Raijin Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hvis en slik situasjon hadde oppstått blant mine venner, hadde jeg sagt fra der og da, ettersom det skaper dårlig stemning, men jeg hadde ikke krevd at den ene skulle be den andre om unnskyldning. Jeg hadde heller ikke avsluttet mitt vennskap med rasisten ettersom vi tross alt har et godt forhold med hverandre. Problemet ligger mellom den mørke og lyse vennen min. Løsningen for meg blir da å henge med dem hver for seg. Tross alt, jeg og rasisten har ingen konflikter oss imellom. Han kan være en kul fyr selv om han har issues med hudfarge. Vennene dine er også vennner av rasisten? Klart deres standpunkter ikke blir så lette å avgjøre. På ene siden tar de vennskapet til rasisten i tankene, på den andre siden forholdet til deg. Om de verdsetter forholdet til rasisten mer enn forholdet med deg, så kommer de til å prioritere hennes interesser ovenfor dine. Jeg kan også forstå at kompisen din ikke vil ta sider i konflikten ettersom man lett blir sugd inn i dramaet ved å velge side. Tross alt han har ikke et problem med henne. Problemet ligger mellom deg og henne. Hvis det derimot er så viktig for deg at han skal stå opp for deg, og har presentert dette til ham, så vet du nå hva han er villig og ikke villig til å gjøre for deg og kan dermed ta valget om han er en du vil ha i din vennekrets. Når det er sagt, hvorfor er det lest opp og vedtatt at rasisme er så forferdelig? Jeg liker ikke helt svarte jenter. Jeg foretrekker lysere jenter. Nå er det ikke sånn at jeg har noe imot svarte jenter, men jeg synes andre farger er finere, akkurat som at jeg foretrekker rødt fremfor gult. Likbleke jenter er heller ikke på topplisten, men jeg foretrekker for lyst fremfor for mørkt. Er jeg rasist, og er det i så fall så forferdelig? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Jeg syns det er dårlig gjort av deg (ts) å bestemme deg for å ikke være venner med han som ikke ville velge en side. DU har absolutt INGEN grunn eller rett til å tvinge noen til å velge side. DET syns jeg var barnslig gjort av deg! Rasisten trenger du ikke være venn med, det overrasker meg faktisk at du gidder å bruke så mye energi på dette, men du kan ikke bestemme hvem som skal være venn med henne. Edit: Og det at du forventer at andre skal si ifra for deg er latterlig. DU har et problem, DU må fikse det. Endret 6. februar 2010 av Xecuter Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Støtter meg helt bak de to øvre innleggene. Jeg har helt og holdent med deg, det denne jenta sa var feil og slemt, venninnen din som holdt medhold med henne burde ha snakket med deg, forklart hvorfor hun gjør det hun gjør, evt. beklage for å gjøre det, det samme gjelder gutten. Noen jeg reagerer sterkt over er din måte å håndtere situasjonen på. Du har en vennskaps ideal som jeg syns er merkelig. Hvordan kan du ha noen venner hvis du ikke har noe som helst buffer for deres feil? Greit man kan bli sur, skuffet osv. men å avbryte vennskap? Å ha slike feil liggende i bakhodet hele tiden? Man tilgir og går videre. For å ta det fra et annet syn: Jeg og "Kari" har vært bestevenner siden før barneskolen. Har hatt et godt forhold gjennom både barneskole, ungdomsskole, videregående og videre etter det, jeg ser på Kari som uten tvil en av mine beste venner. Jeg møter deg kanskje i studietiden, blir veldig god venn med deg, vi har et godt vennskap i kanskje fem år. Du møter Kari og hun kommer med ekstremt rasistiske holdninger mot deg. Jeg vil selvfølgelig reagere over dette, men aldri i livet om jeg sier farvel til Kari pga. denne lille situasjonen. Vennskap er verdt langt forbi slike trivielle situasjoner. For å si det skarpt og veldig slemt (sorry ) Jeg ville vært litt tvilsom hvis jeg hadde vært din venn. Hvis jeg hadde visst at uansett hva slags vennskapsforhold jeg bygger med deg, så har du et så ekstremt lite buffer for feil at du er villig til å avbryte vennskapet med meg fordi jeg kommer i en ekstremt vrien situasjon, og har problemer med å holde alle ballene i lufta uten å miste dem på gulvet. Livet snurrer ikke rundt deg, alle personer passer ikke inn i dine idealer, man må ha et buffer rundt deg for andres handlinger og feil. Selv ikke hvis slike situasjoner hadde skjedd om og om igjen med samme person så hadde jeg avbrutt et vennskapsforhold. Jeg lærer personen å kjenne og vet hvor han feiler og hvor han scorer. Jeg justerer mitt vennskap etter dette, og vil da til slutt kun ha kontakt med personen hvor jeg mener vi kan ha en god kontakt, men da igjen er jeg veldig tolerant når det gjelder vennskapsforhold. Det har kanskje vært et par personer som jeg har møtt noen gang hvor jeg har bestemt at jeg ikke lenger vil ha noe særlig kontakt med. Dette har vært igjennom flere tilfeller hvor jeg til slutt var pent nødt til å konkludere at disse personene rett og slett ikke hadde nok til overs for meg til at jeg kunne kalle det et vennskap. Endret 7. februar 2010 av Olli12345 Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Det enste jeg har å si her er at som 25-30 åringer, så burde dere klare å løse slike problemer utenfor et forum Ps. Vi alle er ca 27-31 år. (samme tråd på kvinneguiden) Endret 7. februar 2010 av Miamor Lenke til kommentar
793 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det virker som du er påvirket av mindreverdighetskomplekser. "Rasisten" påpekte kun et innlysede trekk ved ditt utseende (dog på en tilsynelatende respektløs måte), og hvis du synes det var så fælt, er det tydelig at du selv har noen problemer å ordne opp i. Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg er mildt sagt overrasket over svarene her.. Helt ufattegli at dere ikke klarer å forstå hva jeg skriver.. Dere svarer på noe helt annet og lager deres egne tanker om hva som har skjedd og hvordnan jeg har oppført meg og hvordan jeg er som person. Altså: Når jeg står rett opp og ned og ikke har sagt ett kløyva ord til noen. Plutselig komemr venninne til vennene mine og sier "du er svarting, jøvla svarting, du er en jævla svarting".. Så skal jeg ikke kunne forvente at min kompis skal vise et bittelite nanogram av støtte?? Nå får dere rulle inn her.. Ærlig talt. En ekte venn hadde sagt til denne rasisten "dette syns jeg var dårlig av deg, det var respektløst"..Elelr ett eller annet sånt. Det er OVERHODET IKKE SNAKK OM AT HAN SKAL SKJELLE HENNE UT ELLER GJØRE VENNSKAPET SLUTT. Men si NOE!! Ikke være stille som en mus ! Nå blir jeg lei av å få tilbakemeldinger om ting som jeg ikke har skrevet engang! Gå utifra hva som står i tråden eller gi blaffen i å svare! Dette må dere da vel skjønne at jeg ønsker? Dere må da vel skjønne at jeg tar det som et hån at han sier "åja ok..." og bare leker med henne videre?? Ja, nå er jeg irritert altså.. Ikek vri på ordene mine og ikke mal MEG som ulven, JEg har gjort like mye som kompisen min har gjort, nemlig NADA! Men ting skjer og da burde man absolutt gjøre det som er riktig og det er å komme med en bitteliten kommentar om man ikke støtter den.. Men neida.. Det er jo livsfarlig og SÅ unødvendig! Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Tror de fleste bare prøver å forklare hvorfor vennen din har reagert på den måten han gjorde. Tror det beste du kan gjøre er å legge hele situasjonen bak deg (i hvert fall prøve), og bare unngå denne personen som du ikke liker. Du må bare prøve å ikke la henne ødelegge vennskapene dine. Kansje er det akkurat det hun prøver på også, kansje hun prøver å få venne til velge mellom deg og henne. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg er mildt sagt overrasket over svarene her.. Helt ufattegli at dere ikke klarer å forstå hva jeg skriver.. Dere svarer på noe helt annet og lager deres egne tanker om hva som har skjedd og hvordnan jeg har oppført meg og hvordan jeg er som person. Altså: Når jeg står rett opp og ned og ikke har sagt ett kløyva ord til noen. Plutselig komemr venninne til vennene mine og sier "du er svarting, jøvla svarting, du er en jævla svarting".. Så skal jeg ikke kunne forvente at min kompis skal vise et bittelite nanogram av støtte?? En ekte venn hadde sagt til denne rasisten "dette syns jeg var dårlig av deg, det var respektløst"..Elelr ett eller annet sånt. Det er OVERHODET IKKE SNAKK OM AT HAN SKAL SKJELLE HENNE UT ELLER GJØRE VENNSKAPET SLUTT. Men si NOE!! Ikke være stille som en mus ! Her sier du faktisk selv hva du forventet, noe du ikke fikk. Hvorfor fortsetter du med å blåse opp det hele og sitte og syte som en annen Drama Queen? Altså få ut fingeren fra det svarte hullet du gjemmer den i og sørg for å få gjort noe. Ja, nå er jeg irritert altså.. Ikek vri på ordene mine og ikke mal MEG som ulven, JEg har gjort like mye som kompisen min har gjort, nemlig NADA! Men ting skjer og da burde man absolutt gjøre det som er riktig og det er å komme med en bitteliten kommentar om man ikke støtter den.. Men neida.. Det er jo livsfarlig og SÅ unødvendig! Nettop, du sier det selv, du har gjort NADA bortifra å fortsette her å syte over dårlige venner som ikke støtter deg etc. Du må komme deg videre (husk jeg støtter deg i at dette var noe som ikke burde ha vært sagt) og drite i denne gjengen , ønsker du derimot fortsatt å ha noen av disse som venner så er dette noe du må finne deg i eller lære å svare tilbake uten å være redd for en fight. Finn ut av deg selv hva du kan godta eller ikke og hvor mye hudfargen din betyr for deg selv, personlig har jeg selv blitt kalt jævla utlending utrolig mange ganger mens jeg bodde i Spania (gringo , giri etc) og til slutt så dreit jeg bare i det og ga fingeren. Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er overhodet ikke rasismen jeg reagerer på, det er min kompis sin oppførsel eller mangel på oppførsel i denne situasjonen. Jeg blåser da i hva jeg blir kalt, jeg tar meg ikke nær av noen ord i det hele tatt. Det er mangel på misnøye rettet mot denne rasisten jeg reagerer på. Jeg tviler sterkt på at noen av dere hadde godtatt at om henne var venn med deres kompis, at hun plutselig kom til deg og sa at du har jævlig stygg kropp/du har jævlig stygg nese/stygg i trynet etc opptil flere ganger.. Og kompisen/venninna deres hadde bare sagt,, "åja du sa det til kompisen min?OK!! kom så drar vi hjem til deg og spiser pizza :) " Mens du ikke får noe støtte fra han/hene. Det er respektøst.. Prinsipp! Det er litt morsomt, fordi jeg er ikke svart i det hele tatt, ikek neger engang. Jeg har fargene til en indisk jente. Lys i huden, langt svart hår, grønne øyne. Min bror er hvit i huden, blå øyne, mørkeblondt hår. Ingen hadde tatt han for å være min biologiske bror. Mora mi er også helt norsk, hvit og mørkeblond. Jeg syns ikke jeg kvailifserer til å bli kalt for svarting, kjerringa må jo være stein stokk dum. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Går inn i *klappe stakkars trådstarter på ryggen modus* Huffameg, stakkars deg, det må være helt utrolig forferdelig å bli kalt noe sånt, nei det er ikke rettferdig i det hele tatt. For noen jævla dritssekker. Må de brenne i helvete for alltid. Å nei, han kameraten din kan ikke være helt bra nei, assa. Han burde definitivt ha støttet deg og dumpet den jævla bitchen. Hun fortjener faen meg ikke å ha noen venner i det hele tatt den jævla rassisten. /supersympatisarkasmemodus off Bedre nå? Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Maldavo, du kan ikke være seriøs.. Nå ble jeg bare flau på dine vegne. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 La du merke til sarkasmen? Du gir inntrykk av at det er en klapp på skuldra og støtte er det du ønsker, å få vite at det disse menneskene gjorde er helt horriblet og at slikt skal ikke skje i dette samfunnet... Da får du tåle litt sarkasme i samme slengen også. Kom deg videre og nyt livet Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 gjøre det som er riktig Hvem har gitt deg myndighet til å bestemme hva som er allment rett? Siden du ikke får medhold verken her eller hos kvitnneguiden.. --> hint om å gå inn i deg selv og se om du virkelig har alt på det tørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå