tøft med å få lærere til å "bryte sammen"? Får jo nesten inntrykk av at gymlærern din har misbrukt deg seksuelt eller noe sånn så sårt som temaet er. Prøvde å lese ett par sider men alle 18 for å finne ut hva du ønsker for skolevesenet ble litt i overkant. Tolker jeg deg riktig om du mener at barn like godt kunne sluppet skolen hvis de ville og alt annet er ett overgrep mot dem som legitimerer all form for ulydighet?

 

edit: forøvrig komisk at du bruker ordet motstand. Får nesten litt inntrykket av at du betrakter deg selv som litt heroisk og tøff?

 

:roll:

 

Hva er det som er så fantastisk tøft med lærere som hever stemmen, slår knyttneven i kateteret, setter krygg, skriver emldiger eller sender til rektor? hva er så tøft med lærere som tror de skal være ledere og respekteres bare fordi folk har blitt tvunger til å være et sted de hater? Som man sår skal man høste... Hever lærerne stemmen hever mans temmen tilbake. Slår læreren knyttneven i kateteret slår man selv knyttnevnen i pulten. Setter læreren kryss river man i stykker listen, skriver læreren melding river man sidene ut av boken, sender læreren enn opp til rektor nekter man å gå, tar læreren i enn river enn se gløs og prøver læreren seg igjen slår man med en stol eller en passer! Maktsyke og diktatur har i alle år møtt motstand og de er tvangssystemet kalt skolen inntet unntak! Bare sunt for lærerne å få vite at de ikke respekteres eller ses opp til bare fordi de har papiret på at de jobber et sted som folk har blitt tvunget til å møte opp på!

 

SLike barnsligheter som "gymlæreren missbrukt deg" og "ser på deg selv som helt" kan du bare spare deg for dersom vi skal diskutere dette noe mer!

 

Det er ikke noe spessielt tøft med tingene lærere kan gjøre, det har jeg vell heller ikke hevdet? Grunnen til at jeg lurer på hvilke såre opplevelser du har hatt med lærere er jo fordi det ser ut til å vekke så mye sinne hos deg.

 

Jeg ser at du mener at det er på sin plass å ødelegge lærernes bøker osv. hvis de noterer at du oppfører deg dårlig, noe som selvfølgelig må med på vitnemålet. Om du som elev mener at det er i din fulle rett å være drittsekk og ødelegge undervisningen for resten av klassen så burde vell læreren være i sin fulle rett til å notere ned dette slik at vitnemålet ditt bærer preg av oppførselen din og foreldrene dine får vite hvor ute og kjøre du er?

 

Igjen ser jeg at innlegget ditt er preget av en slags herosik kamp mot de undertrykkende lærerne, som tross alt er verdens verste folk. Hva er det egentlig du vil man skal gjøre annderledes?

Lenke til kommentar

Gidder egentlig ikk å diskutere dette med deg mer ettersom du fortsette rå kommemed tåpeligheter om heroisk kamp, men kan gi det en siste sjanse.

 

Jeg skrev jo at du kunne lese igjennom tråden siden jeg har skrevet en del ting før, men siden du gav opp så kan jeg nevne enkelte ting: Elevene skulle få betalt for å gå på skolen akkurat slik lærerne, undervisningsinnspektærene og rektor får lønn for å jobbe der. Tideligere har folk argumentert for at skolen skal forbrede elevene på framtiden og da ville jo lønn vært med på å forbrede dem. Lekser skulle enten avskaffes eller bare være et par dager i uken da det ikke er hver dag man trenger å jobbe etter at arbeidsdagen er over. Elevene skulle få ha med seg drikke hjemmefra og drikke i timene eller så skulle ordningen med at lærerne får ha det avskaffes. Elevene skulle få samme slags stoler som lærerne. Bare bullshit at lærerne skal ha bedre stoler enn elevene! Og selvsagt skulle elevene akkurat som lærerne få betalt for å gå i 17. maitoget. Ordningen med at man får skrivebøker skulle avskaffes og det skulle kunne skrives rett i arbeidsbøkene. Feks. er det verdiløst å først skrive opp hele mattestykket for så å skrive svaret når stykket står i boken og det bare er å skrive det rett inn der. Det burde forøvrig være kantine der elevene fikk varmlunsh hver dag istedefor å måtte ha med seg mat. Da har du noe.

Lenke til kommentar

Gidder egentlig ikk å diskutere dette med deg mer ettersom du fortsette rå kommemed tåpeligheter om heroisk kamp, men kan gi det en siste sjanse.

 

Jeg skrev jo at du kunne lese igjennom tråden siden jeg har skrevet en del ting før, men siden du gav opp så kan jeg nevne enkelte ting: Elevene skulle få betalt for å gå på skolen akkurat slik lærerne, undervisningsinnspektærene og rektor får lønn for å jobbe der. Tideligere har folk argumentert for at skolen skal forbrede elevene på framtiden og da ville jo lønn vært med på å forbrede dem. Lekser skulle enten avskaffes eller bare være et par dager i uken da det ikke er hver dag man trenger å jobbe etter at arbeidsdagen er over. Elevene skulle få ha med seg drikke hjemmefra og drikke i timene eller så skulle ordningen med at lærerne får ha det avskaffes. Elevene skulle få samme slags stoler som lærerne. Bare bullshit at lærerne skal ha bedre stoler enn elevene! Og selvsagt skulle elevene akkurat som lærerne få betalt for å gå i 17. maitoget. Ordningen med at man får skrivebøker skulle avskaffes og det skulle kunne skrives rett i arbeidsbøkene. Feks. er det verdiløst å først skrive opp hele mattestykket for så å skrive svaret når stykket står i boken og det bare er å skrive det rett inn der. Det burde forøvrig være kantine der elevene fikk varmlunsh hver dag istedefor å måtte ha med seg mat. Da har du noe.

 

Så vi skulle brukt masse ekstra penger (som selvfølgelig må tas fra ett annet sted) på at elevene skulle få betalt fordi de er så heldige å få gå på skolen og faktisk få en fremtid? Slik skal de altså også lære hvordan man får lønn? :p

 

Det vil jo da fortsatt være tvang? Det virker da mye mer logisk å legge ned folkeskolen og heller gjøre det frivillig for elevene å gå på skolen? Jeg regner med at elevene ikke trenger å høre på lærerne i din betalte skole heller?

Lenke til kommentar

Om de ikke gjorde som de skulle ville de selvfølgelig ikke få betalt. Saken er at man skulle gjøre det interessangt å gå på skolen og få elevene til å ville og være interessert i å gjøre en innsats. Og man kaster jo alt bort penger på å gi lærerne og de andre som jobber i skolen lønn så å bruke penger fornuftig ved å gi elevene lønn ville være et stort skritt framover! :yes:;)

Lenke til kommentar

Haha. Dette var jo en veldig morsom tråd. Har jo sporet helt av, men dog morsom. Synes spesielt dette med "lønn" til elevene er ett virkelig komisk forslag. Mens vi er igang så kan vi jo også gi de våpen, tilby narkotika og banke de opp, så får de ett mye bredere verdensbilde. Like tåpelig som det jeg nettopp skrev nå er det Glimti skriver. Sorry Glimti, ikke noe personlig, men synes synspunktene dine i denne saken har vært helt på jordet.

Lenke til kommentar

Om de ikke gjorde som de skulle ville de selvfølgelig ikke få betalt. Saken er at man skulle gjøre det interessangt å gå på skolen og få elevene til å ville og være interessert i å gjøre en innsats. Og man kaster jo alt bort penger på å gi lærerne og de andre som jobber i skolen lønn så å bruke penger fornuftig ved å gi elevene lønn ville være et stort skritt framover! :yes:;)

 

Så vi skal ta en god bit av pengene som brukes på lærerne og skolens ansatte og gi i lønn til elever og dermed gjøre læreryrket enda mindre aktraktivt og således gjøre det vanskelig å rekruttere gode lærere? Hvilken størelsesorden snakker vi rent lønnsmessig da?

 

Om elevene ikke oppførte seg og ikke fikk betalt, måtte de fortsatt gå på skolen?

Det er da fortsatt ett like stort overgrep så lenge elevene tvinges på skolen?

Lenke til kommentar

Haha. Dette var jo en veldig morsom tråd. Har jo sporet helt av, men dog morsom. Synes spesielt dette med "lønn" til elevene er ett virkelig komisk forslag. Mens vi er igang så kan vi jo også gi de våpen, tilby narkotika og banke de opp, så får de ett mye bredere verdensbilde. Like tåpelig som det jeg nettopp skrev nå er det Glimti skriver. Sorry Glimti, ikke noe personlig, men synes synspunktene dine i denne saken har vært helt på jordet.

 

Fordi?

Lenke til kommentar

Hva er det som er så fantastisk tøft med å få lærere til å "bryte sammen"? Får jo nesten inntrykk av at gymlærern din har misbrukt deg seksuelt eller noe sånn så sårt som temaet er. Prøvde å lese ett par sider men alle 18 for å finne ut hva du ønsker for skolevesenet ble litt i overkant. Tolker jeg deg riktig om du mener at barn like godt kunne sluppet skolen hvis de ville og alt annet er ett overgrep mot dem som legitimerer all form for ulydighet?

 

edit: forøvrig komisk at du bruker ordet motstand. Får nesten litt inntrykket av at du betrakter deg selv som litt heroisk og tøff?

 

:roll:

 

Hva er det som er så fantastisk tøft med lærere som hever stemmen, slår knyttneven i kateteret, setter krygg, skriver emldiger eller sender til rektor? hva er så tøft med lærere som tror de skal være ledere og respekteres bare fordi folk har blitt tvunger til å være et sted de hater? Som man sår skal man høste... Hever lærerne stemmen hever mans temmen tilbake. Slår læreren knyttneven i kateteret slår man selv knyttnevnen i pulten. Setter læreren kryss river man i stykker listen, skriver læreren melding river man sidene ut av boken, sender læreren enn opp til rektor nekter man å gå, tar læreren i enn river enn se gløs og prøver læreren seg igjen slår man med en stol eller en passer! Maktsyke og diktatur har i alle år møtt motstand og de er tvangssystemet kalt skolen inntet unntak! Bare sunt for lærerne å få vite at de ikke respekteres eller ses opp til bare fordi de har papiret på at de jobber et sted som folk har blitt tvunget til å møte opp på!

 

SLike barnsligheter som "gymlæreren missbrukt deg" og "ser på deg selv som helt" kan du bare spare deg for dersom vi skal diskutere dette noe mer!

 

Enten er du en del av den verste problemklassen som sannsynligvis er med i top 10 i sitt trinn, eller så er lærerne dere har så ille at de konkurer i deres top 10.

Ved andre ord: Spørsmålet er heller hvorfor inget organ finnes for å granske klassene internt, for å finne ut hvor inkompetansen ligger. Vis dere er en problemklasse, straff de som holder probleme oppe passende, gjerne utvising og vondt verre er, del opp klassen, spark lærerne som er utenfor håpets rang, og sett i gang med oppstramming på lærerne som var inkompetente.

Selvsagt er det ikke noe sånt organ i dag, og det irriterer meg. Kraftig.

På en annen side: Lærerutdanningen er ment for å luke ut de inkompetente, dårlig kultur og etikk er derimot et virkelig problem som burde rives i vis det dannes.

 

 

Gidder egentlig ikk å diskutere dette med deg mer ettersom du fortsette rå kommemed tåpeligheter om heroisk kamp, men kan gi det en siste sjanse.

 

Jeg skrev jo at du kunne lese igjennom tråden siden jeg har skrevet en del ting før, men siden du gav opp så kan jeg nevne enkelte ting: Elevene skulle få betalt for å gå på skolen akkurat slik lærerne, undervisningsinnspektærene og rektor får lønn for å jobbe der. Tideligere har folk argumentert for at skolen skal forbrede elevene på framtiden og da ville jo lønn vært med på å forbrede dem. Lekser skulle enten avskaffes eller bare være et par dager i uken da det ikke er hver dag man trenger å jobbe etter at arbeidsdagen er over. Elevene skulle få ha med seg drikke hjemmefra og drikke i timene eller så skulle ordningen med at lærerne får ha det avskaffes. Elevene skulle få samme slags stoler som lærerne. Bare bullshit at lærerne skal ha bedre stoler enn elevene! Og selvsagt skulle elevene akkurat som lærerne få betalt for å gå i 17. maitoget. Ordningen med at man får skrivebøker skulle avskaffes og det skulle kunne skrives rett i arbeidsbøkene. Feks. er det verdiløst å først skrive opp hele mattestykket for så å skrive svaret når stykket står i boken og det bare er å skrive det rett inn der. Det burde forøvrig være kantine der elevene fikk varmlunsh hver dag istedefor å måtte ha med seg mat. Da har du noe.

 

Antar vi ikke har sosialmoralen som kreves for omleggingen til et system som krevet at elevene skal være modne nok til å inse at de trenger utdanning, men resten av posten din ligger ofte tilnærmet mot en ganske god list over forbedringer.

:thumbup:

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Så vi skal ta en god bit av pengene som brukes på lærerne og skolens ansatte og gi i lønn til elever og dermed gjøre læreryrket enda mindre aktraktivt og således gjøre det vanskelig å rekruttere gode lærere? Hvilken størelsesorden snakker vi rent lønnsmessig da?

 

Om elevene ikke oppførte seg og ikke fikk betalt, måtte de fortsatt gå på skolen?

Det er da fortsatt ett like stort overgrep så lenge elevene tvinges på skolen?

 

Trenger ikke å ta fra lønnen til lærerne for å gi til elevene. Hvilken lønn har jeg faktisk ike tenkt over enda ettersom det aldri har blitt diskutert noe videre.

 

Tviler på at det ville vært noe særlig problem med elevene dersom disse endringene ble innført og har ikke tenkt noe særlig over hva man burde jøre om det ike funker. SKal gjøre det og komme tilbake.

Lenke til kommentar

Så vi skal ta en god bit av pengene som brukes på lærerne og skolens ansatte og gi i lønn til elever og dermed gjøre læreryrket enda mindre aktraktivt og således gjøre det vanskelig å rekruttere gode lærere? Hvilken størelsesorden snakker vi rent lønnsmessig da?

 

Om elevene ikke oppførte seg og ikke fikk betalt, måtte de fortsatt gå på skolen?

Det er da fortsatt ett like stort overgrep så lenge elevene tvinges på skolen?

 

Trenger ikke å ta fra lønnen til lærerne for å gi til elevene. Hvilken lønn har jeg faktisk ike tenkt over enda ettersom det aldri har blitt diskutert noe videre.

 

Tviler på at det ville vært noe særlig problem med elevene dersom disse endringene ble innført og har ikke tenkt noe særlig over hva man burde jøre om det ike funker. SKal gjøre det og komme tilbake.

 

Men om en elev ikke ønsker å være på skolen selv om han får noen kroner kan han altså bli hjemme? Og om han bråker i klassen kan læreren fortsatt ikke gjøre annet enn å se på?

Ellers er det jo ett like stort overgrep som før.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...