petterg Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Et snodig problem på et nytt domene. Server er nyinstallert SBS2008. Alle pc'r er nye med win7 64bit. Jeg lagde en bruker deretter et loginscript, lagde en GPO for scriptet og linket til brukerens OU. Scriptet kjørte perfekt når brukeren logget inn. Lagde så de andre brukerene, la dem i samme OU, samme gruppemedlemskaper, men scriptet kjører ikke for disse brukerene. GPRESULT forteller at GP er riktig for alle brukere. Alle brukere kan kjøre scriptet manuellt uten å få noen feilmeldinger. Jeg prøvde også å gjøre scriptet så enkelt som "echo a>c:\temp\test.txt" uten at det endret oppførselen. Det er kun den først opprettede brukeren som får scriptet kjørt automatisk. Prøvde også å legge et script brukerens instillinger i AD. Heller ikke dette scriptet blir kjørt. Noen som har noen anelse om hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 noe galt med hvor scriptet ligger eller noe? jeg ville sjekket stien og sett at den blir det samme for alle brukere. pass på at det ikke er variabler og slikt i stien. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 sti for script definert i AS er \\server\netlogon\script.bat sti for script definert i GP er \\server\sysvol\policy\{[hextall]}\user\sccript\logon\script.bat Altså ingen variabler, og alle brukere har leserettigheter. Jeg kunne ha forstått det er som problemet gjaldt alle brukere, men her kjører jo scriptet for en av brukerene, men ikke de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå