gather Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Tror førsteåret er klasseindelt, men at alle klassene blir sammen.. er ikke helt sikker. Det skal være blandet det første året, så deles klassene inn i de forskjellige linjene 2. og 3. året. Det stemmer siden alle 1. klassinger har de samme fagene første året er alle studentene uavhengig av studieretning en klasse. Det er forelesninger som vanligvis holdes i det store auditoriet, mens man 2. og 3. året ofte har forelesninger i noen av de mindre klasserommene. Lenke til kommentar
Poots Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg har kommet inn på spilldesign på NITH, så den saken er i boks. Det jeg lurer på er om det er noen som vet hva de forskjellige valgemnene er, som vi velger det tredje året? fant ut at det er veldig lurt å forberede seg på java programmering ( en venn av meg som går der failet epic på eksamen ), så lurer også på om noen vet om noen relevante bøker jeg evt. kan lese i ferien. ringte inn til NITH og de sa at bøkene de bruker endrer seg hele tiden, så står litt clueless på om jeg skal satse på å kjøpe noen bøker...:S Lenke til kommentar
iKent Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Poots: Dersom du vil forberede deg på Java, kan du enkelt å greit bruke w3schools:) de er utrolig flinke, gratis å lese det de har på siden dems, og du lærere en del til hobbybasis. Det er god forberedelse til Java:) trenger nok ikke noen bøker ved siden av det for å forberede deg, og heller vente til vi får boklisten vår ved skolestart:) det er det jeg skal gjøre å. Kom inn på spilldesign selv:) Lenke til kommentar
Poots Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Fant mye bra på den siden, bare husk at det er stor forskjell på Java og JavaScript. En jeg kjenner som går 1. året nå, sier at det blir mest Java der vi kommer til å bruke Bluej og Eclipse som våre hovedverktøy for programmering.. Endret 4. mai 2010 av Poots Lenke til kommentar
iKent Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Da er det bare å bite tak det og lære seg på hobbybasis nå vettu:P Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Dersom du vil forberede deg på Java, kan du enkelt å greit bruke w3schools:) w3schools har mye om Javascript, men ingenting om Java. Navnet og krøllparantesene er omtrent det eneste Java og Javascript (som egentlig heter ECMAScript) har felles. Lenke til kommentar
iKent Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 det er mulig:P har ikke brukt w3schools til java enda. så kan ikke si jeg har sett noe på det heller, husker bare vagt at jeg så noe om det der:P Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har kommet inn på spilldesign på NITH, så den saken er i boks. Det jeg lurer på er om det er noen som vet hva de forskjellige valgemnene er, som vi velger det tredje året? fant ut at det er veldig lurt å forberede seg på java programmering ( en venn av meg som går der failet epic på eksamen ), så lurer også på om noen vet om noen relevante bøker jeg evt. kan lese i ferien. ringte inn til NITH og de sa at bøkene de bruker endrer seg hele tiden, så står litt clueless på om jeg skal satse på å kjøpe noen bøker...:S Boka vi bruker nå er Java How To Program - 8th Edition av Paul & Harvey Deitel. Han her har mange bra tutorials i java: http://www.youtube.com/thenewboston#p/p Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Dere trenger Javascript i faget TK dere har i første året, og det jeg lærte på w3schools fant jeg veldig viktig på eksamen. I java bruker vi Eclipse som hovedverktøy. Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Vurderer å gå e-business. Noen som har erfaring med dette studiet? Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 er straks ferdig med Forkurs Ingeniør på NITH. har vært et veldig lærerikt og bra år, men såklart noen lærere er ikke så bra som andre, men alt i alt så er jeg meget fornøyd Lenke til kommentar
SlappPenis Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei:) Jeg skal det samme som trådstarter, altså begynne på E-business og deretter gå over på programmering. Har heller ikke Matte så må ta dette til våren. Gleder meg veldig til skolestart og seff møte nye mennesker. Markus Lenke til kommentar
gather Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har kommet inn på spilldesign på NITH, så den saken er i boks. Det jeg lurer på er om det er noen som vet hva de forskjellige valgemnene er, som vi velger det tredje året? fant ut at det er veldig lurt å forberede seg på java programmering ( en venn av meg som går der failet epic på eksamen ), så lurer også på om noen vet om noen relevante bøker jeg evt. kan lese i ferien. ringte inn til NITH og de sa at bøkene de bruker endrer seg hele tiden, så står litt clueless på om jeg skal satse på å kjøpe noen bøker...:S Valgemnene som er 3. året endrer seg fra år til år. Bare i år kan jeg telle iallefall 2 helt nye emner. Selv har jeg valgt Ruby on Rails og Android programmering som valgemner for mitt 5. semester på NITH. Andre valgfag er for eksempel Testdrevetutvikling (TDD) 3D-modellering Historiefortelling Web 2.0 med verktøy Webjournalistikk Flash XNA I Java er boka som Thomas_H sier Deitel & Deitel sin Java - How to program i diverse utgaver. Har også sett en del studenter som bruker en norsk bok som heter Rett på Java. Om dere har flere spørsmål kan jeg anbefale NITHs facebookpage hvor både studenter, administrasjonen og forelesere er hypping innom og svarer på spørsmål:) Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Hei:) Jeg skal det samme som trådstarter, altså begynne på E-business og deretter gå over på programmering. Har heller ikke Matte så må ta dette til våren. Gleder meg veldig til skolestart og seff møte nye mennesker. Markus Da møtes vi nok! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 For dere som ikke allerede kan java vil jeg anbefale thenewboston sine tutorials.. Hadde jeg vært dere ville jeg vurdert å begynne litt på det nå, før dere begynner. http://www.youtube.com/user/thenewboston Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå