Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er 5 levels pr DLC og det er 4 DLC, så da blir det 20 levels der. Hvor mange det er i standardutgaven er jeg usikker på i farten, men mener å huske at det er 30, så da blir det i så fall 50 tilsammen.

Begynte på OWB tidligere idag. Tror jeg brukte en time med bare samtaler før jeg kom meg ut i det fri :p

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Har bare hørt om de fire, men kan jo godt hende det kommer flere senere.

Noen andre som synes OWB er mye vanskeligere enn de andre DLC-ene? Der de andre har vært ren plankekjøring og jeg knapt nok har mistet helse, må jeg hele tiden bruke stimpacks her. Går også ofte tom for ammo. Nå er det jo egentlig greit med litt motstand, så skal ikke klage :p

Lenke til kommentar

OWB ligger nok hakket i vanskelighetsgrad over de tidligere DLC-ene ja.

Dog nå spiller jeg med haugevis med mods som gjør spillet enda mer vanskeligere i seg selv.

Snakker oneshot av nightstalkere som er i stealth.

Vet ikke helt hva jeg synest om den nye stealth suiten også, litt merkelig bug som gjør at den spammer med-x om jeg har noen, gikk fort fra 20 med-x til 4 før jeg oppdaget det.

Lenke til kommentar

Da var OWB gjennomkjørt for første gang. Og det blir nok flere gjennomkjøringer. For... Wow! Dette var tilnærmet perfeksjon!

Skal prøve å holde dette fritt for spoilers, men du kommer nok til å kjenne igjen navnet på et par steder, men avslører ingen handling føler jeg.

Dette kunne vært et eget spill og ikke bare en tilleggspakke. Eller... Det er slik tilleggspakker skal være. Masse innhold og nye utfordringer. Jeg er møkk lei tilleggspakker som underholder deg i halvannen time og hvor det virker som utviklerne har gått på autopilot mens de jobbet.

Her har de skapt noe. De har skapt noe unikt! Det bare fungerer.

Godt balansert og ikke alt for mye gå-frem-og-tilbake-oppdrag. Kartet er akkurat passe stort.

Jeg har sagt tidligere at jeg likte stemningen i FO3 bedre enn FO:NV og det står jeg fortsatt for. Tross mer innhold følte jeg at de mistet noe av seg selv et sted der. Den dystre postapokalyptiske dysterheten som dro deg ned i elendigheten var ikke like tilstedeværende. Det var noe de fikk til i FO3. NV gav tilbake noe av satiren og humoren fra originalspillene. OWB derimot er det perfekte kjærlighetsbarnet til FO3 og NV. Og nå ser man klart slektskapet fra bestefar (FO2) og oldefar (FO1). Dette er rett og slett den gamle godstemningen. Bare i realtime og ikke turnbased. Needless to say: Jeg elsket det!

På kun et punkt tenkte jeg "Dette kunne de spart seg for." og det var High School-oppdraget. For å få fullført helt ble det litt for mange gjennomganger av den "banen".

Et annet sted det blir trekk er stealth-treningen. Det ble litt for enkelt. Selv med "det nyeste av det nye" så burde jeg ha blitt sett når jeg rusler rett ut foran en robot.

En av grunnene til at jeg sier det kommer til å bli flere gjennomganger er at jeg nok var litt overpowered når jeg startet på oppdraget der jeg valset inn som lvl 38 med Annabelle på skulderen. Jeg tror jeg skal ta det litt tidligere i spillet neste gang.

Våpnene elsket jeg. FIDO og det andre kjøter-geværet var instant win. Samme gjelder laser-tingsten til E****. Stealth-suiten var grei. Som andre nevner så bruker den MYE nåler på deg. Heldigvis var jeg godt forberedt. Men frem til den dukket opp tror jeg faktisk ikke jeg brukte en eneste stimpack. Nok av ting å drikke og spise for å holde helsen oppe.

For meg er det vanskelig å gi denne tilleggspakken noe annet enn terningkast 6. Utrolig mye valuta for pengene.

Endret av L4r5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilket energy våpen vil dere anbefale?

Kjøpte nettopp den rifle greien ifra BoS folka.

Er ca lvl 21 nå, måtte begynne på nytt siden jeg ikke fant det gamle savegamet mitt, men det er et genialt spill så jeg har ikke noe imot å spille det på nytt =)

Har ikke begynt på noen av DLC'ene enda men ser fram til det.

Bør jeg spille igjennom dlc'ene i rekkefølgen de kom ut, eller spiller det ikke så stor rolle?

Tenkte å gjøre meg ferdig med main story queste og så begynne på Dead Money -> HH og så OWB.

Lenke til kommentar

Hvilket energy våpen vil dere anbefale?

Kjøpte nettopp den rifle greien ifra BoS folka.

Er ca lvl 21 nå, måtte begynne på nytt siden jeg ikke fant det gamle savegamet mitt, men det er et genialt spill så jeg har ikke noe imot å spille det på nytt =)

Har ikke begynt på noen av DLC'ene enda men ser fram til det.

Bør jeg spille igjennom dlc'ene i rekkefølgen de kom ut, eller spiller det ikke så stor rolle?

Tenkte å gjøre meg ferdig med main story queste og så begynne på Dead Money -> HH og så OWB.

Jeg liker LAER, men den må du spille Old World Blues (DLC) for å få tak i.

Det spiller ingen rolle hvilken rekkefølge du spiller DLCene i, de har ikke noe med hverandre å gjøre.

Og man kan ikke fortsette med spillet etter main quest, så du må spille DLCene først.. (hvis du spiller på PC så kan du laste ned en mod som lar deg fortsette etter MQ).

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Jeg liker LAER, men den må du spille Old World Blues (DLC) for å få tak i.

Det spiller ingen rolle hvilken rekkefølge du spiller DLCene i, de har ikke noe med hverandre å gjøre.

Og man kan ikke fortsette med spillet etter main quest, så du må spille DLCene først.. (hvis du spiller på PC så kan du laste ned en mod som lar deg fortsette etter MQ).

Ah, mente man kunne spille videre etter MQ i Fallout 3. Etter man hadde installert DLCene altså.

Så trodde det ble det samme i Vegas også.

Men takk for infoen, skal ta en titt på DLC'ene nu.

Spiller på PC.

Edit:

Haha, Lily ser ikke helt ok ut. Stoor nese du har Lily ^^

Endret av -Léon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte igjennom HH igår.

Må si det var et jævlig sted. Altfor mye trasking overalt, med det mener jeg at det var ingenting som skjedde på noen av strekningen jeg gikk. Ble ikke angrepet eller noe ting og steder jeg hadde vært gikk det plutselig ikke an å fast-travel til pga det skulle komme en cutscene først.

For å si noe positivt om dlc'en så var det mye xp for relativt enkle quest.

Så fra jeg begynte å gjøre quest der så ønskt jeg meg bare tilbake til Mojave Wastlands. Har gjort alle DLC til Fallout 3 og de i mine øyne var mye bedre.

Skal se om jeg får begynt med Dead Money når jeg kommer hjem, håper den er litt bedre enn HH. Eller kanskje jeg like godt hopper til OMW.

Er lvl 29 nå.

Har lyst å prøve ut mods til Vegas.

Men siden jeg er dum som ett brød, og sidene jeg har vært på har følt som å være på et annet språk, så hadde det vært fint hvis noen kunne gi meg en direkt link til evt mods etc.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...