Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig og Irriterende lagg

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med lagg som oppstår når jeg spiller diverse spill, laggingen begynner etter 5 - 7 sek og varer i 3 - 4 sek, og det er ikke snakk om noe mildt her, det er enormt hvor det lagger. Dette skjer uansett spill og grafikk instilling, jeg har prøvd å skru grafikk instillingene til det som er lavest mulig men uten hell. Laggingen er fortsatt like stor og varer like lenge, jeg har slitt med dette i over 1 år nå og begynner å bli rimelig lei, så derfor må jeg spør noen andre til råds om hva jeg eventuellt kan gjøre for å kvitte meg med dette.

Jeg har selv prøvd en rekke ting som ikke har hjulpet noe:

1. Formatert PC'en flere ganger (alle disker)

2. Renset register og temp filer osv (flere ganger, gjør det til vanlig uansett)

3. Fjernet Mal og Spyware (selv om det aldri er noe stort av det heller..)

4. Jeg kjørte Vista Ultimate før, og fikk alltid med meg oppdateringer, vel og merke var dette en hacket version, men nå har jeg skiftet til Win7 Ultimate (evaluation version) og laggingen forekommer enda.

5. Drivere har blitt oppdatert flere ganger - ingen effekt

Det som er verdt å merke seg er at min bror har akkurat lik PC, ettersom jeg kjøpte inn deler og bygget begge, og jeg har kjørt de samme spillene på PC'en hans på de høyeste grafiske instillingene mulig og ingen lagg, ingen problemer whatsoever, så da lurer jeg på hva i all verden det kan være?

Noen som har noen forslag til hva som kan være feilen?

Takk for alle svar! og sorry for at det ble en slik lang post

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har problemer med lagg som oppstår når jeg spiller diverse spill, laggingen begynner etter 5 - 7 sek og varer i 3 - 4 sek, og det er ikke snakk om noe mildt her, det er enormt hvor det lagger. Dette skjer uansett spill og grafikk instilling, jeg har prøvd å skru grafikk instillingene til det som er lavest mulig men uten hell. Laggingen er fortsatt like stor og varer like lenge, jeg har slitt med dette i over 1 år nå og begynner å bli rimelig lei, så derfor må jeg spør noen andre til råds om hva jeg eventuellt kan gjøre for å kvitte meg med dette.

Jeg har selv prøvd en rekke ting som ikke har hjulpet noe:

1. Formatert PC'en flere ganger (alle disker)

2. Renset register og temp filer osv (flere ganger, gjør det til vanlig uansett)

3. Fjernet Mal og Spyware (selv om det aldri er noe stort av det heller..)

4. Jeg kjørte Vista Ultimate før, og fikk alltid med meg oppdateringer, vel og merke var dette en hacket version, men nå har jeg skiftet til Win7 Ultimate (evaluation version) og laggingen forekommer enda.

5. Drivere har blitt oppdatert flere ganger - ingen effekt

Det som er verdt å merke seg er at min bror har akkurat lik PC, ettersom jeg kjøpte inn deler og bygget begge, og jeg har kjørt de samme spillene på PC'en hans på de høyeste grafiske instillingene mulig og ingen lagg, ingen problemer whatsoever, så da lurer jeg på hva i all verden det kan være?

Noen som har noen forslag til hva som kan være feilen?

Takk for alle svar! og sorry for at det ble en slik lang post

Hallo!

Se etter om det er støv og skitt på kjøleribber o.l. grafikk kortet?

Sjekk kabling, ved å ta av powerkabler til skjermkort og så sette de tilbake. Ta ut grafikk kort og se om alt er ok i sloten? (PCI-sloten)

Kjør en mem test for å se om de er ok.. :whistle:

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...