Tetanus Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Heisann! Jeg tok denne uken steget over i Win 7 verden etter å vært en XP fanatiker i mange år. Et impulskjøp av en Intel SSD gjorde at jeg nå tenkte det kunne være et greit tidspunkt å prøve noe nytt, spesielt siden jeg allerede hadde en Win 7 x64 Pro lisens liggende. Asus P5Q Pro hovedkort med onboard lydkort koblet via dig. koaks til en H/K reciever. Oppsettet har fungert knirkefritt med XP, ingen problemer i det hele tatt. Bruker CCCP pakke med MPCH som mediespiller og medfølgende kodeks. Jeg har tidligere kunne kjøre SPDIF rett ut uten noen problemer. Dette skulle endre seg i Win 7. Problem 1: Jeg vil ha lyd både via SPDIF og frontutgang for hodetelefon. Dette nekter Win 7 meg. Jeg får enten lyd i hodetelefon eller via koaks. Ikke begge to samtidig. Fryktelig irriterende. Jeg vil altså kunne høre på musikk både via hodetelefonutgang i front, og via dig. koaks. Hvis det vises film, vil jeg ha lyd kun over dig. koaks, altså direkte SPDIF passthrough av AC3, DD og DTS. Problem 2: Ingen DTS, AC3 eller DD via SPDIF. Dvs jeg får det dersom jeg forsøker å spille av disse formatene under "supported formats" så kommer de respektive formatene opp med riktig benevnelse på receiveren når jeg tester for det. Ellers så virker det som jeg bare får lyd i 2 kanaler. I FFDShow har jeg ikke SPDIF som tilgjengelig alternativ så jeg får ikke valgt at jeg vil kjøre lyden direkte igjennom. Alternativene her er liba52, libavcodec eller disabled. Siden det tydeligvis virker, bare ikke med CCCP eller andre mediaspillere jeg har prøvd, så er dette nødt til å være et driverproblem. Noen som kan hjelpe så er jeg evig takknemelig! -T Endret 4. februar 2010 av Tetanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå