Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som husker hvor buggy og crashy Fallout 3 var på PC?

Spesielt etter siste patch. Oh jeebus.. crashet jo bare man bytta sone!

 

Så hvis det "blir like bra som FO3" som noen nevnte her, da kjøper jeg det ikke. Det må bli mye bedre, mer stabilt. Grafikken i seg selv er uinterresant for meg.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som husker hvor buggy og crashy Fallout 3 var på PC?

Spesielt etter siste patch. Oh jeebus.. crashet jo bare man bytta sone!

 

Så hvis det "blir like bra som FO3" som noen nevnte her, da kjøper jeg det ikke. Det må bli mye bedre, mer stabilt. Grafikken i seg selv er uinterresant for meg.

 

Fallout 3 var ekstremt buggy om man ikke i cinfgen skiftet en setting i forbindelse med multicore cpueer, hengte seg hele tiden for meg før jeg fant ut av det, ganske sløve greier.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ja så lenge det ikke kommer enda flere quests med bugs slik som i treeren der manglet det blant annet en robot.

 

hvem quest var det?

Forsvaret av Bigtown

 

Var meningen at det skulle være to roboter, men jeg fant bare en robot der og jeg leste på nettet at grunnen var bug.

 

Det var også noen andre quests som var litt sånn men jeg husker ikke hvilke det var..

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

vel om man teller med andre gjennomspilling der jeg måtte bruke en console command for å få spawna en robot, begge var borte.

 

Men det var ikke noen stor ting.

 

 

Lenke til kommentar

Det er fordi det finnes fire måter å forsvare Bigtown på, som du valgte i prequest samtale:

 

1. Med høy skill i Small Guns kan du lære innbyggerne å forsvare seg selv med pistoler/rifler

2. Med høy skill i Sneak kan du lære dem å gjemme seg

3. Med høy skill i Science kan du reparere roboter og sette disse til å forsvare byen

4. Med høy skill i Explosives kan du legge minefelt rundt Bigtown.

 

Sådetså - nok Off-Topic - Fallout: New Vegas ser ganske awesome ut allerede, vi får dog vente og se om det blir must-kjøp i år (det blir det jo), mye annet snacks som kommer i år (også)

Lenke til kommentar

Det er fordi det finnes fire måter å forsvare Bigtown på, som du valgte i prequest samtale:

 

1. Med høy skill i Small Guns kan du lære innbyggerne å forsvare seg selv med pistoler/rifler

2. Med høy skill i Sneak kan du lære dem å gjemme seg

3. Med høy skill i Science kan du reparere roboter og sette disse til å forsvare byen

4. Med høy skill i Explosives kan du legge minefelt rundt Bigtown.

 

Sådetså - nok Off-Topic - Fallout: New Vegas ser ganske awesome ut allerede, vi får dog vente og se om det blir must-kjøp i år (det blir det jo), mye annet snacks som kommer i år (også)

 

Litt off-topic igjen, men er du nødt til å velge en av dem? Hadde vært tøft om du kunne velge flere, eller alle sammen. Først legge et minefelt rundt byen de må forbi. Klarer de det venter robotvaktene. Deretter ligger innbyggerne i bakhold. :p

 

Jeg synes Fallout 3 hadde bra potensiale, men det fenget meg aldri noe særlig, og jeg gikk fort lei. Er likevel interessert i New Vegas, men er skeptisk til Obsidian. Det eneste spillet de har gitt ut jeg faktisk liker er Alpha Protocol, og det er jo ikke akkurat fra øverste hylle. :p

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje også fordi de fleste kommer over denne questen på et tidspunkt hvor de har nokså lave stats, og bare en av de fire statsene er høy nok (det er vel >50% i nevnte skill) på det gitte tidspunktet.

 

Den reelle løsningen er nok mye enklere:

- Man har et konversasjonstre med fire muligheter som gir fire forskjellige utfall. Spillet er rett og slett kodet slik at når man velger mulighet A så slutter samtalen og gir utfall A. At de ikke har kodet inn muligheten for å deretter velge mulighet B kan forklares med tidsnød, og også måten mutantene angriper på. Det er nokså enkelt å forsvare Bigtown (jeg sto på brua med Vengeance og sprayet vilt), selv uten noen av de fire ekstrahjelpene.

 

Iallfall, Fallout-seriens forse har alltid vært valgmuligheter. Det er flere måter å løse quests på, og de var tidlig ute med et rykte-system, hvor en karakter som slakter alt han ser får dårligere mottakelser enn han som hjelper alt han ser. Jeg satser på at New Vegas klarer å holde på dette, og bli minst like bra som Fallout3, og med Black Isle-folk med på skuta, kan vi håpe at det nærmer seg 1 og 2 i kvalitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...