Gå til innhold

Angående "Generet om Spill"

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid forstått det slik at vi har fire kategorier for tråder om spesifikke spill: Sony (for playstationspill), Microsoft (for Xbox-spill), Felles for spill på alle maskinene og PC-spill for, ja, pc-spill.

Så hva skal da "Generelt om Spill" brukes til? Jo, jeg vet det. Diskutere om diverse spill og generell snikksnakk, men ikke ha tråder om et spesifikt spill. Stemmer dette? Jepp? Da trenger vi denne kategorien.

Men det har seg nemlig slik at Generelt om Spill har omtrent like mange tråder om spesifikke spill som Sony, Microsoft og Felles har. Så da blir på en måte Felles det samme som Generelt om Spill (?)

Har selv opprettet noen tråder ang. spesifikke titler, og de har fått plass i bl.a Felles og PC-spill.

Håper noen kan hjelpe meg her, litt uklart.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg siterer Camrot sitt svar frå eit liknande spørsmål:

Er det noen spesielle tråder du har i tankene?

På generelt grunnlag kan jeg si at generelt om spill-kategorien skal omhandle, som beskrivelsen sier, generelle ting rundt spillbransjen samt tråder som ikke passer inn andre steder. Av den grunn vil multiplattformspill som utgis både til konsoller og PC bli plassert her, slik at spillere fra både PC- og konsoll-kategoriene finner frem til trådene.

Tråder om pc-eksklusive spill skal selvsagt være plassert i pc-kategorien, ligger disse andre steder er det bare å rapportere dem.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1154756

Altså, spesifikke speltitlar som kjem ut både på PC og konsoll vil det vere naturleg med ein tråd under generelt (så lenge det ikkje er snakk om ting som gjeld konkret for ein enkelt plattform).

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg helt enig med Camerot. Trodde Felles var felles for ALT, men er altså kun felles for Konsoll-spillene? Da henger jeg med, isåfall.

Uansett ikke noe stort problem - bare litt rotete med tråder om div. spill. "Hmm, lå tråden i Felles eller i Generelt?"

Lenke til kommentar

"Spill > Konsoll > Felles", berre for felles konsolldiskusjonar ja.

Eg ser at det i enkelte tilfelle kan framstå litt rotete, men stort sett burde det gå greit å resonnere seg fram til kvar tråden er plassert utan dei alt for store problema. Men har du gode forslag til korleis strukturen for spelkategoriane kan forbetrast er tilbakemeldingar alltid sett pris på. Personleg ser eg på dagens struktur som rimeleg bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...