Gå til innhold

Ensidia bannet i 72 timer, 25 LK first kill


Anbefalte innlegg

I like how these logs are conveniently missing the entire valkyr phase of this rogue throwing bombs.

Line 851806: 2/4 01:29:57.880 SPELL_CAST_SUCCESS,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0x0000000000000000,nil,0x80000000,56350,"Saronite Bomb",0x4
Line 851890: 2/4 01:29:58.242 SPELL_DAMAGE,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0xF130008F5D0378C2,"Raging Spirit",0x8010a48,56350,"Saronite Bomb",0x4,1404,0,4,138,0,0,nil,nil,nil
Line 870953: 2/4 01:31:04.428 SPELL_CAST_SUCCESS,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0x0000000000000000,nil,0x80000000,56350,"Saronite Bomb",0x4
Line 871044: 2/4 01:31:04.790 SPELL_DAMAGE,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0xF130008EF503768E,"The Lich King",0x30a48,56350,"Saronite Bomb",0x4,1096,0,4,243,0,0,nil,nil,nil
Line 900618: 2/4 01:32:54.630 SPELL_CAST_SUCCESS,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0x0000000000000000,nil,0x80000000,56350,"Saronite Bomb",0x4
Line 900653: 2/4 01:32:54.846 SPELL_DAMAGE,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0xF130008F5D0379DB,"Raging Spirit",0x8000a48,56350,"Saronite Bomb",0x4,1386,0,4,0,0,0,nil,nil,nil
Line 918452: 2/4 01:33:57.245 SPELL_CAST_SUCCESS,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0x0000000000000000,nil,0x80000000,56350,"Saronite Bomb",0x4
Line 918597: 2/4 01:33:57.677 SPELL_DAMAGE,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0xF130008EF503768E,"The Lich King",0x20a48,56350,"Saronite Bomb",0x4,1231,0,4,272,0,0,nil,nil,nil
Line 977300: 2/4 01:41:37.381 SPELL_CAST_SUCCESS,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0x0000000000000000,nil,0x80000000,56350,"Saronite Bomb",0x4
Line 977411: 2/4 01:41:37.772 SPELL_DAMAGE,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0xF130008EF503768E,"The Lich King",0x30a48,56350,"Saronite Bomb",0x4,1644,0,4,162,0,0,nil,nil,nil
Line 977417: 2/4 01:41:37.843 SPELL_MISSED,0x05000000025E767F,"Naihiko",0x514,0xF13000985303768F,"Highlord Tirion Fordring",0xa18,56350,"Saronite Bomb",0x4,IMMUNE

bombs on ghouls end at 1:33:57 then the next bomb is on lk/fordring 7 mins later (skipping the entire valkyr phase)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Copy paster noe gøy fra Kungens blogg jeg.

 

Vanilla

 

Onyxia: It was possible to stand on ledges to avoid getting feared into fires.

 

Ragnaros: Impossible and got nerfed several times before he was killed.

 

Nefarian: I didn't know any bugs on Nefarian myself but I was told that you could have more than 40 people logged out in the room and if someone died you could just have another guy log in and take his place. You could also soft reset him to get more tries when you had used up your (1 hour?).

 

C'thun: Bugs all over the place and impossible.

 

Kel'Thuzad: Chance to despawn for the whole reset if you left the instance. This happened to us after we had wiped at 1% twice during World first attempts. Yes we weren't exactly happy at that point.

 

I actually had to struggle to find bugs in Vanilla. I guess it kinda proves that Vanilla was the best and had the most capable people working on it :).

 

The Burning Crusade

 

Gruul: You could use Limited Invulnerability Potion to avoid his main ability Shatter.

 

Magtheridon: Bugs all over the place and fixed a week after our kill (to an easier version)

 

Lady Vashj: Same deal as Magtheridon, the fight was bugged in more ways than you could possibly imagine and it actually took months for them to fix it.

 

Kael'Thas: Impossible, adds had no threat among other things. I don't think a single part of the fight was working the first time we reached it. Fixed a week or two later.

 

Archimonde: Several bugs the first week, it kept resetting among other things. Sk-Gaming even focused on Hyjal since we already were far in Black Temple just to find out that Archimonde was bugged and impossible to kill. Fixed a week or two later.

 

Illidan: The first version that only Nihilum and SK-Gaming attemped had a few bugs and funny enough Blizzard actually fixed them between tries. Good job there Blizzard!

 

Kil'Jaden: You could avoid getting add spawns with Bubble and Iceblocks.

 

A great expansion with bugs on every single end boss and most of the normal bosses as well.

 

Wrath of the Lich King

 

Malygos: The first few days he had a couple of bugs such as doing double breaths and a few other bugs I can't remember.

 

Algalon: The first weeks when only Ensidia had access to him he wouldn't get out of combat so we weren't able to reach his room for another try.

 

Anub'Arak: Holy Wrath bug which was used on the World first on purpose. WRU bans?

 

Arthas: A bug in phase 3 that made the room bigger. Which apparently was caused by saronite bombs. Something I'm not exactly sure about since they did 0 Siege damage during all the tries. Wouldn't surprise me if it was something else that caused it.

 

 

 

Har alltid vært bugs, og de har blitt brukt av mange flere enn Nihilium/Ensidia. Og alle vet at Blizzard følger med på World First tries, så dette kunne lett vært ungått slik de gjorde på Illidan. Blizzard har rett og slett bare latt Ensidia holde på denne gangen fordi de ikke gadd og hotfixe det for så å banne dem etterpå fordi det var lettest. Ja Kungen og Co visste helt sikkert hva de gjorde, men det er fortsatt Blizz sin feil at de fucker opp alle encounters og ikke gidder å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Skal vi se. De encounterne ensidia/nihilum har exploita er:

C'thun (Oozeling bug)

Lady Vashj (DI/SW:D bug)

Twin Eredars (Lampebug, så de ikke tok skade)

Hodir Hard mode (Clever use of game mechanics, spellsteale buffs, stacke mages)

Algalon (Curse of Weakness-stacking)

Arthas (Saronite bombs)

 

 

På tide å sette ned foten snart, eller?

 

De har da ikke exploita dette her? Men ærlig talt. Er ikke rart ryktene florerer når folk gjør minimalt for å motbevise de.

 

Just look up the recent updated statistic on several Ensidia non-Rogues. And you see this little "XXX Engineering schematics" on most of them. They done it normal, realized it was the bombs and got the rest of the raid to level engineering. They have no defense. Armory doesn't lie.

 

 

Nå har det seg jo også slik at kun 2 i raidet hadde engineering, og ingen av disse 2 har hatt andre professions siden Statistikk ble lagt ut på armory. Det er det samme med alle ryktene om at de exploitet alt fra Twins i AQ40 til nå. At folk nekter å sjekke skikkelig.

Lenke til kommentar
De har da ikke exploita dette her? Men ærlig talt. Er ikke rart ryktene florerer når folk gjør minimalt for å motbevise de.

 

La oss se.

 

C'thun: Vi vet at en av spillerne (husker ikke hvilken) hadde oozeling macro på action baren sin, der om den ble spammet, tok opp alle debuff-slotsa og dermed kunne de ikke ta damage når de ble svelget ned i magen. Vi har jo ikke noe bevis for at de brukte den, men det er ingen annen grunn til å ha en macro som det.

Lady Vash: Vi vet at de brukte Divine Intervention, en priest soulstonet, og drepte henne med en SW:D.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
JFqWzDqqr.jpg

Twin Eredars: Vi vet at de sto på en lampe når de drepte dem. Denne buggen ble rapportert senere, etter de hadde drept dem.

Hodir Hard mode: Denne er godt kjent, og det er ikke akkurat en exploit.

Algalon: Vi vet de hadde 2x Curse of Weakness på Algalon (se på filmen), og dette kan ikke skje uten at to warlocks faktisk prøver å time det riktig. Dette er ikke clever use of game mechanics, men en bug som de utnyttet vel vitende om det.

Arthas: Usikkert om de gjorde det med vilje.

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
De har da ikke exploita dette her? Men ærlig talt. Er ikke rart ryktene florerer når folk gjør minimalt for å motbevise de.

 

La oss se.

 

C'thun: Vi vet at en av spillerne (husker ikke hvilken) hadde oozeling macro på action baren sin, der om den ble spammet, tok opp alle debuff-slotsa og dermed kunne de ikke ta damage når de ble svelget ned i magen. Vi har jo ikke noe bevis for at de brukte den, men det er ingen annen grunn til å ha en macro som det.

Lady Vash: Vi vet at de brukte Divine Intervention, en priest soulstonet, og drepte henne med en SW:D.

Twin Eredars: Vi vet at de sto på en lampe når de drepte dem. Denne buggen ble rapportert senere, etter de hadde drept dem.

Hodir Hard mode: Denne er godt kjent, og det er ikke akkurat en exploit.

Algalon: Vi vet de hadde 2x Curse of Weakness på Algalon (se på filmen), og dette kan ikke skje uten at to warlocks faktisk prøver å time det riktig. Dette er ikke clever use of game mechanics, men en bug som de utnyttet vel vitende om det.

Arthas: Usikkert om de gjorde det med vilje.

 

 

La oss se.

 

C'Thun: Dette screenshottet med "Oozelingmacro" viser også en helt haug andre knapper med ikoner som ikke tilhører klassen hans. Det er godt mulig han bare var veldig glad i macroer med andre ikoner. Han har heller faktisk ikke en oozeling ute som pet på dette bildet. C'Thun ble forresten hotfixet til å være killable på en natt til tirsdag ( Resatt for US, men fortsatt 1 dag igjen for EU )

 

Lady'Vashj: Trodde de fleste hadde fått med seg at bossen droppet flere prosent i HP uten at de trigget dette med noe spesielt. At en priest resser og bruker SW:D har ingen effekt på dette. Gjerne kom med noe form for bevis på denne bugen om du mener jeg tar feil.

 

Twin Eredars: Har jeg ikke hørt om en gang, jeg har dog hørt om en lampebug på Twin EMPERORS, som befinner seg i AQ40. Ble en veldig populær teori av mangel på film.

 

 

Hodir Hardmode: Dette er litt motsatt. Bossen ble hotfixet til å være Unkillable, ETTER at to guilds allrede hadde drept den. De fant en exploit som gjorde det mulig å fortsatt drepe en unkillable boss slik at de ikke mistet sjangsen på Algalon.

 

 

Arthas: Må vi nesten vente og se.

Endret av Detectable
Lenke til kommentar

For å dra en liten sammenligning da. Spesielt siden folk faktisk nevner Oozeling (-.-) På Moroes i Karazhan, så kunne man bruke en Vanilla trinket fra et quest i Searing Gorge som fjernet en bleed effekt. Dette gjorde bossen til en tank and spank fight. -Mange- tusen brukte denne metoden og Blizz fixa det, så det var tydligvis ikke meningen og de hadde ikke tenkt over det. Ble noen banna? Nei, mest sannsynlig fordi Blizzard er for chicken til å banne så mange, og det var ikke en viktig boss. Var ingen som kom med ramaskrik fordi de ikke hadde trinketen. Skjønner ikke hvorfor det skal være så anderledes nå? Er det misunnelse fordi Ensidia gjorde det først? De aller fleste har bugga noe en eller annen gang, så de aller fleste brude bli bannet sant?

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvordan blizzard skulle føle noen form for misunnelse overfor et guild. Det blir uansett bare spekulasjoner. Ingen vet hva som faktisk skjedde. Kanskje er det som en hevder at Ensidia hadde temmelig mange forsøk på Arthas, mange med alter. Kanskje er det som en hevder at det var ikke selve bruken av bomben, men at den ble brukt på en måte/sted for at buggen skulle oppstå. Og som en her viste til fra tidligere så har det skjedd at blizzard har fikset bugs mellom forsøk, så hvorfor ikke rapportere buggen.

Kanskje gjorde ikke Ensidia noe feil, men ingen her vet at blizzard gjorde noe feil heller.

Lenke til kommentar

Jo, det vet vi. De programmerte det slik at det var mulig uten at det var meningen. Det er, pr. definisjon, en feil.

Når noen oppdager feilen og bruker den kan de ikke klandre andre enn seg selv. Når de i tillegg overvåker fighten men ikke gjør noe med det når den pågår sier det seg selv egentlig at de bare kan skylde på seg selv.

 

Hele policyen med å banne er feil.

Lenke til kommentar

Nei, man bør jo selvsagt holde seg for god til det, men det blir fremdeles feil å straffe dem på den måten synes jeg.

Like dumt som å banne noen for "clever use of game mechanics" Det er blizzards oppgave å eliminere feilene, ikke straffe dem som oppdager dem (mener jeg).

 

Når man i tillegg ikke praktiserer det konsekvent, så blir det for dumt. Ble noen bannet for å farme frost lotuser i raid instances f.eks.?

Lenke til kommentar

Nå du kommer til et nytt sted (boss i dette tilfellet) så kan du ikke vite ka som vil skje etter noen trys, når dette ikke funket på 10man så forventer du ikke at det skjer i 25man heller...

Og når GM ikke går inn når han vet probelemet så er det noe mystisk som ligger bak det hele...

Lenke til kommentar
Nei, man bør jo selvsagt holde seg for god til det, men det blir fremdeles feil å straffe dem på den måten synes jeg.

Like dumt som å banne noen for "clever use of game mechanics" Det er blizzards oppgave å eliminere feilene, ikke straffe dem som oppdager dem (mener jeg).

 

Når man i tillegg ikke praktiserer det konsekvent, så blir det for dumt. Ble noen bannet for å farme frost lotuser i raid instances f.eks.?

 

 

Personlig mener jeg også at ban'en er feil, pga at GM's så på alle try å burde brøte inn tidligere og sagt noe til dem!

 

Men det du sier er at folk som lager virus o.l. ikke bør bli straffet for det ikke er deres feil at det er ett hull i systemet? Det er jo absurd!

Lenke til kommentar
Nei, man bør jo selvsagt holde seg for god til det, men det blir fremdeles feil å straffe dem på den måten synes jeg.

Like dumt som å banne noen for "clever use of game mechanics" Det er blizzards oppgave å eliminere feilene, ikke straffe dem som oppdager dem (mener jeg).

 

Når man i tillegg ikke praktiserer det konsekvent, så blir det for dumt. Ble noen bannet for å farme frost lotuser i raid instances f.eks.?

 

 

Personlig mener jeg også at ban'en er feil, pga at GM's så på alle try å burde brøte inn tidligere og sagt noe til dem!

 

Men det du sier er at folk som lager virus o.l. ikke bør bli straffet for det ikke er deres feil at det er ett hull i systemet? Det er jo absurd!

 

Hold deg til emne, var ikke i nærheten av det han sa.

Lenke til kommentar
Nå prøver du å putte ord i munnen min. Elendig diskusjonstaktikk. Jeg diskuterer tilfeller i WoW konteksten, ikke andre ting.

 

Var litt på kanten ja, sorry for det.

 

Wow er et spill med ett sett regler, og i ett så stort spill så er det umulig å unngå buggs. Reglene sier at du ikke skal utnytte buggs, og da må vi forholde oss til dette, hvis ikke kan blizz straffe oss (som oftest med 72 timers ban E.L). Selvfølgelig kan ikke vi som spillere vite hva som er bugs og hva som er intended, men å unytte ting du vet at er bugs burde bli straffet.

 

Akkuratt denne buggen er jeg strekt imot at de straffer på måten de gjorde, GMs burde brøtet inn tidligere i.o.m. at de så på når ensidia prøvte å ta lich king.

 

Jeg tror grunnen til at de slo så hardt ned på det er at de vil ikke at first kills skal utnytte bugs.

Lenke til kommentar
I følge Ensidia hadde de ingen idè om at det var Saronite Bomb som forårsaket bugen.

 

Nå gamer jeg riktignok ikke WoW, liten sak jeg så på IRC

 

Just look up the recent updated statistic on several Ensidia non-Rogues. And you see this little "XXX Engineering schematics" on most of them. They done it normal, realized it was the bombs and got the rest of the raid to level engineering. They have no defense. Armory doesn't lie.

De bruker den til å maskimere DPS så synes det blir et dårlig bevis.

 

Ensidia er vell den guilden som komme over bugs ofte siden de ofte er de første til å drepe bossene. MEN jeg er også veldig sikker på at GM's alltid ser på firstkill's av ensidia, og dette vet nok ensidia også, så derfor tror jeg ikke de bugget Arthas med vilje siden de visste GM såg på og derfor er det jo risikabelt å bugge når det helt sikkert hadde greid han uansett. Jeg synes også GM's kunne sagt ifra til Ensidia om dette mellom tries, for de klarte han sikkert ikke på første forsøk så GM's kunne lett hindret dette, men for meg virker det som at de nesten prøvde å finne noe å banne Ensidia på.

 

Edit: Har også min teori om at de trodde ikke at Arthas skulle bli drept såå fort. De sa jo at ICC skulle bli ekstremt vanskelig og kunne ta veldig lang tid før first kill kom. Jeg er ikke sikker, men har en liten tanke om at de kanskje buffer Arthas så han blir vanskeligere, er ikke sikker, men kan godt hende blizz vill utsette first kill.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar

Er liten tvil om at Ensidia exploitet dette bevisst, og at de ikke snakker helt sant i sin forklaring. Fraps-opptakene deres viser hva som egentlig foregikk og kunne bevist deres skyld eller uskyld, men denne vil Ensidia altså ikke at noen skal få se.

 

Det jeg tror er at Ensidia ble overrasket når de ble bannet, og at de trodde de skulle slippe unna med exploiten.

 

Hanzi, Neida, ifølge Ensidia er en Saronite Bomb hver 7. minutt normal dps-rotasjon..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...