Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal du få lov til å mene.. selv synes jeg det å få "bad karma" når man stjeler fra noen man har fått "god karma" av å skyte, blir litt rart og litt feil..

Da burde man, etter slik jeg forstår deg, få "bad karma" uansett hvem man skyter!? Siden drap er drap!?

Selv mener jeg at å drepe "bad guys" (Powder Gangs, etc) ikke burde gi bad karma, og det gjør det ikke heller, men da synes jeg ikke det å "stjele" fra dem etter de er døde skulle bety noe heller..

Så, om det fantes en mod for å unngå akkurat dette, så synes jeg personlig at man ikke kommer innunder "taper", men der er vi tydeligvis uenige.. Jeg rollespiller for alt hva det er verdt når jeg sitter med mine spill, så får du sette dine egne begrensninger og rammer i dine spill..

Jeg har "klare regler" hos meg selv, og vet hva som er rett og galt i "min verden" .. Stjele fra "bad guys" er ikke galt i min bok..

Lenke til kommentar

Det er da kjøretøyer i Fallout? F.eks VTOL-en til Enclave.

Jeg har ennå til gode å se et kjøretøy som fungerer. Noen få er det nok, men neppe noen som tilhører privatpersoner.

For på 50 tallet hadde de plasma weps og snakkende roboter på hjul du liksom

Vi har begge deler i dag. Det jeg mente er at teknologien ikke har gått fremover.

Lenke til kommentar

haha...Hm, får se om jeg skal reloade tilbake til før jeg bynte med benny.. Så kan jeg gjøre side-questene ;D

Hvor langt kom du med benny for side questene forsvant? Nå ble jeg litt bekymret seh, for jeg gikk opp i suiten hvor han prøvde å drepe meg. Men de fleste questene ser ut som de fortsatt er til stede... Har jeg misset noe?

bamp it Quakyboi, er du der?

Ok. Jeg har dobbeltsjekket nu. Det gjør absolutt ingenting om du snakker med benny.

Quakecry er full av pisspreik.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå til gode å se et kjøretøy som fungerer. Noen få er det nok, men neppe noen som tilhører privatpersoner.

Vi har begge deler i dag. Det jeg mente er at teknologien ikke har gått fremover.

Dette er fra fallout 3 vel å merke.

Øst for stadt

Øst for what?

Lenke til kommentar

Så vi har en laser rifle som disinigrerer målet til ei lita klump med aske i dag?

Pluss en rodeo cowboy robot på et hjul med superavanserte navigasjonsystemer og ai?

Så hvorfor kan vi ikke også ha et svevende skateboard f.eks?

Helt klart en logisk brist her, vikingkylling. Spørsmålet er om du er mann nok til å innrømme din feil.

Lenke til kommentar
Så vi har en laser rifle som disinigrerer målet til ei lita klump med aske i dag?

Godt mulig, men skal ikke si det sikkert. Lasere er svært vanlige i dag og brukes i alt fra cd-spillere til kirurgi. Aner ikke om en laserpistol i dag kan redusre en person til en klump med aske på sekunder, men den kan sette fyr på en person og redusere ham/henne til en klump aske over litt tid.

Spørsmålet var uansett plasmarifler og roboter på hjul, og ja, begge to er fullt fungerende i dag. Se f.eks Ghost Recon: Advanced Warrior. Her snakker vi flyvende recon-roboter, en liten skjerm i hjelmen som gjør at du kan snakke med folk over lang avstand og se kart over byen, hvor fienden befinner seg osv. Vi har gevær som kan skyte rundt hjørner, og i det neste (Future Soldier) kan man mer eller mindre bli usynlig. Det meste høres ut som science fiction, men i realiteten er alt fullt ferdige prototyper. Er ikke 100% sikker på at de har en fungerende prototype av usynligheten, men det er ikke langt unna. Innen ti, femten år er den standard hos mange amerikanske soldater. Norge får den også etterhvert, men det er en viss forskjell fra "verdenspolitiet" USA og lille Norge. ;)

Pluss en rodeo cowboy robot på et hjul med superavanserte navigasjonsystemer og ai?

Superavanserte navigasjonssystemer? Du mener en GPS? :p Men ja, dette er heller ikke så vanskelig. Det største problemet med roboter er å få dem til å bevege seg over ujevnt terreng. Å sette hjul på en robot er faktisk den enkleste måten å få den til å holde seg oppreist, siden man da slipper å tenke på balanse og alt det der. Å få den til å gå på to føtter som i f.eks Terminator og MechWarrior ser tøffere ut, men robotene vil i praksis være ubrukelige. Ødelegger du en fot er roboten ubrukelig.

Så hvorfor kan vi ikke også ha et svevende skateboard f.eks?

Fordi det er en viss forskjell fra våpen og roboter til å oppheve tyngdekraften?

Helt klart en logisk brist her, vikingkylling. Spørsmålet er om du er mann nok til å innrømme din feil.

The defense rest.

Lenke til kommentar

Klarte du å drepe ceasar og alle Legion dudsa inni det stedet hvor han er?

Det er min plan for kvelden. Har spilt siden klokka 11 i dag og tar første pause nå for å se Boardwalk Empire. Må gjøre noe fornuftig.

Men i kveld, da skal Legion falle.

Lenke til kommentar

Kan dere ikke slutte å hakke på hverandre om ting eksisterer i real world eller ikke?

Dette er tråden om New Vegas, ikke diskusjon om jetpacks eksisterer og hvorfor de ikke gjør det sett fra fysikkens standpunkt.

Det kan dere lese bøker om istedet.

Lenke til kommentar

jeg ser ikke helt hvorfor de diskuterer dette i det hele tatt, er jo helt klart fallout iniverset ikke skal være likt vårt univers.

its all fiction guys!

det som er litt sånn femtitall-ish er vel stilen og utførelsen på ting og tang, og så vidt jeg vet er det gjort helt bevist.

mener å ha lest og hørt at fallout serien/universet kalles retro-futuristisk, som vel kan oversettes til hvordan de før(kanskje femtitallet) så på hvordan fremtiden kunne bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...