pierce007 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Sugen på det nye kameraet til Sony som her hjemme ligger rundt 2800+. Vede kjøp på Ebay fra feks USA, England eller HongKong fra PowerSellers som ligger prisen på rundr 2200. Dette er uten MVA. Spørsmålet er hvor ofte eller sjansen for at slike pakker blir stoppet i tollen. Pakken blir evt sendt fra privatperson og merket gave. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Sugen på det nye kameraet til Sony som her hjemme ligger rundt 2800+. Vede kjøp på Ebay fra feks USA, England eller HongKong fra PowerSellers som ligger prisen på rundr 2200. Dette er uten MVA. Spørsmålet er hvor ofte eller sjansen for at slike pakker blir stoppet i tollen. Pakken blir evt sendt fra privatperson og merket gave. Noen som har erfaring med dette? uansett hvca den er merket så er den prisen så høy at du vil få momskrav på det vis prisen oppgis korrekt. det er 200 på kjøp og 1000 på gaver. så vil du ikke ha like god forbrukerkjøpslov i ryggen, ca garantert. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Forhandlere kan ikke sende varer som gave, og derfor må du be avsenderen redusere påskrevet verdi til under 200 kroner. Problemet er at blir pakken borte i posten, så får du igjen 200 kroner, og ikke varens faktiske verdi. I tillegg, blir den kontrollert i tollen, så risikerer man at den kan bli returnert til avsender. Var ihvertfall slik jeg forsto tollvesenet, som ikke trodde på påskrevet verdi på en pakke som ble sendt meg fra Hong Kong. De ba om bevis på at vareverdien var under 200 kroner, ellers ville jeg ikke motta pakken. Pakkens verdi var faktisk under 200 kroner, så jeg bare sendte de fakturaen. Og du mister alt som heter garanti og norsk forbrukerkjøpslov. Med andre ord, det er IKKE verdt det å spare 600 kroner på noe du kanskje allikevel må betale moms på. Hvis det i det hele tatt er ekte vare du får tilsendt... ufattelig mye fake på Ebay som ser ekte ut men som totalt er en del dårligere enn originalproduktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå