Gjest Guest_vann_* Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 For noen mnd siden så var jeg og en venninne på byen, der skulle vi møte hennes venninne for å ta en øl og sprelle litt (jeg er jente jeg og). Da vi møtte henne (jeg har kun møtt henne i 2 sekunder for ett år siden) så virket alt normalt, men da venninna mi forsvant for å snakke med en annen, så begynte hun å si: Hun: "Du er jo svarting" Jeg: "umm..ja??" (ble jo helt satt ut) Hun: "Ja du er jo en jævla svarting" Jeg: ".... ja hva vil du frem til? Skal du ha premie?" Hun: "skal bare frem til at du er svart og at du er svarting" (Jeg har norsk hvit mor og mørk far, er blanding) Jeg ble helt satt ut og jeg bare lo sånn på nesten sjokkert måte.. Og så sa jeg til veninna mi/vår at "venninna di står bare og kaller meg for svarting.." Og da sa hun "hæ??kaller du henne for svarting?" så sa hun at det ikke var akseptabelt også gikk vi vekk fra henne. Nå noen mnd etterpå nå, så ser jeg at min venninne har blitt gode venner med henne igjen og skriver masse på facebook osv.. Det er greit nok, jeg skal ikke bestemme hvem som skal være venner, men jeg synes det var respektløst ovenfor meg da jeg ikke har fått noen unnskyldning eller noe fra denne venninnen. (ikke at jeg hadde tilgitt henne men for moralens skyld, prinsippet, "skyldfølelse"") Men en annen venn av meg som er gutt er også venn med denne rasisten, og jeg spurte han om ha visste hva hun hadde sagt til meg, og da sa han at han hadde hørt om det men at han bare ville holde seg nøytral og ville ikke blande seg.. Men da ble jeg faktisk irritert og sa til han at EKTE venner hadde ihvertfall sagt NOE om en slik oppførsel som hun hadde. Men han skrev flere patetiske feige meldinger om at han var glad i meg, og glad i henne og ville ikke risikere noen av oss, så han ville ikke blande seg og ikke alle hadde de samme holdningene og meningene som meg osv blablabla.. Bare feige bortforklaringer. Men jeg sa at han absolutt ikke trengte å skjelle henne ut og klikke på henne, for all del, men ihvertfall åpne munnen sin og si at han synes det var veldig frekt og uhøflig (eller bruke sine egne ord selvsagt) og at han synes det var slemt eller noe. Men DET kunne han ikke skjønne at han skulle gjøre.. ånei.. uff uff, å ha baller nok til å stå opp for en venninne, nei det.. det går visst ikke!! Fyren gjør faen ikek annet enn å snakke om "du må ha ære, stolthet og familie, det er det viktigste" Men når det komemr til saken så har han det kun i kjeften, tydeligvis. Det erikke engang snakk om å konfrontere, men kun si ifra og vise sin misnøye. Men dette kunne han ikke fatte å begripe at han skulle... Forbanna feiging > Det går da an å si sin mening om en slik sak, enn å bare kysse ræva hennes hele tida. Han har mistet meg som venn idag, ikke fader om jeg vil tilbringe ett minutt med en slik falsk faen. Jeg vil ha venner som er gutter/menn, ikke feige mus! NULL ryggrad på en gutt/mann som hele tiden filosoferer over det å ha ære og stolthet.. fy fader.. ÆSJ! > Hva hadde dere syns om dere var meg? Har jeg gjort rett i dette? Noe dere ville gjort annerledes om dere var meg? Ps. Tro det eller ei, men vi er alle 27-29 år.. og rasisten, ja hun er 35 år.. Jeg trenger å vite om jeg har overreagert her eller om jeg har vørt utilregnelig i øyeblikket og handlet galt osv.. Men jeg føler faktisk at her, i denne saken, ja da har jeg faktisk rett altså!? Men noen som er uenig? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Skulle til å si noe om forvirrede ungdommer, men så leste jeg hvor gamle dere er.. I denne alderen burde man ha valgt side. Forskjellige meninger er en selvfølge, det betyr ikke at ALT er akseptabelt, vi har nok rasisme. Jeg er bare sikker på en ting: Denne dama er helt kokos, og jeg kan ikke forstå hvordan det går an å være venner med slikt.. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Jeg går ut ifra at du ikke har noe behov for en venn som han, og da kan du også bare drite i å ha han som venn. Case closed. Hun venninna di reagerte og sa at det ikke var akseptabelt, mer kan du egentlig ikke forvente. Du kan ikke forvente at hun skal kutte ut dama for alltid. Endret 5. februar 2010 av ACD Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, nei jeg forventer ikke at hun skal kutte ut denne vennen for alltid, selvom dete var en høyst dårlig audition for å gjøre et godt inntrykk på meg, som da er veninne med hennes bestevenninne. Men at min venninne skulle gå tilbake til henne etter bare noen mnd etter at hun holdt de største fiolin-talene sine om at dette var helt forferdeglie og at hun aldri kom til å tilgi og blablabla.. Men min venninne sa "Hun sa unnskyld til meg og da tilga jeg henne, men jeg står fast på at hun oppførte seg dårlig assa.." Uten at jeg har hørt en dritt om unnskyldning i det hele tatt fra denne rasisten.. Jeg personlig ville jo ihvertfall ha vente til min hobby-rasistiske venninne hadde sendt min utsatte venninne en unnskydning ihvertfall! Jeg mener.. jeg burde da være første prioritet å sende unnskyldning til?? Er du/dere enig? Og at da ETTER at jeg har fått min unnskyldning, SÅ kunne min venninne gått tilbake. Men rekkefølgen er bare respektløs og feil. Og jeg tror neppe jeg kommer til å få en unnskyldning heller.. Men ja, denne kompisen min som siterer "Bruce Lee" sitater og skal være så jævlig filosofert og æremann, er bare en feig liten taper.. Fysj! Ut med søpla... Må bare takke den rasisten for da ser jeg jo mine "venner" i nye øyne.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ganske trist med godt voksne mennesker som er så trangsynte og grunne. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ganske trist med godt voksne mennesker som er så trangsynte og grunne. Ja, herre, jeg har jo "sett det meste", men den dialogen i førsteposten har jeg problemer med å fatte. Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Gjennom hele den "hyggelige" samtalen med denne hobby-rasisten, så tenkte jeg kun "Hva f?? Står du virkelig rett foran meg nå og sier disse ordene til meg, voksne jenta/dama?!" Men jeg trodde faktisk at min kompis skulle bli opprørt på mine vegne og ihvertfall vise et gram med misnøye til henne rasisten.. Men nei... ingenting.. Absolutt ikke et pip fra den jævla musa han er. Fy fader.. Hans manndomhet falt bare så sinnsykt idag.. Null respekt for han. Jeg kan liksom ikke skjønne at en så ellers prinsippfast gutt/mann (elelr han liker å gi inntrykk av det ihvertfall) ikke skal stå opp for hva som er riktig? Da er han jo bare feig!? Har lyst til å skrive dette til han på sms.. men ja.. håper egentlig at han skal føle/skjønne det selv, selvom han synes at jeg oppfører meg sprøtt som vil at han skal reagere. Det finnes da grenser for hvor tett i hue man kan bli gjør det ikke? Han må da skjønne at det er han som feiger ut i denne situasjonen? Men at han bare gjør så desperat forsøk han kan på å bortforklare og på å pinne det på meg så han skal slippe ansvar.. "jeg vil holde meg nøytral jeg..." Ja så ta suttekluten din å gå da din forbanna feige mannemus. > Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Man skal jo være forsiktig med munnen sin, men jeg syns det sier litt om mannen at han henger med en slik dust.. Du er sur nå, gå å sov på det. Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Skal prøve så godt jeg kan her, håper jeg kan bidra med noe. Må si at denne tråden var utrolig underholderne For noen mnd siden så var jeg og en venninne på byen, der skulle vi møte hennes venninne for å ta en øl og sprelle litt (jeg er jente jeg og). Da vi møtte henne (jeg har kun møtt henne i 2 sekunder for ett år siden) så virket alt normalt, men da venninna mi forsvant for å snakke med en annen, så begynte hun å si: Hun: "Du er jo svarting" Jeg: "umm..ja??" (ble jo helt satt ut) Hun: "Ja du er jo en jævla svarting" Jeg: ".... ja hva vil du frem til? Skal du ha premie?" Hun: "skal bare frem til at du er svart og at du er svarting" (Jeg har norsk hvit mor og mørk far, er blanding) Jeg ble helt satt ut og jeg bare lo sånn på nesten sjokkert måte.. Og så sa jeg til veninna mi/vår at "venninna di står bare og kaller meg for svarting.." Og da sa hun "hæ??kaller du henne for svarting?" så sa hun at det ikke var akseptabelt også gikk vi vekk fra henne. Nå noen mnd etterpå nå, så ser jeg at min venninne har blitt gode venner med henne igjen og skriver masse på facebook osv.. Det er greit nok, jeg skal ikke bestemme hvem som skal være venner, men jeg synes det var respektløst ovenfor meg da jeg ikke har fått noen unnskyldning eller noe fra denne venninnen. (ikke at jeg hadde tilgitt henne men for moralens skyld, prinsippet, "skyldfølelse"") Men en annen venn av meg som er gutt er også venn med denne rasisten, og jeg spurte han om ha visste hva hun hadde sagt til meg, og da sa han at han hadde hørt om det men at han bare ville holde seg nøytral og ville ikke blande seg.. Men da ble jeg faktisk irritert og sa til han at EKTE venner hadde ihvertfall sagt NOE om en slik oppførsel som hun hadde. Men han skrev flere patetiske feige meldinger om at han var glad i meg, og glad i henne og ville ikke risikere noen av oss, så han ville ikke blande seg og ikke alle hadde de samme holdningene og meningene som meg osv blablabla.. Bare feige bortforklaringer. Men jeg sa at han absolutt ikke trengte å skjelle henne ut og klikke på henne, for all del, men ihvertfall åpne munnen sin og si at han synes det var veldig frekt og uhøflig (eller bruke sine egne ord selvsagt) og at han synes det var slemt eller noe. Men DET kunne han ikke skjønne at han skulle gjøre.. ånei.. uff uff, å ha baller nok til å stå opp for en venninne, nei det.. det går visst ikke!! Fyren gjør faen ikek annet enn å snakke om "du må ha ære, stolthet og familie, det er det viktigste" Men når det komemr til saken så har han det kun i kjeften, tydeligvis. Det erikke engang snakk om å konfrontere, men kun si ifra og vise sin misnøye. Men dette kunne han ikke fatte å begripe at han skulle... Forbanna feiging > Det går da an å si sin mening om en slik sak, enn å bare kysse ræva hennes hele tida. Han har mistet meg som venn idag, ikke fader om jeg vil tilbringe ett minutt med en slik falsk faen. Jeg vil ha venner som er gutter/menn, ikke feige mus! NULL ryggrad på en gutt/mann som hele tiden filosoferer over det å ha ære og stolthet.. fy fader.. ÆSJ! > Hva hadde dere syns om dere var meg? Har jeg gjort rett i dette? Noe dere ville gjort annerledes om dere var meg? Dette er jeg helt med på, trodde dette var snakk om personer rundt 14-16 års alderen. Du skrev så hvilken alder dere var i, noe jeg uten tvil ignorerer, enhver person i 27-29 års alderen hadde sett alt for lett forbi denne diskusjonen. Jeg tar det som om dere er 14-16 års alderen. For noen mnd siden så var jeg og en venninne på byen, der skulle vi møte hennes venninne for å ta en øl og sprelle litt (jeg er jente jeg og). Da vi møtte henne (jeg har kun møtt henne i 2 sekunder for ett år siden) så virket alt normalt, men da venninna mi forsvant for å snakke med en annen, så begynte hun å si: Hun: "Du er jo svarting" Jeg: "umm..ja??" (ble jo helt satt ut) Hun: "Ja du er jo en jævla svarting" Jeg: ".... ja hva vil du frem til? Skal du ha premie?" Hun: "skal bare frem til at du er svart og at du er svarting" Disse kommentarene tør jeg påstå er rimelig modifisert. Selvfølgelig kan denne jenta ha sagt tingene som er nevnt, men jeg velger fortsatt å tro at de ikke å er så direkte å diskriminerende, men missforstå meg rett, jeg er fortsatt på din side Jeg er helt med på at denne jenta har vært direkte diskrimenterende. Men en annen venn av meg som er gutt er også venn med denne rasisten, og jeg spurte han om ha visste hva hun hadde sagt til meg, og da sa han at han hadde hørt om det men at han bare ville holde seg nøytral og ville ikke blande seg.. Rimelig klassisk eksempel fra en gutt. Jeg tør egentlig at dette situasjonen oppsto i fylla, dette hadde aldri skjedd i edru tilstand. Gutten ville virke som nøytral, selv om han egentlig ikke er det, ingen gutter er nøytrale i denne situasjonen. Ingen gutter vil skape noe negativt forhold til en jente, og prøver derfor å skape et så nøytralt forhold til begge to, noe som noen ganger fungerer greit, andre ganger ikke (som denne gangen). Men da ble jeg faktisk irritert og sa til han at EKTE venner hadde ihvertfall sagt NOE om en slik oppførsel som hun hadde. Men han skrev flere patetiske feige meldinger om at han var glad i meg, og glad i henne og ville ikke risikere noen av oss, så han ville ikke blande seg og ikke alle hadde de samme holdningene og meningene som meg osv blablabla.. Bare feige bortforklaringer. Noe som igjen bekrefter min tro på at dere er i 14-16 års alderen. En dame i en alder av 27-29 år hadde tror jeg lett hadde sett igjennom disse meldingene. Gutten innser åpenbart at han gjort en simpel feil ved å ha medhold til den først jenta, og vil fortsatt ha medhold med deg. Han har mistet meg som venn idag, ikke fader om jeg vil tilbringe ett minutt med en slik falsk faen. Jeg vil ha venner som er gutter/menn, ikke feige mus! NULL ryggrad på en gutt/mann som hele tiden filosoferer over det å ha ære og stolthet.. fy fader.. ÆSJ! > Som igjen bekrefter din alder på rundt 14-16 år. Ingen voksen dame ville tatt en så rask konklusjon. Jeg går ut ifra at du ikke har noe behov for en venn som han, og da kan du også bare drite i å ha han som venn. Case closed. En måte å si det på er "Way beyond" (og det beskriver det ikke godt nok) konklusjon. Ja, nei jeg forventer ikke at hun skal kutte ut denne vennen for alltid, selvom dete var en høyst dårlig audition for å gjøre et godt inntrykk på meg, som da er veninne med hennes bestevenninne. Men at min venninne skulle gå tilbake til henne etter bare noen mnd etter at hun holdt de største fiolin-talene sine om at dette var helt forferdeglie og at hun aldri kom til å tilgi og blablabla.. Men min venninne sa "Hun sa unnskyld til meg og da tilga jeg henne, men jeg står fast på at hun oppførte seg dårlig assa.." Uten at jeg har hørt en dritt om unnskyldning i det hele tatt fra denne rasisten.. Jeg personlig ville jo ihvertfall ha vente til min hobby-rasistiske venninne hadde sendt min utsatte venninne en unnskydning ihvertfall! Jeg mener.. jeg burde da være første prioritet å sende unnskyldning til?? Er du/dere enig? Og at da ETTER at jeg har fått min unnskyldning, SÅ kunne min venninne gått tilbake. Men rekkefølgen er bare respektløs og feil. Og jeg tror neppe jeg kommer til å få en unnskyldning heller.. Her ble jeg satt løs. Mulig jeg er overtrøtt, men var det ikke en gutt vi hadde satt aggresjonen mot? Men da igjen: Men ja, denne kompisen min som siterer "Bruce Lee" sitater og skal være så jævlig filosofert og æremann, er bare en feig liten taper.. Fysj! Ut med søpla... Må bare takke den rasisten for da ser jeg jo mine "venner" i nye øyne.. For å komme med en konklusjon. Denne jenta som var sterkt rasististisk mot deg var selvfølgelig slemt på alle måter. Jeg tror fortsatt ikke at en jente kan komme med en sin utmerkning som du beskrev uten å ha en konkret grunn for det, enten har hun noe helt konkret og personlig mot deg, eller så var hun full, eller så var hun rett og slutt full a faen på alle mulige måter (og belive me, de er de ekstremt få av). Så videre til denne gutten som tok parti med henne. Som jeg sa, jeg leser kun ut fra teksten, men jeg vil jo rimelig sikkert si at dette er en gutt som enten er direkte interessert i jenta, eller en gutt som vil holde et så godt-som-mulig forhold til alle jenter rundt seg. Uansett hva jeg sier der, så har du ingen rett til å si at denne personen er en "dårlig venn" "tar parti med en rasisit" osv. Det er klart at hvis du har flere eksempler å komme med som sier at denne gutter er en total drittsekk, så holder jeg med deg, men til det du har kommet med nå så er du lang på jordet. Prat med han! Prøv å dra ut de konfliktene han har der mellom denne rasistiske jenta og deg, for den er der! Jeg nekter å tro at denne personene er så ekstremt full av faen som du beskriver han. Jeg tror utsagnene dine er ekstremt påvirket av subjektive følelser av aller høyeste grad. Jeg åper virkelig du leser det jeg skrev, jeg håper også at du kommer med noen konkrete tilbakemeldinger Jeg vil hjelpe deg Endret 5. februar 2010 av Olli12345 Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Dette er jeg helt med på, trodde dette var snakk om personer rundt 14-16 års alderen. Du skrev så hvilken alder dere var i, noe jeg uten tvil ignorerer, enhver person i 27-29 års alderen hadde sett alt for lett forbi denne diskusjonen. Jeg tar det som om dere er 14-16 års alderen. Jeg er anonym, jeg ønsker ærlige svar fra folk og råd og tips her. Hva i all verden skulle jeg vinne på å lyve? Jeg er 27 år, jeg har hatt billappen i 7 år. Jeg skulle veldig gjerne ønske at du ikke trakk dine engne konklusjoner på at jeg lyver og heller gå utifra hva som står der, for det er kun den rette sannheten. Om du/andre ikek gjør dette, så kan ikke jeg ta til meg rådene dine eller tipsene eller meningene, for da gjelder de plutselig ikke meg, men fikjsonelle fjortiser.. Håper du/dere forstår dette. Jeg har absolutt ingenting på å vinne på å lyve, da jeg er anonym også. Disse kommentarene tør jeg påstå er rimelig modifisert. Selvfølgelig kan denne jenta ha sagt tingene som er nevnt, men jeg velger fortsatt å tro at de ikke å er så direkte å diskriminerende, men missforstå meg rett, jeg er fortsatt på din side Jeg er helt med på at denne jenta har vært direkte diskrimenterende. Jeg sverger, dette er 100% korrekte gjengivelsen av samtalen. Jeg har ingenting å lyve for. Dette er en like "merkelig/overraskende" samtale for deg som den var for meg. Så at hun har vært diskrimerende, det er det ingen tvil om da hun tydeligvis var ute ettter å prøve å lage bråk eller såre meg. Noe hun ikke klarer da halve familien min er nordmenn og hvite og mine venner er hvite og vi tuller selvsagt med dette innad. Men hun tullet ikke, hun var rett og slett krass og det er nøyaktig slik samtalen var. Rimelig klassisk eksempel fra en gutt. Jeg tør egentlig at dette situasjonen oppsto i fylla, dette hadde aldri skjedd i edru tilstand. Gutten ville virke som nøytral, selv om han egentlig ikke er det, ingen gutter er nøytrale i denne situasjonen. Ingen gutter vil skape noe negativt forhold til en jente, og prøver derfor å skape et så nøytralt forhold til begge to, noe som noen ganger fungerer greit, andre ganger ikke (som denne gangen). Hun var beruset, men ikek så full at hun ikke forsto hva hun gjorde. Jeg hadde akkurat begynt å drikke og var småbrisen av 2 øl, da dette skjedde. Om hun hadde sagt dette i edru tilstand, ja da hadde det bare vært synd på henne, for da må kjerringa ha vært stokk dum. Ja, denne gangen var det ikek ok for min kompis å ikek si ifra til henne at han syns hennes oppførsel var dårlig. Dette er prinsipp og lojalitet til venner. JEg tar det som et hån hver gang han han snakker med henne uten å nevne dette 1 gang. Kun 1 gang så er han ferdig. Men nei,, det vil han ikke. Noe som igjen bekrefter min tro på at dere er i 14-16 års alderen. En dame i en alder av 27-29 år hadde tror jeg lett hadde sett igjennom disse meldingene. Gutten innser åpenbart at han gjort en simpel feil ved å ha medhold til den først jenta, og vil fortsatt ha medhold med deg. Jeg kan forstå at folk her tror dette er fjortis problemer da jeg syns det er vanskelig å forklare situasjonen uten å kommme med typiske fjortis kjennetegn som "jeg sa det, og da sa hun det, også gjorde jeg sånn, og hun sånn" men som sagt, siden denne gutten ikek ville gi meg et fnugg av medhold, joda falsk medhold, men ikke ekte. Ja da måtte jeg bare inn her og spørre om jeg faktisk hadde tørna gæren eller om han faktiks er SÅ feig. For jeg har vanskelig for å tro at en mann i 3o års alderen kan ha mindre guts enn en 10 åring.. Som igjen bekrefter din alder på rundt 14-16 år. Ingen voksen dame ville tatt en så rask konklusjon. Mulig jeg er en 14 åring fanget i en 27 år gammel kropp, men jo.. jeg vil IKKE ha en venn som ikke sier ett pip!! når hans gode jentevenn står og kaller meg for jælva svarting rett opp i trynet mitt uten at jeg har sagt noe som helst tiul henne. Kun smilt og vært hyggelige. Hun var full, men hun er enda mer full av faen. Ja, nei jeg forventer ikke at hun skal kutte ut denne vennen for alltid, selvom dette var en høyst dårlig audition for å gjøre et godt inntrykk på meg, som da er veninne med hennes bestevenninne. Men at min venninne skulle gå tilbake til henne etter bare noen mnd etter at hun holdt de største fiolin-talene sine om at dette var helt forferdeglie og at hun aldri kom til å tilgi og blablabla.. Men min venninne sa "Hun sa unnskyld til meg og da tilga jeg henne, men jeg står fast på at hun oppførte seg dårlig assa.." Her ble jeg satt løs. Mulig jeg er overtrøtt, men var det ikke en gutt vi hadde satt aggresjonen mot? Denne "rasisten" er venn med 2 av mine venner.. En jente og en gutt. Jenta har sagt ifra til henne men gått tilbake til henne uten at rasisten har bedt meg om unnskyldning. Gutten har ikke nevt et ord til henne. For å komme med en konklusjon. Denne jenta som var sterkt rasististisk mot deg var selvfølgelig slemt på alle måter. Jeg tror fortsatt ikke at en jente kan komme med en sin utmerkning som du beskrev uten å ha en konkret grunn for det, enten har hun noe helt konkret og personlig mot deg, eller så var hun full, eller så var hun rett og slutt full a faen på alle mulige måter (og belive me, de er de ekstremt få av). Jeg vet ikke om hun hadde blitt sur på meg fra før av eller hva, men jeg har ikke møtt henne før, ikek sagt et ord til denne dama. Jeg skjønner like lite som deg/dere. Så videre til denne gutten som tok parti med henne. Som jeg sa, jeg leser kun ut fra teksten, men jeg vil jo rimelig sikkert si at dette er en gutt som enten er direkte interessert i jenta, eller en gutt som vil holde et så godt-som-mulig forhold til alle jenter rundt seg. Uansett hva jeg sier der, så har du ingen rett til å si at denne personen er en "dårlig venn" "tar parti med en rasisit" osv. Det er klart at hvis du har flere eksempler å komme med som sier at denne gutter er en total drittsekk, så holder jeg med deg, men til det du har kommet med nå så er du lang på jordet. Prat med han! De 2 er nok pulevenner, det tror jeg.. Hun har visst sovet hos han flere ganger. Utifra denne situasjonen så syns jeg faktisk at han er en absolutt dårlig venn. JEg blåser i om han vil smiske med henne for å kunne beholde henne, dette er en prinsippsak som går på å være rettferdig og lojal ovenfor en venn. Når en annen venn av deg krenker en annen venn av deg på denne måten, ja da syns jeg virkelig at man skal stå opp for den krenkende og ihvertfall si NOE. Trenger ikke kjefte, avlyse vennskap elelr skjelle ut, men ihvertfall si NOE!!?? Enn å bare la dette passere. Nei, dette syns jeg var veldig skuffende og jeg vil absolutt ikke ha en venn som ikke engang har en ballestein nok til å si at rasisme mellom venner er galt. Jeg tåler da en spøk om mitt mørke utseende, for all del.. jeg er den som spøker mest med det. Men at man sier slikt til meg for å være genuint slem, ja da blir det en helt annen mening i ordene "jævla svarting". Prøv å dra ut de konfliktene han har der mellom denne rasistiske jenta og deg, for den er der! Jeg nekter å tro at denne personene er så ekstremt full av faen som du beskriver han. Min guttevenn er aldri full av faen, han er den som prøver å virke mest mulig ærefull, stolthet og familie og han vil nok veldig gjerne være som en italiensk mafaiboss. Men når det kommer til stykke og det gjelder for han å vise moral, ja da er han ikke noe annet enn en redd liten lort på undersiden av alle sine venners sko. Jeg tror utsagnene dine er ekstremt påvirket av subjektive følelser av aller høyeste grad. Jeg åper virkelig du leser det jeg skrev, jeg håper også at du kommer med noen konkrete tilbakemeldinger Jeg vil hjelpe deg Ja, mine sinte meldinger er subjektive, men allikevel så klarer jeg å se at i denne situasjonen, så er det faktisk min rett til å si ifra at jeg absolutt ikke tillater at venners venner angriper meg verbalt på den måten, og at de da bare skal godta det og ikke åpne kjeften en millimeter en gang. Venninna mi gjorde det, hun stod jo og så på dette og ble helt sjokka sjøl. Jeg skjønenr som sagt at dette virker fjortis, men ikke la min dårlige evne til å ordlegge meg mer modent påvirke det faktiske innholdet i situasjonen. For det er slik dette har skjedd, I promis. HAr ingenting å tape på å lyve. Og hadde jeg gjort noe galt eller gjort noe for å hisse opp situasjonen, så hadde jeg også fortalt om dette. MEn det har jeg ikke. Annet enn at jeg tok han kompisen min for å ikek si ifra id et hele tatt om noe som helst. Han sa "jeg sier ikke at det som ble gjort mot deg er riktig, men hvoror skal jeg si ifra?Ikke bry deg om henne.." Han vil ikke skjønne det, fordi han er feig.. Han later som at han misforstår for å redde trynet. Men det er så åpnelyst at han er feig. Om jeg er sur i tonen nå, så er det bare pga. han, ikke deg/dere. Er ikke sur på rasisten engang.. kun han, og litt veninna mi og. Men takk for alle råd og tips og svar og til og med til de som er uenig som vil dele hva de syns. Alt hjelper! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Beklager å si det, men du er litt av en DRAMA QUEEN. At du legger så utrolig mye i noe som har blitt sagt under et par øl viser kun at du har et problem med selvtilliten din eller at du er prinsipielt vrang , det er greit at det som har blitt sagt definitivt er drøyt, men hvorfor kaste bort tid og energi lenge etter det hele? Slutt å bry deg så utrolig mye og du får det mye bedre, kommer disse idiotene med flere sånne komentarer så bare si ifra til vennene dine at du ikke synnes det er greit og så lar du vennene dine finne ut av sine standpunkt, utifra dette så kan du selv finne ut om du orker å være venner med dem. Lenke til kommentar
Gjest F31B4E Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Maldavo: Forestill deg at du står med en øl i hånda og smioler og er glad. Bort kommer det en kompis av en kompis og sier "jævla stygging, du var stygg. Du er en ekkel stygg fyr" Det er greit nok, du hadde ikke tatt deg nær av det, men det som du muligens hadde tatt deg nær av var at dine kompiser ikke sa noe som helst.. Ikke sa noe om hans oppførsel i det hele tat. Ja det kan virke som at jeg er dra queen, men jeg er en prinsippsterk person, og har det blitt gjort urett, så syns jeg ikek venner skal sno seg unna som sleip slange for å ikke tørre å ha egne meninger. Når man trenger dine venners respekt, så er ingen der. Untatt en som gjør et halvhjerta forsøk, bare for å spill for galleriet. ja jg bryr meg kun fordi jeg vil at min kompis skal vite at han er en feig faen ogat han ikke skal tro han kan lure seg unna. Irritert påat han undervurderer min evne til å se at han faen ikke har ryggrad. Er DET jeg er irritert over. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det er ikke reaksjonen din der og da jeg reagerer på , det er hvordan du reagerer i etterkant og ikke greier å gå videre. Du må slutte å bry deg så forbanna mye om andre sine holdninger og heller si ifra at du ikke liker sånt, så får du kutte en del vennskap om du ikke kan akseptere at vennene dine har venner som ikke passer helt med ditt livssyn. Forstå meg rett, jeg synnes definitvt at det ikke er rett å si noe sånt, men det er faktisk enda mer ødeleggende for deg selv og din omgangskrets å fortsette å syte om det lenge etterpå, du må rett og slett komme deg over dette. Life is a bitch, then you die. Så grip dagen og lev livet. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hun: "Du er jo svarting" Jeg: "umm..ja??" (ble jo helt satt ut) Hun: "Ja du er jo en jævla svarting" Jeg: ".... ja hva vil du frem til? Skal du ha premie?" Hun: "skal bare frem til at du er svart og at du er svarting" Dette synes jeg var direkte trist å lese. Får meg til å miste troen i menneskeheten, seriøst. Det er bare synd at du måtte gå gjennom noe slikt, kan tenke meg at det var utrolig ubehagelig. Dette minner meg om ungdomsskolen (9. eller 10. klasse) hvor en gutt i klassen av og til sa ting som "Faen du er stygg" helt plutselig og uprovosert. Verden klarer seg bedre uten sånne folk. Det at dere er godt voksne mennesker gjør det jo ikke akkurat bedre. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ts_* Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, jeg syns det er helt utrolig at hun kunne oppføre seg slik.. Jeg merker at jeg fortsatt er litt sur på venninna mi som gikk tilbake til "rasisten" uten at "rasisten" hadde sagt unnskyld til meg ihvetrfall. Jeg tar det som litt svik, selvom jeg selvsagt ikek skal velge mine venners venner, absolutt ikke. Men prinsitprinsippet er der for meg, og jeg syns at det eneste riktige var at min venninne tok asvtand inntil rasisten hadde sagt unnskyld til meg. Hva hadde dere følt om dere var meg? Hadde dere latt det bare gå eller hadde dere følt dere litt tråkka på pga. dette? Jeg kjenner jeg er litt grinete og jeg syns min venninne ikke har gjort akkurat det riktige her nå.. Og jeg er mer og mer forbanna på min kompis som egentlig bare kan ryke og reise for min del nå, jeg ønsker ikke han som venn. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ts_* Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, jeg syns det er helt utrolig at hun kunne oppføre seg slik.. Jeg merker at jeg fortsatt er litt sur på venninna mi som gikk tilbake til "rasisten" uten at "rasisten" hadde sagt unnskyld til meg ihvetrfall. Jeg tar det som litt svik, selvom jeg selvsagt ikek skal velge mine venners venner, absolutt ikke. Men prinsitprinsippet er der for meg, og jeg syns at det eneste riktige var at min venninne tok asvtand inntil rasisten hadde sagt unnskyld til meg. Hva hadde dere følt om dere var meg? Hadde dere latt det bare gå eller hadde dere følt dere litt tråkka på pga. dette? Jeg kjenner jeg er litt grinete og jeg syns min venninne ikke har gjort akkurat det riktige her nå.. Og jeg er mer og mer forbanna på min kompis som egentlig bare kan ryke og reise for min del nå, jeg ønsker ikke han som venn. Lenke til kommentar
Richard_H Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Maldavo: Forestill deg at du står med en øl i hånda og smioler og er glad. Bort kommer det en kompis av en kompis og sier "jævla stygging, du var stygg. Du er en ekkel stygg fyr" Det er greit nok, du hadde ikke tatt deg nær av det, men det som du muligens hadde tatt deg nær av var at dine kompiser ikke sa noe som helst.. Ikke sa noe om hans oppførsel i det hele tat. Ja det kan virke som at jeg er dra queen, men jeg er en prinsippsterk person, og har det blitt gjort urett, så syns jeg ikek venner skal sno seg unna som sleip slange for å ikke tørre å ha egne meninger. Når man trenger dine venners respekt, så er ingen der. Untatt en som gjør et halvhjerta forsøk, bare for å spill for galleriet. ja jg bryr meg kun fordi jeg vil at min kompis skal vite at han er en feig faen ogat han ikke skal tro han kan lure seg unna. Irritert påat han undervurderer min evne til å se at han faen ikke har ryggrad. Er DET jeg er irritert over. Hvorfor har du kontakt med jente-venninnen og gutte-kompisen din egentlig? "Venninnen" din gikk tilbake til hun rasist kjerringa og kompisen din tør ikke ta et solid standpunkt. For meg så virker det som ingen av de to egentlig er noe verdt å være venner med spør du meg. EKTE venner holder sammen i tykt og tynt, "no matter what", men det er jo tydelig at begge to ikke bryr seg så mye om det hun rasistkjerringen sa siden ihvertfall hun venninnen din har blitt en god venn av hun (rasistkjerringen) ... Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Er jeg den eneste som lurer på hvor annerledes utfallet ville vært den dagen om TS svarte tilbake med samme kaliber? Kall kjerringa for bleikfis osv. Sånn nysgjerrig bare. En ting er å være "bedre" enn den andre ved å heve seg over det, men en annen ting er at man får ikke tatt igjen og man må bite det i seg uten at den andre får som fortjent. Noen vil sikkert kalle en slik respons for å synke ned på rasistens nivå, men noen ganger syns jeg at folk ikke skal slippe unna så lett med frekke kommentarer. Tror man letter mye damp ut av systemet om man tillater seg å kalle rasisten for saker og ting tilbake der og da, enn å leke at man er for god til sånt og la det murre inni seg og bygge opp negative følelser. Men nå er det jo for sent. Hvis du syns vennene dine gjorde en dårlig jobb på å backe deg, så tenk hva DU syns er mest riktig for deg. Om det er mest riktig å dumpe dem, gjør det. Det er viktig at du føler hva som er riktig for deg nå. Personlig ville jeg droppet slike folk. Ekte venner holder med deg uansett hva som skjer. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hadde aldri godtatt noe sånt blant mine venner. Har et par bekjente som er homofobe, men ikke på en aggresiv eller nedlatende måte. Det er det meste jeg klarer å leve med blant vennene mine av diskriminering. Om jeg hadde kjent noen som oppførte seg slik og synes det var greit så hadde man ikke vært venner lenge. Makan til oppførsel. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Jeg må ærlig talt innrømme at jeg synes du burde respektere at han ikke vil blande seg inn. Hvis din mor og far krangler og moren din sier:" ikke sant din far jobber for lite her i huset", så antar jeg du ville ha syntes det var vanskelig å svare, selv om du også syntes det. Grunnen til at han fyren ikke vil svare er jo at han ikke vil risikere å krangle med noen av dere. Endret 6. februar 2010 av aluxez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå