Yankes Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg prøver å lage en simpel IRC bot som skal oppdatere topicen på en LAN kanal og skrive hvor mange plasser som er ledig. Jeg er ute etter en måte å få den maskina som hoster IRC-klienten til å laste ned en fil som ligger på LANsiden (web) med den informasjonen jeg trenger. Scriptet jeg kjører på IRC-klienten er alias readfile { %topic = $read(topic.txt,w,*)) if(%topic != $null) { topic $chan %topic } } Så jeg vil da på en eller anna måte få til at topic.txt blir lastet ned fra ftp serveren med en interval på x antall minutter. Eller, hvis det er noen av dere som kan "mIRC-scripting"; er det mulig å lese direkte fra fila på nettet? har prøvd masse forskjellig, men virker som den kun kan lese fra lokal maskin. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Jeg prøver å lage en simpel IRC bot som skal oppdatere topicen på en LAN kanal og skrive hvor mange plasser som er ledig.Jeg er ute etter en måte å få den maskina som hoster IRC-klienten til å laste ned en fil som ligger på LANsiden (web) med den informasjonen jeg trenger. Scriptet jeg kjører på IRC-klienten er alias readfile { %topic = $read(topic.txt,w,*)) if(%topic != $null) { topic $chan %topic } } Så jeg vil da på en eller anna måte få til at topic.txt blir lastet ned fra ftp serveren med en interval på x antall minutter. Eller, hvis det er noen av dere som kan "mIRC-scripting"; er det mulig å lese direkte fra fila på nettet? har prøvd masse forskjellig, men virker som den kun kan lese fra lokal maskin. #!/bin/sh while true; do wget ftp://username:[email protected]/path/to/topic.txt sleep 5m done eller kanskje #!/bin/sh while true; do ftp <<EOD passive open ip.add.or.hostname username password cd /path/to get topic.txt EOD sleep 5m done Endret 4. februar 2010 av quantum Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hmm... Tror du har fått tak i feil ende, han vil ha informasjon _fra_ server og _inn_ i mirc... Siden han kjører mirc kan man vel anta at det er en windows-pc, og da kommer man vel ikke spesiellt langt med et shellscript Man kan evt gjøre det omvendt... Hente fila med VBScript eller noe slik og så bruke DDE til å "fjernstyre" mircklienten til å skifte topic? -C- Lenke til kommentar
quantum Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Hmm... Tror du har fått tak i feil ende, han vil ha informasjon _fra_ server og _inn_ i mirc...Siden han kjører mirc kan man vel anta at det er en windows-pc, og da kommer man vel ikke spesiellt langt med et shellscript Man kan evt gjøre det omvendt... Hente fila med VBScript eller noe slik og så bruke DDE til å "fjernstyre" mircklienten til å skifte topic? -C- Her var det spørsmål om å laste ned fra en ftp server, så det blir nok helt riktg vei dette. Men er klienten Windows får han lage noe tilsvarende med Microsofts eminiente .bat-rammeverk. Ftp'en til windows vil helst ha alle kommandoene i en styringsfil isteden, så da må de legges der (commandfile.txt) og leses inn med parameteren -s:commandfile.txt. For å få til en delay så jeg det var en her på forumet som hadde et trix som gikk ut på å bruke ping og la den stå et gitt antall ganger tilsvarende ønsket delay, og shellet har vel en while-true-mulighet på windows også. Edit: mens andre mener .bat har en sleep kommand ... Skjønt det er kanskje wscript, eller hva det heter for tiden, som er best å bruke her ... Endret 5. februar 2010 av quantum Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 For den saks skyld så får man wget for windows også... Så det enkleste vil nok være å lage en bat-fil som bruker wget eller lignende til å laste ned fila og putte den i en schedule som kjører hvert 10 minutt eller noe sånt. Så bare lese fila på vanlig måte i mirc... -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå