Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Grunnskolen(..) er en utdanning for å bli et noenlunde selvstendig og oppegående menneske i et demokratisk samfunn. Demokratiet baserer seg på at alle skal ha noe å si, med alle de svakheter det innebærer.

Løgn begge deler.

 

Grunnskolen er en konsekvens av forskjellige innflytelser, både at folk ønsker at staten skal legge til rette for at alle barn får en viss kunnskapsbase, og et ønske om at flertallet skal få bedrive meningspåvirkning ovenfor barn for å nulle ut uheldige effekter av rare foreldre. Videre er det en seleksjonsprosess, for å sørge for at bare de som flertallet liker, skal få stige i gradene.

 

Demokratiet baserer seg ikke på at alle skal ha noe å si. Demokratiet i Norge baserer seg på at flertallsinteresser i saker driver fram utformingen av samfunnet gjennom en allmenn stemmerett, og en oligopol av tilbud å stemme på. Det eneste du trenger, er mange nok som liker det slik det er, og som har noe å si. Alle har ikke noe å si i Norge. 14 åringer har ikke noe de skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo årevis siden det ble kartlagt at barn er smartere enn foreldrene sine og det skyldes vel så mye alt de lærer gjennom internett, tv, film ol lignende enn av en A4-lærer som står i et rom og snakke rog tror at han/henne er leder.

 

Barn er slett ikke smartere enn foreldre, men barn kan lære fortere. Barn mangler derimot enormt mye kunnskap og det vi kan kalle "visdom". Det er jo og selvsagt viktig å ta hensyn til at barn slett ikke er ferdig utviklet selv om de ofte tror det selv. For eksempel er ofte ikke evnen til å tenke abstrakt og evnen til kritisk tenking ordentlig utviklet før barnet passerer 20 år. Da er man regnet som voksen og man er langt forbi tiden da skolen var "tvang".

Lenke til kommentar
Å at du kommer med at elever burde få lønn for å være på skolen, hva er egentlig det? Tenkte du denne tanken skikkelig ut egentlig?

 

Vennligst begrunn påstanden.

Argumentet ditt tipper jeg kommer til å falle ned til "vi har feil moral og etikk for at noen sånt kan fungere", eller "hvor skal pengene komme fra?".

Ergo, du har en bastand påstand uten begrunnelse.

Jeg tror jeg ville ha vært mot elevlønnen fordi det i praksis er bevist at det er kun noen få som er i stand til å gjøre for pengenes skyld(youtube video jeg linket tidligere i tråden). Så det vil ikke gjøre alt for mye på karaktersnittet.|

Lenke til kommentar
Å at du kommer med at elever burde få lønn for å være på skolen, hva er egentlig det? Tenkte du denne tanken skikkelig ut egentlig?

 

Vennligst begrunn påstanden.

Argumentet ditt tipper jeg kommer til å falle ned til "vi har feil moral og etikk for at noen sånt kan fungere", eller "hvor skal pengene komme fra?".

Ergo, du har en bastand påstand uten begrunnelse.

Jeg tror jeg ville ha vært mot elevlønnen fordi det i praksis er bevist at det er kun noen få som er i stand til å gjøre for pengenes skyld(youtube video jeg linket tidligere i tråden). Så det vil ikke gjøre alt for mye på karaktersnittet.|

 

 

Tenk deg for en enorm kostnad det hadde blitt hvis alle elever i grunnskolen skulle fått "elevlønn"

 

Å da har det blitt enda mer i skatter og avgifter slik at staten kunne betalt ut denne elevlønnen, å da har jeg flyttet fra landet!

Lenke til kommentar

Mitt argument mot elevlønn er enkelt og greit at man kan ikke lære folk i at man skal få penger for alt man gjør, man får ukelønn for å gjøre ting i huset, også får man lønn for å gå på skole (noe man jo egentlig gjør for å få en utdanning for å få en jobb som man kan leve av). Det er faktisk ting i verden som man ikke får penger for selvom man bør/må gjøre det. Man kan ikke basere livet sitt på at hvis man ikke får penger så gidder man ikke gjøre det. Man før kjøpt alt for penger, men penger er ikke alt!

Lenke til kommentar
Å at du kommer med at elever burde få lønn for å være på skolen, hva er egentlig det? Tenkte du denne tanken skikkelig ut egentlig?

 

Vennligst begrunn påstanden.

Argumentet ditt tipper jeg kommer til å falle ned til "vi har feil moral og etikk for at noen sånt kan fungere", eller "hvor skal pengene komme fra?".

Ergo, du har en bastand påstand uten begrunnelse.

Jeg tror jeg ville ha vært mot elevlønnen fordi det i praksis er bevist at det er kun noen få som er i stand til å gjøre for pengenes skyld(youtube video jeg linket tidligere i tråden). Så det vil ikke gjøre alt for mye på karaktersnittet.|

 

 

Tenk deg for en enorm kostnad det hadde blitt hvis alle elever i grunnskolen skulle fått "elevlønn"

 

Å da har det blitt enda mer i skatter og avgifter slik at staten kunne betalt ut denne elevlønnen, å da har jeg flyttet fra landet!

 

Vi har allerede en hær, en velferdstat som er godt utbydg, stor offentlig sektor, massevis administrasjon.

Det blir bare nok en utgift på posten, godt mulig en uforsvarlig utgift, men fortsatt bare nok en utgift.

Det burde holde med å si: "Jeg finner dette uforsvarlig".

Lenke til kommentar

Folkeskolen er en gave fra fellesskapet til individet. Husk at det ikke er elevene som bestemmer om de skal gå på skole hverken i Norge eller noen andre land. I enkelte land er det "frivillig" i den form at foreldrene bestemmer, mens i Norge er det ikke lov for foreldre å hindre barn i å gå på skole.

 

Å på stå at det er "tvang" å sende mindreårige barn på skole er totalt idioti, siden mindreårige ikke kan bestemme slike ting selv uansett. Det er FORELDRENE som blir tvunget til å sende barn på skolen, og i 99 av 100 tilfeller har ikke det noe å si, siden foreldrene som regel ser de positive effektene av skolegang.

 

*fjernet setning som grenser mot personangrep*

Endret av Runar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glimti: Så med andre ord kommer du til å fortsette å beskylde oss for ondskap fordi vi mener tvang er nødvendig samtidig som du selv tar til orde for å bruke tvang?

 

Jeg ser du fortsatt ønsker å lønne elevene for at de får gå på skole, deg om det. Hva slags størrelser snakker vi om med tanke på lønn? Hva vil evt. konsekvensene bli om en elev ikke bryr seg om han blir trukket i "lønn". Du snakker jo allerede i dag om elever som driter i skolen og som ikke lar seg motivere av karakterer, antagelig får de det meste materielle de trenger hos foreldrene sine og trolig også ukelønn. Mange av de værste vil vell heller ikke være rolige og greie elever selv med lønnssystemet. Hvilke midler har lærerne da for å holde roen?

 

Anngående stoler, varmmat og drikke ser jeg ikke noe problem med de forslagene. Jeg har selv sett flere skoler med tilsvarende stoler som lærerne har og eneste problemet er at det gjerne blir litt mer bråk, men ikke voldsomt mye. En del av dette ble vi vell forøvrig enige om for mange sider siden.

 

Når det gjelder hva som er nødvendig å lære på skolen ser jeg at du anklager alle andre for å være duster og at det er du som vet hva som er nødvendig. De er med andre ord: "noe innbilsk søppel". Alle som faktisk har fullført folkeskolen og gjort seg en vurdering i ettertid om hvorvidt det var nødvendig, og kommet til at det var det, tar altså feil. Dette til tross for at skolesystemet er formet gjennom demokratiet dermed også læreplanen.

 

Jeg kan være enig i at fks. nynorsk ikke er det mest nyttige på jord, men hva er alt dette "bulshitet" som skal korte ned skoletiden så voldsomt? Jeg kan komme på ett par ting som ikke er absolutt nødvendig å kunne men egentlig ikke så veldig mye.

 

Så til den delen hvor du begynner å snakke om "trist" osv, samtidig som du anklager meg for å være userriøs (apropos trist). Spørsmålet om seksåringen vet bedre enn foreldrene har du fått en del ganger nå, og gjentatte ganger har du unnlatt å svare og en gang har du til og med spurt:"hvor får du det fra?". Det er virkelig userriøst, og å hisse seg opp over at du faktisk blir konfrontert med dette tar seg veldig dårlig ut.

Likevell har du enda ikke fått til å svare ja eller nei.

 

At voksne generelt er noe inbilsk søppel osv. synes jeg rett og slett blir userriøst og jeg lurer på hva du bygger dette på. Særlig med tanke på at du utifra profilen din er voksen selv. Voksne har faktisk, som du selv skriver, levd lenger, opplevd barndommen selv, vært gjennom skolesystemet selv og forsørger faktisk barna sine. At de skulle vite litt mer enn Ole på seks om hva som er best for han skulle vell bare mangle? Ville du latt ungen din utforske trafikken alene?

 

Jeg ser gjerne også kilder på at:"Det er jo årevis siden det ble kartlagt at barn er smartere enn foreldrene sine".

Men igjen, tolker jeg deg riktig om jeg tror du mener at ett barn på seks år vet bedre enn sine foreldre hva som er best for det?

 

Du avslutter det ene innlegget dit fint med å kalle deler av mitt for søppel. Da vil jeg gjerne minne deg på at du hadde svart meg med følgende:"

Tror heller det er omvendt, nemlig at du og en del andre innser at dagens system ikke funker, men ikke er vilig til å gi opp ideen om at det skal fungere fordi det vil være å innrømme at dere har tapt diskusjonen..."

Dette i samme innlegg som du innrømmet at en viss grad av tvang var nødvendig og hele "firivllighetsskolen" plutselig ble skjøvet under teppe. Samme med at å notere på lapper var ett grovt overgrep mot elevene. Altså kommer du med en annklage mot meg, helt uten begrunnelse, i samme innlegg som du innrømmer at mine antagelser var riktige. Det vil jeg si er å bite seg selv i halen.

 

I ditt neste innlegg ser jeg at du går litt tilbake på det med tvangen og ikke skal tvinge de som absolutt ikke vil på skolen? Du svarer således pørsmålet mitt med å svare på noe annet. Jeg spurte hva man skal gjøre med alle barna som ikke er på skolen, skal de reke gatelangs eller skal man bruke tvang til å ha dem på SFO eller tvinge dem til å bli passet på av foreldrene?

 

Jeg registrerer også at du igjen påstår at elever i dag er slemme mot lærere fordi helt andre elever for lenge siden ble mishandlet av helt andre lærere. Det tror jeg faktisk er så langt fra sannheten du kommer og om du tar ett tilfeldig utvalg av "avvikere" fra en klasse kan jeg nesten garantere deg at det ikke vil være grunnen til hvorfor han bråker. Han er antagelig ikke ute etter hevn på læreren fra 1945.

 

Alt i alt sitter vi nesten igjen med flere spørsmål enn svar. I det ene innlegget ditt ville du ha tvang i skolen men med lønn, varmmat, gode stoler og drikke i timene. Pluss at man skulle følge din definisjon av hva som er nødvendig lærdom. Læreren sine virkemidler begrenser seg til å trekke i lønn og notere navn. Er dette en riktig oppsummering av ditt skolesystem?

 

I det andre innlegget ditt sier du at "Vil de absolutt ikke møte opp så la dem gjøre som dem vil". Altså skal man ikke tvinge noen i skolen. Jeg lurer da på hvilken som er rett?

 

Ja, den beste ideen er vel på påtvinge dem basiskunnskapene, MEN KUNDET og la alt annet være frivillig! Og de skal da få ha akkurat de samme godene som lærerne ang. stoler og drikke i timene og lærerne skal selv tørke av tavlen istedefor å kunne kommandere ordenspersoner til å gjøre det! Å først og fremst skal eleven omsider få lønn!

 

Når det gjelder dem som plent nekter å møte opp så la dem få gjøre som de vil. Ingen kan tvinges til å leve innenfor systemet! Aksepterer de ikke den tvangen de blir pålagt selvom den er betalt og de får samme goder som lærerne så får de helelr gjøre som de vil. Man blir i utgangspunktet født fri, men noen idioter har bestemt at man skl være født inn i en masse lover og regler. Vil amn ikke være me di systemet så er det enes eget valg akkurat som valget om man vil leve eller ikke!

Lenke til kommentar

Glimti: Så med andre ord kommer du til å fortsette å beskylde oss for ondskap fordi vi mener tvang er nødvendig samtidig som du selv tar til orde for å bruke tvang?

 

Jeg ser du fortsatt ønsker å lønne elevene for at de får gå på skole, deg om det. Hva slags størrelser snakker vi om med tanke på lønn? Hva vil evt. konsekvensene bli om en elev ikke bryr seg om han blir trukket i "lønn". Du snakker jo allerede i dag om elever som driter i skolen og som ikke lar seg motivere av karakterer, antagelig får de det meste materielle de trenger hos foreldrene sine og trolig også ukelønn. Mange av de værste vil vell heller ikke være rolige og greie elever selv med lønnssystemet. Hvilke midler har lærerne da for å holde roen?

 

Anngående stoler, varmmat og drikke ser jeg ikke noe problem med de forslagene. Jeg har selv sett flere skoler med tilsvarende stoler som lærerne har og eneste problemet er at det gjerne blir litt mer bråk, men ikke voldsomt mye. En del av dette ble vi vell forøvrig enige om for mange sider siden.

 

Når det gjelder hva som er nødvendig å lære på skolen ser jeg at du anklager alle andre for å være duster og at det er du som vet hva som er nødvendig. De er med andre ord: "noe innbilsk søppel". Alle som faktisk har fullført folkeskolen og gjort seg en vurdering i ettertid om hvorvidt det var nødvendig, og kommet til at det var det, tar altså feil. Dette til tross for at skolesystemet er formet gjennom demokratiet dermed også læreplanen.

 

Jeg kan være enig i at fks. nynorsk ikke er det mest nyttige på jord, men hva er alt dette "bulshitet" som skal korte ned skoletiden så voldsomt? Jeg kan komme på ett par ting som ikke er absolutt nødvendig å kunne men egentlig ikke så veldig mye.

 

Så til den delen hvor du begynner å snakke om "trist" osv, samtidig som du anklager meg for å være userriøs (apropos trist). Spørsmålet om seksåringen vet bedre enn foreldrene har du fått en del ganger nå, og gjentatte ganger har du unnlatt å svare og en gang har du til og med spurt:"hvor får du det fra?". Det er virkelig userriøst, og å hisse seg opp over at du faktisk blir konfrontert med dette tar seg veldig dårlig ut.

Likevell har du enda ikke fått til å svare ja eller nei.

 

At voksne generelt er noe inbilsk søppel osv. synes jeg rett og slett blir userriøst og jeg lurer på hva du bygger dette på. Særlig med tanke på at du utifra profilen din er voksen selv. Voksne har faktisk, som du selv skriver, levd lenger, opplevd barndommen selv, vært gjennom skolesystemet selv og forsørger faktisk barna sine. At de skulle vite litt mer enn Ole på seks om hva som er best for han skulle vell bare mangle? Ville du latt ungen din utforske trafikken alene?

 

Jeg ser gjerne også kilder på at:"Det er jo årevis siden det ble kartlagt at barn er smartere enn foreldrene sine".

Men igjen, tolker jeg deg riktig om jeg tror du mener at ett barn på seks år vet bedre enn sine foreldre hva som er best for det?

 

Du avslutter det ene innlegget dit fint med å kalle deler av mitt for søppel. Da vil jeg gjerne minne deg på at du hadde svart meg med følgende:"

Tror heller det er omvendt, nemlig at du og en del andre innser at dagens system ikke funker, men ikke er vilig til å gi opp ideen om at det skal fungere fordi det vil være å innrømme at dere har tapt diskusjonen..."

Dette i samme innlegg som du innrømmet at en viss grad av tvang var nødvendig og hele "firivllighetsskolen" plutselig ble skjøvet under teppe. Samme med at å notere på lapper var ett grovt overgrep mot elevene. Altså kommer du med en annklage mot meg, helt uten begrunnelse, i samme innlegg som du innrømmer at mine antagelser var riktige. Det vil jeg si er å bite seg selv i halen.

 

I ditt neste innlegg ser jeg at du går litt tilbake på det med tvangen og ikke skal tvinge de som absolutt ikke vil på skolen? Du svarer således pørsmålet mitt med å svare på noe annet. Jeg spurte hva man skal gjøre med alle barna som ikke er på skolen, skal de reke gatelangs eller skal man bruke tvang til å ha dem på SFO eller tvinge dem til å bli passet på av foreldrene?

 

Jeg registrerer også at du igjen påstår at elever i dag er slemme mot lærere fordi helt andre elever for lenge siden ble mishandlet av helt andre lærere. Det tror jeg faktisk er så langt fra sannheten du kommer og om du tar ett tilfeldig utvalg av "avvikere" fra en klasse kan jeg nesten garantere deg at det ikke vil være grunnen til hvorfor han bråker. Han er antagelig ikke ute etter hevn på læreren fra 1945.

 

Alt i alt sitter vi nesten igjen med flere spørsmål enn svar. I det ene innlegget ditt ville du ha tvang i skolen men med lønn, varmmat, gode stoler og drikke i timene. Pluss at man skulle følge din definisjon av hva som er nødvendig lærdom. Læreren sine virkemidler begrenser seg til å trekke i lønn og notere navn. Er dette en riktig oppsummering av ditt skolesystem?

 

I det andre innlegget ditt sier du at "Vil de absolutt ikke møte opp så la dem gjøre som dem vil". Altså skal man ikke tvinge noen i skolen. Jeg lurer da på hvilken som er rett?

 

Ja, den beste ideen er vel på påtvinge dem basiskunnskapene, MEN KUNDET og la alt annet være frivillig! Og de skal da få ha akkurat de samme godene som lærerne ang. stoler og drikke i timene og lærerne skal selv tørke av tavlen istedefor å kunne kommandere ordenspersoner til å gjøre det! Å først og fremst skal eleven omsider få lønn!

 

Når det gjelder dem som plent nekter å møte opp så la dem få gjøre som de vil. Ingen kan tvinges til å leve innenfor systemet! Aksepterer de ikke den tvangen de blir pålagt selvom den er betalt og de får samme goder som lærerne så får de helelr gjøre som de vil. Man blir i utgangspunktet født fri, men noen idioter har bestemt at man skl være født inn i en masse lover og regler. Vil amn ikke være me di systemet så er det enes eget valg akkurat som valget om man vil leve eller ikke!

 

Jeg ser at du siterer meg, men du svarer på veldig lite av det jeg spør om. Du klarer rett og slett opp i veldig lite. Om du leser innlegget mitt på nytt er jeg sikker på at du oppdager dette selv og siden du er en serriøst debatant er jeg sikker på at du retter på dette og faktisk svarer på spørsmålene du får, og ikke unngår dem du ikke har svar på :)

Lenke til kommentar

For siste gang: Kan du slutte å quote så inni helvette!!!???

 

Innlegget ditt som jeg svarte på står på den samme siden så det hadde holdt lenge at du kun quotet svaret mitt istedefor å ta med alt sammen. Man må bare scrolle nedover og nedover siden på denne måten.

 

Ang. det du skriver så har jeg nå prøvd å forklare deg at et minimum av tavang kan godtas, men da med et helt annet system enn det vi har i dag. Når det gjelder dem som plent nekter å møte opp selvom det venter belønning for å møte opp og delta så får de bare utebli og velge å være utenfor alt system. Hvorfor tvinge folk egentlig? Dere som forsvarer skole hyler og skriker jo om at skolen er nødvendig og at landet vil kollapse uten burde jo stå i første rekke til å høre påelevene framfor lærerne og hva som gjør at elevene kan ha interesse av å møte opp og følge med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For siste gang: Kan du slutte å quote så inni helvette!!!???

 

Innlegget ditt som jeg svarte på står på den samme siden så det hadde holdt lenge at du kun quotet svaret mitt istedefor å ta med alt sammen. Man må bare scrolle nedover og nedover siden på denne måten.

 

Ang. det du skriver så har jeg nå prøvd å forklare deg at et minimum av tavang kan godtas, men da med et helt annet system enn det vi har i dag. Når det gjelder dem som plent nekter å møte opp selvom det venter belønning for å møte opp og delta så får de bare utebli og velge å være utenfor alt system. Hvorfor tvinge folk egentlig? Dere som forsvarer skole hyler og skriker jo om at skolen er nødvendig og at landet vil kollapse uten burde jo stå i første rekke til å høre påelevene framfor lærerne og hva som gjør at elevene kan ha interesse av å møte opp og følge med!

 

Og igjen, trekk pusten dypt og ro deg ned. Du har en lei tendens til å unngå å svare på ting som kan være vanskelig å svare på evt. punkter der du kanskje innser feil så om jeg ikke quoter deg regner jeg med at du, igjen, vil plukke ut en liten del av innlegget heller enn å svare på hele. Men om det virkelig plager deg slik kan jeg godt la være, men synes du er litt vell ivrig etter at andre skal tilpasse seg deg her, ref. skolelærere osv.

 

Jeg ser at du har tegnet noen grove linjer av systemet ditt, bla. at alle skal tvinges på skolen, men slipper om de ikke vil. Du ser sikkert selv hvor den skranter.

 

Det er veldig mange sider ved systemet ditt og tankegangen din jeg har spurt deg om i mitt tidligere innlegg som du ikke svarer på og således har du heller ikke kommet med noe nytt siden innlegget du siterte.

 

Jeg legger forøvrig merke til at du mener "vi" hyler og skriker, en ordbruk som vi jo vet etter en del sider med dine innlegg at er en tone du selv vil karakterisere som userriøs og kreve å få endret før du svarer. Jeg skal være så grei å ikke ta meg nær av det ;)

 

På ditt spørsmål om hvorfor vi skal tvinge folk på skolen(som du selv både sier du er for og imot) besvarer du jo dette ganske greit i neste setning med at du selv, og landet, antagelig ikke vil fungere i ett samfunn der folk ikke går på skole, du vil også ha problemer med å fungere i demokratiet uten nødvendig skolegang. Dette har du blitt forklart en del ganger nå, ikkesant?

 

Det er ingen her, så vidt jeg har sett, som ikke vil høre på elevene og dette gjøres jo allerede i dag. Skolen har endret seg mye bare de siste tyve årene.

Lenke til kommentar

herzeleid

 

Hvis jeg har skrevet mye av det samme så kan det jo skyldes at dere har kommet med det samme hele tiden... ;)

 

Og nei, det er ikke feil å overse dem som nekter å møte opp. Systemet jeg har snakket om går ut på rettferdighet, mens deres går ut på at lærerne skal ha alle rettigheter og bestemme alt og heve stemmen eller kaste elev ut straks de ikke hører etter. Er det rart lærerne møter motstand siden systeme er slik det er i dag? Slik dere forsvarer...

 

Du snakker gang på gang om å overse ting, men har du svart på det jeg påpekte om at flere har tatt til ordet for fysisk avstraffelse og enda flere for langt strengere skoler og mer makt til lærerne? Har du lagt mekre til at noen har tatt til ordrt for tvangsintitusjoner? Så nei, ikke alle her er interessert i å høre etter hva elevene måtte mene slik du vil ha det til. Og med de handlingene er det bare bra at lærer elbir slått og stukket ned samt at elevene ikke møter opp på skolen! :thumbup:

 

Innlegget ditt som jeg svarte på står på den samme siden så det hadde holdt lenge at du kun quotet svaret mitt istedefor å ta med alt sammen. Man må bare scrolle nedover og nedover siden på denne måten.

 

Ang. det du skriver så har jeg nå prøvd å forklare deg at et minimum av tavang kan godtas, men da med et helt annet system enn det vi har i dag. Når det gjelder dem som plent nekter å møte opp selvom det venter belønning for å møte opp og delta så får de bare utebli og velge å være utenfor alt system. Hvorfor tvinge folk egentlig? Dere som forsvarer skole hyler og skriker jo om at skolen er nødvendig og at landet vil kollapse uten burde jo stå i første rekke til å høre påelevene framfor lærerne og hva som gjør at elevene kan ha interesse av å møte opp og følge med!

 

Når du skriver "Jeg ser at du har tegnet noen grove linjer av systemet ditt, bla. at alle skal tvinges på skolen, men slipper om de ikke vil. Du ser sikkert selv hvor den skranter" så er det jo tydelig at du ikke vil gi andre systemer en sjanse. Men du vet sikkert at det ikke er mulig å tvinge noen uansett og hvis de blir tvunget er det de selv som avgjør om de skal bli værend eeller gå igjen. Og om de blir værende er det de selv som bestemmer om de skal gjøre noe der. Jeg prøver å finne et system der de vil være der og vil gjøre en innstats mens dere bare vil ha dem til å være der og akseptere at lærerne bestemmer. Det kommer aldri til å skje!

 

Det du skriver om at man ikke kan fungere i demokrati eller samfunn uten skole får du jo et klart svar på når jeg skriver at du ikke kan tvinge noen til å leve i systemet eller ikke.

 

Du skriver også at det er useriøst å si at dere hyler og skriker, men se hva slags kommentar du begynner innlegget ditt med om å puste dypt og roe seg ned så der er du ikke noe bedre selv. Og den quotingen din er faktisk totalt meningsløs! Du kan iallefall begynne å legge alt sammen i en spoiler.

Lenke til kommentar

Glimti: Første setningen din forstår jeg ikke helt hvor du vil med men det får så være.

 

Du uttaler deg imponerende mye om mitt system uten at jeg tror du kan finne tilbake til hvor jeg skal ha sagt disse tingene. Jeg har aldri sagt at lærerne skal ha alle rettigheter, jeg har tvertimot sagt at det er sider ved skolesystemet som trenger forbedring og du og jeg har blitt enige om ett par punkter, så du trenger ikke å late som alle andre her er for en slags facistskole, selv om de fleste er enige om at du tar feil ;)

 

I ditt tredje innlegg ser det ut til at du prøver å snu det til at jeg ikke har svart? I såfall håper jeg du vil være så grei å vise meg de spørsmålene du har stilt meg jeg ikke har besvart så vil jeg selvfølgelig svare på disse. Noe annet vill vært direkte userriøst av meg. Du drar også, igjen, frem knivstikking og vold mot lærere som en gladsak, uten at noen har spurt eller særlig relevans. Jeg tror de fleste har hørt hvor glad du er i vold mot lærere og hvor godt du liker å fortelle om hvor fæl skolen var da du gikk der (igjen og igjen og igjen og igjen) men du trenger altså ikke fortelle meg dette igjen, jeg har fått det med meg nå :)

 

Så ser det ut til at du har gjenntatt deg selv og fortsatt er glad i å "hyle og skrike", deg om det. Mener du da også at de som nekter å møte opp på skolen skal ekskluderes fra demokratiet og fra de sosiale godene man ellers har i samfunnet hvis de faller utenfor? Eller skal de få droppe ut av samfunnet men fortsatt motta alle godene?

 

sÅ spør du igjen, hvorfor vil ikke "vi" høre på elevene når vi mener deres skolegang er så viktig. Der har jeg forklart at det vil jeg i høyeste grad gjøre og det har veldig mange andre sagt til deg at de vil. Men du må nesten innse at du er ikke skoleelever generelt og med mindre du har dumpet noe stygt er du ikke en skoleelev en gang. Man hører på elevene, derfor endrer skolen seg, og derfor er det nok en annen skole nå enn da du gikk på barneskolen for ganske mange år siden.

 

I innlegget der du annklager meg for å ikke gi andre systemer en sjanse har du åpenbart misforstått. Jeg skriver i starten at du sikker ser hvor logikken din skranter, da mener jeg selvfølgelig logikken ved at alle skal tvinges på skolen men man skal slippe om man ikke vil. Jeg skulle kanskje skrevet selvmotsigelsen. Jeg ser at du i resten av det avsnittet messer (eller hyler og skriker som du kaller det) om hva jeg og "vi" mener, selv om jeg nå flere ganger, og i flere innlegg har forklart deg hvordan dette er feil.

 

"Det du skriver om at man ikke kan fungere i demokrati eller samfunn uten skole får du jo et klart svar på når jeg skriver at du ikke kan tvinge noen til å leve i systemet eller ikke."

 

Tolker jeg deg riktig her at du mener de som dropper ut av skolen ikke skal få delta i demokratiet?

 

Ditt siste avsnitt er knaptnok mer enn en kjempebom. Jeg skriver at dette er ordbruk som du selv har karakterisert som userriøst, og som du gjerne hadde krevd endret for å svare, men som jeg ikke har noe problem med (vi er tross alt voksne mennesker). At jeg ber deg roe deg ned som svar på banning og utropstegnsonnani får du bare tåle.

 

Du har forresten fortsatt "glemt" å svare på mesteparten i tråden jeg quotet. Men ikke noe hastverk, er bare fire dager siden ;)

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vil nok ta noe mer enn tre år, men det kan forkostes fra hva det er i dag da det er en masse unødvendig bullshit som kan droppes.

 

Hvordan ser du for deg å løse utfordringen med at man sitter der som 30-åring og plutselig finner ut at en heller vil gjøre noe annet enn å være vaskehjelp eller bensinstasjonsmedarbeider?

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Den slags latterligheter og spydigheter kommer du ingen vei med, men jeg har alt besvart og det er langt ifra alt bullshitet skolen gnåler om i dag som er nødvendig!

 

Er det meg du sikter til? Isåfall var det et seriøst spørsmål. Jeg vil ha meg frabedt slike usakelige svar som du kommer med her. Spørsmålet er som sagt hvordan du ser for deg å løse problemet med etterutdanning dersom en angrer senere i livet.

 

Jeg er også oppriktig interessert i hva du spesifikt mener er bullshit i dagens grunnskole?

Endret av TechTiger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...