Gå til innhold

min kompis trenger hjelp til kjøp av skjermkort

raxor

Anbefalte innlegg

Hei, beklager om jeg har lagd denne tråden i feil sted, er bare å flytte den !

nå har det seg slik at min kompis vil kjøpe seg et nytt skjermkort, han sitt nåværende skjermkort er : Intel® G33/G31 Express Chipset Family. 256mb.

Nå lurer han blant annet på hvilket som passer til hovedkortet hans.. han vet heller ikke hvilket type hovedkort han har..

derfor har jeg lagt et bilde rett nedenfor hvor jeg har brukt everest, hvor vi har prøvd å finne ut, uten hell..

582165.jpeg

noen som vet hvilket type hovedkort?

Ellers så er resten av systemet han sitt sånn:

4gb ram

Intel® Core™2 Quad CPU Q6600 @ 2.40 ghz, 2402 MHz

72 gb harddisk.

legger også for sikkerhetsskyld et bilde av informasjon for CPU hvor dere kan se..

582169.jpeg

Ellers håper jeg på hjelp, takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt forvirende informasjon men skal sjå kva vi finner ut her. GMA X3100 er den innebygde grafikkenheten du har på hovudkortet. Hovudkortet er MSI G33M som har eit PCI Express x16 spor.

Har du eit budsjett for nye skjermkortet? Ville anbefalt ATI HD 5770 eller du kan kjøpe eit bedre vist du er ute etter da.

EDIT: Du må sjå etter kva strømforsyning du har og om du har plass til kortet i kabinettet

EDIT2: 007CD sier det samme under meg.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hovedkortet kan du se mer om her: http://www.tomshardware.com/reviews/microa...job,1657-7.html

MS-7357 er navnet på hovedkortet.

Ikke noe spesielt, regner med det ikke er noe ferdigbygd skrammel ala Dell og Compscrap?

Men du har 1x PCI-E x16 du kan bruke for skjermkort, men en Q6600 holder deg tilbake, da denne kjører på standard frekvens.

I tilegg må vi vite strømforsyningen, for å få vite denne må du sprette opp kabinettet, ingen vei utenom.

Lenke til kommentar

skal gjøre det ;) men nå er jeg ikke ute etter et kjempe bra skjermkort.. jeg er ute etter et nvidia kort med ca 512 mb som ikke krever all verdens og kan være grei til spilling.. snakker ikke om noe crysis på full grafikk altså..

Lenke til kommentar

2 valg GTS 250 som er det raskeste du får ifra Nvidia men skal ha en del strøm her er ATi en del bedre.

Ellers så har du GT 240, du får google opp litt benchmarks men det er ALT du får ifra Nvidia nå før Fermi slippes i Mars / April.

Du må også regne med å måtte investere mer penger for å få samme ytelsen hos Nvidia enn ATi nå for tiden og du må nok også være rask på avtrekkeren.

Alt av GT200 serien er kansellert og GTS 250 er nestemann ut for kansellering.

Lenke til kommentar

Eneste gangene du kan være i tvil ved PSU skifte er om du har en Compscrap eller lignende maskin da disse ikke bygger etter ATX standarden.

Ellers er det bare å handle om du ikke har ett gammelt AT oppsett... Men det har du garantert ikke!

Siste gang jeg så ett var når 200MHz CPUer var det hotteste du fikk :p

Lenke til kommentar

Hei, nå har jeg åpnet kabinettet og sjekket strømforsyningen, jeg tok et bilde for sikkerhetsskyld:

583294.jpeg

På bildet kan man se "350W" det er en ting til venstre for bildet som blokkerer, så du kan ikke helt se hva som står, men jeg sjekket det og det står et eller annet med "output" foran 350w, om jeg ikke tar helt feil så står det "max output 350w"

så er spørsmålet, hvis det stemmer at jeg har 350w, kan dere hjelpe meg å finne et billig skjermkort som både er lite og ikke krever for mye av strømmen? jeg vet det finnes mange der ute med 256mb eller 512mb som ikke skal kreve all verdens..

takker for hjelp

Lenke til kommentar

men nå sa jeg jo at jeg helst vil slippe å bytte strømforsyning.. jeg vet at det finnes et par skjermkort der ute som kan holde til den strømforsyningen jeg har.. blant annet så kan jo Nvidia 6200 gt 256mb holde fint til min.. men kan noen hjelpe å finne den til mitt hovedkort spor?

Lenke til kommentar

hei.. jeg lurte på: funker dette skjermkortet til min pc? denne skal vel ikke kreve mye?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499581

eller:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580169

det står ikke noe spesifikt om disse.. jeg fant også andre skjermkort i lista som sto at de krever "300w" disse kunne passa.. men de så alt for store ut i bilde til å passe i mitt kabinett.. derfor la jeg link til 2 små skjermkort jeg fant i listen..

kan disse to skjermkortene f.eks. takle cs source i full grafikk?

takker for svaR!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...