WheelMan Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Les nå hva jeg skriver da. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Dersom du mener man må fylle ut det skjemaet er det feil. Eller hva er det du prøver å si? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Iom. at det er kjøpt fra nettbutikk; ja. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) WheelMan: Hvis det er nødvendig å fylle ut skjemaet når man kjøper fra en nettbutikk, når er det ikke nødvendig å fylle ut skjemaet? Endret 7. februar 2010 av Orjanp Lenke til kommentar
Panter Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Og ettersom Angrerettloven kun gjelder ved forbrukerkjøp er det irrelevant å fortelle at selger er en nettbutikk. Det er selvsagt når vi diskuterer hvordan loven skal håndheves. Og jeg gjentar, forbruker er ikke pliktig å bruke angrerettskjemaet når den gir selger beskjed. Endret 7. februar 2010 av Panter Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Iom. at det er kjøpt fra nettbutikk; ja.Led første siden en gang til du. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Greit, greit. Fikset på innlegget nå. Greia er at posten nekter deg å åpne pakken (noe du må for å få lagt skjemaet riktig) uten å ha betalt for den. Endret 7. februar 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Tror du må lese førstesiden enda en gang, jeg. Særlig innlegg åtte. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Greia er at posten nekter deg å åpne pakken (noe du må for å få lagt skjemaet riktig) uten å ha betalt for den. Greia er at du ikke trenger å ha fysisk tilgang til pakken for å angre kjøpet. Tror du må lese førstesiden enda en gang, jeg. Særlig innlegg åtte. Har bare 1 side her jeg.. :-) Det som ikke eksplisitt står i post 8 er at når du ber transportør om å returnere sendingen må du også betale returkostnadene. Endret 7. februar 2010 av Panter Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Kjekt å vite, NgZ. De lager dog et helvette for deg om du ikke legger med skjemaet. Jeg har funnet ut at det billigste er å ta ut pakken -> betale for den -> smile pent til personen bak kassen og be h*n la den stå som Ikke Hentet -> åpne pakken på postkontoret -> fylle ut skjema -> legge skjema nedi -> gi pakke tilbake. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 WheelMan: Da må man lage et helvete tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Har bare 1 side her jeg.. :-)Det som ikke eksplisitt står i post 8 er at når du ber transportør om å returnere sendingen må du også betale returkostnadene. Det normale er at man må betale returkostnadene dersom man unnlater innløsning, imidlertid må forutsetningen være at at forbrukeren plikter å bære disse. Dersom selger har mislighold kontrakten, eksempelvis ved forsinket eller mangelfull levering, plikter forbrukeren etter §15 første ledd tredje punktum ikke å bære returkostnadene. Det ville gi lite mening om forbrukeren slapp å betale returkostnadene ved selgers mislighold dersom han innløste varen for deretter å returnere den, men måtte betale hvis han bare ba fraktføreren returnere varen uten innløsning. Da jeg antar at Posten tar seg likt betalt i begge tilfelle, spiller det i praksis ingen rolle for selger om forbrukeren har innløst varen eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå