Xandathrii Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Støtter den Bytex. Men syns nå det er rart de ikke har fått noen av bilene i verken Capital Wasteland eller nå i New Vegas til å fungere egentlig, bildeler burde det være nok av. men det kan jo hende det er drivstoffmangel el. (les.Filmen "the road")... Anywho... Dere som har spilt dette insanely mye i helgen, har dere gjordt ferdig main story? var den bedre en den crappy slutten i FO3? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Så vi har en laser rifle som disinigrerer målet til ei lita klump med aske i dag? Godt mulig, men skal ikke si det sikkert. Lasere er svært vanlige i dag og brukes i alt fra cd-spillere til kirurgi. Aner ikke om en laserpistol i dag kan redusre en person til en klump med aske på sekunder, men den kan sette fyr på en person og redusere ham/henne til en klump aske over litt tid. Spørsmålet var uansett plasmarifler og roboter på hjul, og ja, begge to er fullt fungerende i dag. Se f.eks Ghost Recon: Advanced Warrior. Her snakker vi flyvende recon-roboter, en liten skjerm i hjelmen som gjør at du kan snakke med folk over lang avstand og se kart over byen, hvor fienden befinner seg osv. Vi har gevær som kan skyte rundt hjørner, og i det neste (Future Soldier) kan man mer eller mindre bli usynlig. Det meste høres ut som science fiction, men i realiteten er alt fullt ferdige prototyper. Er ikke 100% sikker på at de har en fungerende prototype av usynligheten, men det er ikke langt unna. Innen ti, femten år er den standard hos mange amerikanske soldater. Norge får den også etterhvert, men det er en viss forskjell fra "verdenspolitiet" USA og lille Norge. Pluss en rodeo cowboy robot på et hjul med superavanserte navigasjonsystemer og ai? Superavanserte navigasjonssystemer? Du mener en GPS? Men ja, dette er heller ikke så vanskelig. Det største problemet med roboter er å få dem til å bevege seg over ujevnt terreng. Å sette hjul på en robot er faktisk den enkleste måten å få den til å holde seg oppreist, siden man da slipper å tenke på balanse og alt det der. Å få den til å gå på to føtter som i f.eks Terminator og MechWarrior ser tøffere ut, men robotene vil i praksis være ubrukelige. Ødelegger du en fot er roboten ubrukelig. Så hvorfor kan vi ikke også ha et svevende skateboard f.eks? Fordi det er en viss forskjell fra våpen og roboter til å oppheve tyngdekraften? Helt klart en logisk brist her, vikingkylling. Spørsmålet er om du er mann nok til å innrømme din feil. The defense rest. Jeg vet ikke om du er klar over det, men visste du at den robot rovern fra nasa som gikk over mars hadde sånn 8 - 10 hjul og var spesialbygd for å løpe over desert enviroment, typ mohave-ish? Denne satt seg fast i en stein. Nå ta en bot som er i menneskehøyde, hvor bredde og dybde er marginale i forhold (boten i spillet er faktisk top-heavy), er du i det hele tatt klar over hvor avansert mekanikk og logikk som må til for å få en slik bot til å holde seg oppreist? Nå ta dette konseptet videre til f.eks luftputefartøy (som faktsik svever over bakken, tross gravitasjon), hvorfor er det så urimelig å sammenligne dette med et svevende skateboard innenfor denne konteksten? Du tar feil vikingkylling, bare innrøm det. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Spillet er i nevada (tror jeg). Sikkert mange av tingene fra spillet du finner i area 51. Men du kommer deg ikke inn for å se. Med mindre du er MacGruber da, for han er awesome. Bare å stikke en grønnsak opp i ræva å distrahere, mens en annen løper inn. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Klarte du å drepe ceasar og alle Legion dudsa inni det stedet hvor han er? Simple task med Ballista Fist, et unarmed wep som tar nesten 100 i DMG. Hvor fant du den? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Holder på med I Fought the Law nå. Problem i spoileren. Fikk beskjed av Eddie hos NCR å dra til Primm for å finne ut om planene til folket der. På min ferd for å snakke med locals klikket Nash-ekteparet (muligens pga min NCR-bekledning ), og ble til slutt drept. Etter litt googling fant jeg ut at man skulle få noe info fra Johnson Nash, men han er som sagt død. Noen mulighet for å fullføre questen med en død Johnson Nash? Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Holder på med I Fought the Law nå. Problem i spoileren. Fikk beskjed av Eddie hos NCR å dra til Primm for å finne ut om planene til folket der. På min ferd for å snakke med locals klikket Nash-ekteparet (muligens pga min NCR-bekledning ), og ble til slutt drept. Etter litt googling fant jeg ut at man skulle få noe info fra Johnson Nash, men han er som sagt død. Noen mulighet for å fullføre questen med en død Johnson Nash? Oj, klikket de av det altså? Trudde de likte dem(les spoiler). Ikke sikker på hvordan man løser problemet, om det i det hele tatt kan løses desverre. Det var faktisk en kul slutt på den questen... Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Når spillet slutter; må man da loade siste save før Creditsene etc så man kan fortsette med side-quests etc? Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Når spillet slutter; må man da loade siste save før Creditsene etc så man kan fortsette med side-quests etc? Hvis jeg har forstått det riktig, Ja. men det kommer fort nok en DLC med forlenget handling og full frihet igjen tenker jeg Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hvor har det blitt av Yes Man? Kan ikke finne han noe sted, har nettop heist bombeflyet opp av vannet og fått boomerne på laget mitt Fant han, han hadde omplassert seg utenfor Tops. Endret 25. oktober 2010 av N.N Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Når jeg skulle kille disse legion folka i nipton, så hoppa jeg oppå taket på den ene bygningen. Bare hoppe rett på gjerdet så opp på taket. Hvis det er de legion folka dere snakka om da. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hvorfor angriper BoS meg uten at jeg har gjort noe ? Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hvorfor angriper BoS meg uten at jeg har gjort noe ? Har du advart Rangeren om BoS i den ene bunkeren @ Hidden Walley? Endret 25. oktober 2010 av joalim Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hvorfor angriper BoS meg uten at jeg har gjort noe ? Har du advart Rangeren om BoS i den ene bunkeren @ Hidden Walley? Nei, hvilken Ranger? Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 For de som lurer så vet jeg hvertfall at Preditorian Guard eller noe sånt på samme sted som du finner Ceasar har Ballista Fist. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Man trenger vel power armor training for å bruke power armor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Føler jeg står litt fast i spillet, noen tips om hvilke andre quests man kan få utenom hovedquestet? Har vært rundt Primm å Mojavo Outpost osv å fått quests der. Hva er det med The Legion, kom Assassins å prøver å drepe meg, what to do? Holder på med I Fought the Law nå. Problem i spoileren. Fikk beskjed av Eddie hos NCR å dra til Primm for å finne ut om planene til folket der. På min ferd for å snakke med locals klikket Nash-ekteparet (muligens pga min NCR-bekledning ), og ble til slutt drept. Etter litt googling fant jeg ut at man skulle få noe info fra Johnson Nash, men han er som sagt død. Noen mulighet for å fullføre questen med en død Johnson Nash? Bytt til Vault-bekledning, å snakk med NCR Sersjant i teltet rett utenfor Primm før du går inn. Endret 25. oktober 2010 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Grrrr, jeg sliter med at det kræsjer til desktop helt tilfeldig..sånn gjerne etter 1-2 timer spilling. Faens irriterende dette.. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Føler jeg står litt fast i spillet, noen tips om hvilke andre quests man kan få utenom hovedquestet? Har vært rundt Primm å Mojavo Outpost osv å fått quests der. Hva er det med The Legion, kom Assassins å prøver å drepe meg, what to do? Legion er duster Drep de! Jeg har så mange quest at jeg ikek aner hvor jeg skal starte. Du kan gå til forskjellige NCR camps, der er det alltid quests, Crimson Caravans har noen quests, det samme gjelder de forkskjellige tribene, BOS, Boomers, Powder Rangers, etc. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Holder på med I Fought the Law nå. Problem i spoileren. Fikk beskjed av Eddie hos NCR å dra til Primm for å finne ut om planene til folket der. På min ferd for å snakke med locals klikket Nash-ekteparet (muligens pga min NCR-bekledning ), og ble til slutt drept. Etter litt googling fant jeg ut at man skulle få noe info fra Johnson Nash, men han er som sagt død. Noen mulighet for å fullføre questen med en død Johnson Nash? Oj, klikket de av det altså? Trudde de likte dem(les spoiler). Ikke sikker på hvordan man løser problemet, om det i det hele tatt kan løses desverre. Det var faktisk en kul slutt på den questen... Var visst så enkelt som å drepe NCR-sjefen. Fikk tak i infoen fra inventoryen hans. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg vet ikke om du er klar over det, men visste du at den robot rovern fra nasa som gikk over mars hadde sånn 8 - 10 hjul og var spesialbygd for å løpe over desert enviroment, typ mohave-ish? Denne satt seg fast i en stein. Nå ta en bot som er i menneskehøyde, hvor bredde og dybde er marginale i forhold (boten i spillet er faktisk top-heavy), er du i det hele tatt klar over hvor avansert mekanikk og logikk som må til for å få en slik bot til å holde seg oppreist? Nå ta dette konseptet videre til f.eks luftputefartøy (som faktsik svever over bakken, tross gravitasjon), hvorfor er det så urimelig å sammenligne dette med et svevende skateboard innenfor denne konteksten? Du tar feil vikingkylling, bare innrøm det. Mars Rover satte seg fast i en stein, men du glemmer at den forlot jorden helt alene, dro på en lang reise gjennom universet, landet på Mars og var i bra nok stand til å kjøre rundt på egenhånd og ta en rekke bilder og prøver av bakken der og sende det tilbake til oss, noe den faktisk gjorde. At den satte seg fast i en stein var bare en bagatell. Kall det en barnesykdom. Neste gang har de lært av feilen og lager en bedre versjon. At roboten i Fallout er litt tung i toppen er en alvorlig designfeil som ikke ville blitt gjort i virkeligheten. Men bortsett fra det er det fullt mulig å lage en sånn robot som faktisk fungerer helt fint. Har du sett de små støvsugerrobotene? De minner om en flat fotball og surrer rundt i huset ditt alene og gjør rent. Riktignok bare på flatt golv, men de unngår vegger, dører osv og gjør en brukbar jobb med å støvsuge. Disse er laget til vanlige hjem og er ikke så dyre engang. Ta en sånn og et budsjett på noen titalls millioner dollar, så vil du nok sitte igjen med en ganske kjekk robot. Noen titalls millioner dollar er mye for privatfolk, men hva med militære? Er du klar over hvordan en et luftputefartøy fungerer? Den svært korte versjonen er at man har en svær motor som blåser luft under selve kjøretøyet og holder det "flytende". Dette er kun mulig om man har skjørt som dekker ned til bakken så luften ikke blir blåst bort. Det kan dermed ikke fly, men svever et kort stykke over bakken og vann. Teoretisk sett er det mulig å lage et hoverboard, men da måtte man for det første hatt en stor motor, og for det andre ville det ikke ha kunnet fly. Med andre ord ville det blitt svært upraktisk og dyrt å produsere og bruke. Ta noe så banalt som en jetpack. Det er enormt med trafikk over hele verden, med lange køer osv til daglig. Hvorfor tror du ingen har tenkt på å masseprodusere jetpacks? De første ville blitt dyre, men som all annen teknologi ville prisen ha falt betraktelig ganske snart. I hovesak er grunnen til hvorfor vi ikke flyr til jobben med jetpacks at det koster for mye. Fullt fungerende jetpacks har eksistert ganske lenge allerede, men skal det være praktisk (les: mulig) å bære den på ryggen vil drivstoffet ikke vare mer enn ti, femten minutter. Kanskje tyve, men det er i lengste laget. Når du tenker på hva drivstoff som bensin egentlig koster ville det ha blitt alt for dyrt å fly rundt omkring. Og akkurat det er hovedproblemet med spill som Fallout. Det meste av teknologien er i teorien fullt mulig å lage, men det ville ikke vært praktisk. Jeg nevnte tidligere laserpistoler. Det er ikke noe problem å lage en fungerende laserpistol som er sterk nok til å drepe folk ganske kjapt, men ammunisjon/drivstoff/whatever ville kostet alt for mye. Hvorfor bruke en liten formue på en laserpistol når du i stedet kan kjøpe en hel drøss tradisjonelle våpen som fungerer like bra? Du leser aldri vitenskapsblader, artikler osv. Innrøm det. Btw for de som lurer på hvorfor vi diskuterer dette her er det fordi vi ikke er helt enige om hvor mye i Fallout-universet som er sci-fi og hvor mye som er fakta. Det er derfor on-topic, selv om vi ikke diskuterer quester osv. Spillet er langt mer enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå