Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er irriterende at det ligger ødelagte biler og motorsykler overalt, men det var tydligvis ingen mekanikere som overlevde krigen.

Jeg kunne gitt en tier for en fungerende TRÅsykkel innimellom

Det som gjør at en ikke kan kjøre, selvom motorsykler og slikt obvious blir brukt, er at gamebryo suger rett og slett. Kan ikke brukes kjøretøy på den, selv hestene i oblivion gikk såvidt.

Gamebryo har da blitt brukt til bilspill og andre spill med kjøretøy. Det er nok ikke motoren som er problemet.

Lenke til kommentar

Problemet er nok måten den flytter så store mengder data som Fallout-verdenen benytter seg av. Når spillet henger for meg, er det nesten alltid når jeg er i bevegelse utendørs, under reise, hvor jeg tvinger motoren til å laste inn og ut maksimalt med data siden jeg beveger meg i rett linje. Når jeg føler spillet begynner å snuble, hjelper det ofte å stoppe i noen sekunder så det får hentet seg inn igjen. Hvis jeg gjør dette av og til, kan jeg spille mye lenger uten heng. Maks løpsfart er med andre ord akkurat på kanten av hva det tåler, og et kjøretøy ville ikke beveget seg fort nok til at det ville hatt noen hensikt.

Lenke til kommentar

Hmm har blitt lvl 30 nå, som igrunn ikke tokk så lang tid ;o Har tatt en haug med questes men ikke noe særlig av main storyen, men det frister ikke så mye og spille videre da jeg liksom ikke får noe mere xp og kan gå opp i lvls ;/ De skulle heller ha satt max lvl grensa til 40 eller 50, føler 30 er litt for lavt. Samme gjaldt jo F3 der første grense var på latterlige 20 som var altfor lavt.  Håper det kommer en dlc som høyner den grense ihvertfall med 10 lvls.

Sliter også med og få aktivert questet til Raul, men tror det kan være en quest bugg rett og slett som jeg har lest på wikien siden jeg har pratet med alle jeg skulle men bare fått startet samtaler med han ved to av de tre npc'ene ;/ Håper på en patch som kan rette opp dette ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ja man levler altfor fort. Var egentlig mye bedre i F3, fordi da kunne man styre levlingen selv ved å kombinere vanskelighetsgrad og våpen. Spilte gjennom hele F3 på "very easy" sist jeg spilte gjennom det, og bruke våpen deretter - pistol etc. Da får man mindre XP samtidig som man fortsatt sliter litt pga våpenvalget. Gatling Laser vs Very Hard Deathclaw eller 10mm pistol mot Very Easy Deathclaw blir mye av det samme, og man kan dra ut levlingen mye mer så man ikke er på lv 30 før man har utforsket 1/10 av spillet. I NV går ikke det fordi vanskelighetsgrad ikke påvirker XP, samtidig som overgangen fra DR til DT gjør at man nærmest er tvunget til å oppgradere våpen etterhvert som man kommer lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har et problem i spillet som jeg trenger hjelp til, jeg har lest litt på Fallout wiki.

Jeg har to quests som kolliderer med hverandre det er "Heartache by the Number" som er utgitt av Rose of Sharon Cassidy, og "Birds of a Feather" som er utgitt av Gloria Van Graff.

Den førstnevnte questen vil at jeg skal drepe Gloria Van Graff hos Silver Rush i Freeside og Alice McLafferty i Crimson Caravan Camp. Gjør jeg dette da feiler jeg questen "Birds of a Feather" fordi jeg må drepe quest giveren Gloria Van Graff.

Den andre questen "Birds of a Feather" vil at jeg skal gjøre diverse oppgaver, men jeg har kommet til det punktet der de vil at jeg skal drepe Rose of Sharon Cassidy noe som fører til at jeg feiler questen "Heartache by the Number" etter som hun er quest giver.

Så problemet er at hvis jeg gjør den ene questen så feiler jeg den andre, gjør jeg det motsatt da feiler jeg den første questen. Er det umulig å fullføre begge questene uten å feile den ene?

Jeg leste på Wikien at du kunne løse den ene questen "Heartache by the Number" fredlig men det er forseint ettersom jeg valgte den voldelige løsningen, jeg angrer på det men det er forseint nå fordi jeg kan ikke loade så langt tilbake.

Noen som kan gi en løsning på dette? plattformen er Xbox 360 så konsoll kommando er ikke tilgjengelig.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

det vil være noen quests du ikke kan fullføre fordi de kræsjer med andre quests.

angående de to du nevner nå, så ser det ut som du må velge et av de. jeg tok aldri det siste questet fra crimson caravan fordi jeg ønska ikke å drepe rose og bryte meg inn hos gun runners. desverre ente jeg opp med at rose døde uansett pga quests hos gloria i silver rush. men jeg fikk ikke failed i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Så jeg skal heller beholde Cassidy som ledsager og eliminere silver rush?

En annen måte er å vente med å fullføre questene så fullføre den ene questen helt til slutt hvor jeg lagrer rett før, så laster jeg inn saven og gjør den andre, på denne måten får jeg avduket eventuelle achievements uten å ha gjort noen av questene.

Lenke til kommentar

Så jeg skal heller beholde Cassidy som ledsager og eliminere silver rush?

En annen måte er å vente med å fullføre questene så fullføre den ene questen helt til slutt hvor jeg lagrer rett før, så laster jeg inn saven og gjør den andre, på denne måten får jeg avduket eventuelle achievements uten å ha gjort noen av questene.

Det er ingen achievements for de aktuelle questene, så det avhenger egentlig av hva du selv ønsker. Ved å fullføre Birds of a Feather får du Van Graff combat armor og står fritt til å velge skjebnen til de ansatte ved Silver Rush ved en senere anledning. Velger du å la Cass overleve kan du fortsette å ha henne i følge, samt all lootet i Silver Rush.

Det jeg gjorde var å gjøre Birds of a Feather inntil Jean-Baptiste uttrykte sin interesse for Cass og så kverket jeg hele gjengen. Jeg kunne valgt å gi ham henne og dermed fullføre begge questene, siden jeg fullførte companion-questen hennes fredelig, men valgte altså å la henne leve av "moralske årsaker".

Lenke til kommentar

Maks løpsfart er med andre ord akkurat på kanten av hva det tåler, og et kjøretøy ville ikke beveget seg fort nok til at det ville hatt noen hensikt.

Maks er en god del høyere enn løpefart, dog på default settings er motoren ganske crippled. Anbefaler at du endrer max-størrelse på preload cache i Fallout.ini.

Søk etter: iPreloadSizeLimit=26214400

Det er max-størrelse på preload i bytes. Du får teste selv hva som passer best, men ikke gå over ca. 10x-262144000 bytes/250mb.

En annen ting det er verdt å teste:

uInterior Cell Buffer=3 / uExterior Cell Buffer=36

Denne styrer hvor mange celler rundt deg som preloades i minnet.

Prøv 12/90 eller noe slikt først(Hvis du har 2GB minne eller mer), går det fint kan du øke over det også til du får merkbar stuttering.

Hadde skrevet en del mer, men desverre var jeg så flink at jeg kom borti tilbake-knappen :thumbup:

Her har du en fin guide til diverse tweaks for Fallout 3. Tror alle fungerer til NV også.

jeg tok aldri det siste questet fra crimson caravan fordi jeg ønska ikke å drepe rose og bryte meg inn hos gun runners.

Må da ikke drepe Cass ? (Mulig det er en speedcheck jeg ikke husker..) Gun runners får ingen konsekvenser bare du bruker stealth boy og ikke gjør noen av de oppmerksomme på at det er noen der.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er det kjøretøy i spillet, finnes de på Xbox 360 isåfall som er kjørbar?

Edit:

Jeg ser på fallout wiki at det ser ut som om det er kjøretøy i spillet, jeg sikter spesielt på "Highwayman" som kan bli funnet i "Den" og som drives av Microfusion cells eller Small energy cells. Jeg vet at denne er fra Fallout 2, men stemmer det at der er kjøretøy i spillet?

Highwayman

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...