Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Booter med svart skjerm og rødt lys

Anbefalte innlegg

Hei,

PC-en min bestemte seg bare for å slå seg av helt uten videre mens den sto i skrivebeskytter-modus. Da jeg prøvde å slå den på så blinker bare skjermen (har testet med flere monitorer) og selve skjermen er helt svart. Jeg får ikke åpnet CD-ROM-en heller foreksempel.

Det er en custom maskin og jeg hadde ikke installert noe rart eller nytt før dette skjedde. Har en quad core 2,4 ghz, 8800gts640MB osv. Har åpnet PC-en og ser at alle vifter osv. kjører som normalt (tror jeg)

På forsiden er det en lampe som lyser rødt, det er to lamper, vanligvis lyser den ene grønt tror jeg, men nå er det bare den rød som lyser. Noen som i det hele tatt har en SMULE ide hva som har skjedd og/eller hvordan jeg får fiksa det?

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste PCer har to lys foran. Et for power, og et for disker som blinker ved bruk av diskene.

Kan høres ut som det er disklampen din som lyser fast. Kanskje feil med disk eller kabel.

Prøv å trekke ut ATA kablene fra hovedkortet og se om det da kommer noe på skjermen, og om CD-ROM kan åpnes.

Kan også være noe feil med strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...