Gå til innhold

Droppe å hente pakke (postoppkrav)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og ettersom Angrerettloven kun gjelder ved forbrukerkjøp er det irrelevant å fortelle at selger er en nettbutikk. Det er selvsagt når vi diskuterer hvordan loven skal håndheves.

Og jeg gjentar, forbruker er ikke pliktig å bruke angrerettskjemaet når den gir selger beskjed.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Greia er at posten nekter deg å åpne pakken (noe du må for å få lagt skjemaet riktig) uten å ha betalt for den.

 

Greia er at du ikke trenger å ha fysisk tilgang til pakken for å angre kjøpet.

 

Tror du må lese førstesiden enda en gang, jeg. Særlig innlegg åtte.

 

Har bare 1 side her jeg.. :-)

Det som ikke eksplisitt står i post 8 er at når du ber transportør om å returnere sendingen må du også betale returkostnadene.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Kjekt å vite, NgZ. De lager dog et helvette for deg om du ikke legger med skjemaet. Jeg har funnet ut at det billigste er å ta ut pakken -> betale for den -> smile pent til personen bak kassen og be h*n la den stå som Ikke Hentet -> åpne pakken på postkontoret -> fylle ut skjema -> legge skjema nedi -> gi pakke tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Har bare 1 side her jeg.. :-)

Det som ikke eksplisitt står i post 8 er at når du ber transportør om å returnere sendingen må du også betale returkostnadene.

Det normale er at man må betale returkostnadene dersom man unnlater innløsning, imidlertid må forutsetningen være at at forbrukeren plikter å bære disse. Dersom selger har mislighold kontrakten, eksempelvis ved forsinket eller mangelfull levering, plikter forbrukeren etter §15 første ledd tredje punktum ikke å bære returkostnadene. Det ville gi lite mening om forbrukeren slapp å betale returkostnadene ved selgers mislighold dersom han innløste varen for deretter å returnere den, men måtte betale hvis han bare ba fraktføreren returnere varen uten innløsning. Da jeg antar at Posten tar seg likt betalt i begge tilfelle, spiller det i praksis ingen rolle for selger om forbrukeren har innløst varen eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...