Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Strong Back per og alltid ha masse whisky med deg for å buffe strenght ved behov, så får du nok med deg det aller meste skal du se :)

 

Jaha, nå ble jeg alkoholiker. Takk for det. Tar du legeregningen så jeg blir edru igjen? :whistle:

 

Litt mer seriøst gidder jeg ikke ta Strong Back. Jeg prøver så godt jeg kan å tenke mer på selve karakteren enn hvor bra hun er, og Strong Back ville ikke passet helt. I stedet har jeg alt mulig med pistoler som run 'n gun, rapid reload og så videre, samt Bloody Mess (mest for å se fiender eksplodere med jevne mellomrom. 5% extra damage er ikke så nøye. Det tar bare to, tre skudd mot hodet for å kappe hodet av eller sprenge det, og litt ekstra skade gjør dem jo ikke enda mer død.) :p Har vurdert kannibalisme siden hun har en tendens til å være litt sadistisk. Må fiendene være døde før man begynner å tygge på dem? :p Det eneste jeg angrer at jeg ikke fokuserte mer på stealth og pickpocket. Lomme + granat = moro!!!!! :D Men jeg vil nok spille igjen senere med en dame som er enda mer sadistisk enn denne. Because you're worth it. :p

 

Akuratt installert dette via steam. Ble noen dager for sent, pga vedlikeholdsarbeid i huset, men nå sitter jeg spikret forann pcen. Åssen går det da folkens, virker New Vegas bra? Mye lik Fallout 3 har jeg skjønt?

 

EDIT: Elsker introen ;)

 

Jeg likte ikke Fallout 3 noe særlig og syntes det ble for likt Oblivon (som jeg heller ikke likte). Det eneste jeg har likt av spillene til Obsidian er Alpha Protocol, og det var jo ikke akkurat det beste der ute. Logisk nok var jeg skeptisk til New Vegas. Men Obsidian har ikke laget hele spillet alene. De samarbeidet tett med Bethesda, så de to har gjort det de kan best. Resultatet er et spill som minner mye om Oblivion og Fallout (logisk, da alle tre bruker samme motor), men det er mest i utseende. Dykker du ned i spillet vil du nok finne et spill som er langt bedre enn både Oblivion og Fallout 3 til sammen. Skulle jeg sammenligne det med noe må det nesten bli Morrowind eller Mass Effect 1. Morrowind var så bra at jeg først kjøpt Tribunal-expansionen, og senere kjøpte jeg Game of the Year Edition med Morrowind, Tribunal og Bloodmoon. (og bare det å skrive det gjør at jeg vil tilbake dit.) Mass Effect har jeg på både xboks og PC og spilte gjennom det på begge versjonene. Med andre ord: New Vegas er sinnsykt bra. :love:

 

Takk for en fantastisk beskrivelse av spillet. Du fikk meg til å glede meg SINNSYKT til å starte på dette i morgen!! Har laget charen, men det var alt jeg rakk før plikten (datteren) kalte, hehe. Jeg gikk igjennom FO3 grundig, så det blir spennende å se hvor likt\ulikt New vegas er nå som Obsidian er med i bildet ;) Btw, jeg pingla ut når spørsmålet om hardcore-mode kom. Hadde store planer om å kjøre igjennom på Hardcore nå, men doh... turte ikke, hehehe

Lenke til kommentar

haha...Hm, får se om jeg skal reloade tilbake til før jeg bynte med benny.. Så kan jeg gjøre side-questene ;D

 

Hvor langt kom du med benny for side questene forsvant? Nå ble jeg litt bekymret seh, for jeg gikk opp i suiten hvor han prøvde å drepe meg. Men de fleste questene ser ut som de fortsatt er til stede... Har jeg misset noe?

 

bamp it Quakyboi, er du der?

Lenke til kommentar

På Nellis AFB inne på hangaren er det sykt mye scrap metal, wrench og wonderglue som du trenger masse av hvis du lager weapon repair kits.

 

Har stjelt så mye nå at jeg nesten begynner å bli lei av den, dårlig karma lyden. :p

 

Var det et sted man kunne se status på karma eller går det ut over general reputation? Mye jeg ikke husker fra FO3, men har gått opp for meg nå at det var slik hvis du har lite helse eller er syk så kan du gå ned midlertidig i noen skills.

 

Kjører stil hvert fall på karakteren min som skal være god hjelpsom person

 

Til tross for mye stjeling har jeg hvert fall generell status som ;"Very good, model of selflessness"

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å forstå at man kan mislike Fallout 3 og like dette spillet veldig godt. De er jo så like. Forskjellene er jo så subtile at de er lett å overse.

 

De er utrolig like grafisk, og motoren er den samme. Men det er veldig mye som er forskjellig. Historien, karakterene, humoren og så videre er svært forskjellig og langt viktigere enn grafikken.

 

Råder alle til å sette masse skillpoints pp Unarmed! De har syyke våpen. Jeg har 45 i unarmed og har et våpen sam har 95 DMG!

 

Vi kan jo sloss og se hvem som vinner? Du med bare nevene, jeg med motorsag, minigun og rakettkaster. :p

Lenke til kommentar

De er utrolig like grafisk, og motoren er den samme. Men det er veldig mye som er forskjellig. Historien, karakterene, humoren og så videre er svært forskjellig og langt viktigere enn grafikken.

 

Det er det jeg ikke ser. Jeg ser at historien er forskjellig. Men ellers ser jeg ikke de store forskjellene. Jeg har spilt gjennom Fallout 1 og holder på med Fallout 2, og jeg ser virkelig ikke den store forskjellen.

Lenke til kommentar

De er utrolig like grafisk, og motoren er den samme. Men det er veldig mye som er forskjellig. Historien, karakterene, humoren og så videre er svært forskjellig og langt viktigere enn grafikken.

 

Det er det jeg ikke ser. Jeg ser at historien er forskjellig. Men ellers ser jeg ikke de store forskjellene. Jeg har spilt gjennom Fallout 1 og holder på med Fallout 2, og jeg ser virkelig ikke den store forskjellen.

 

Har du spilt det? Det er ganske likt Fallout 1 og 2, men Fallout 3 er ganske annerledes i hele stilen, dialogene, karakterene osv.

 

All hail the new Ceasar! Except they are all trying to kill me. :p

 

post-148944-1287953106,7495_thumb.jpg

 

Wow, tror nesten aldri før jeg har sett noen spille spille som kvinne..

 

(i beste Howard Wolowich-stemme) That'll be me.

 

 

(litt dårlig kvalitet da jeg tok bildet med kamera fra TVn.)

Lenke til kommentar

Har du spilt det? Det er ganske likt Fallout 1 og 2, men Fallout 3 er ganske annerledes i hele stilen, dialogene, karakterene osv.

 

Ja, jeg har spilt både Fallout 1 og Fallout 3. Sistnevnte til døde. Fallout 2 har jeg spilt et par timer av, og jeg har lest det meste av canon historien på The Vault, samt debattert Fallout-spillene på Bethesda-forumet en god stund nå. Og jeg ser ikke den store forskjellen.

 

Og jeg spiller også en kvinne. ^^

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

De er utrolig like grafisk, og motoren er den samme. Men det er veldig mye som er forskjellig. Historien, karakterene, humoren og så videre er svært forskjellig og langt viktigere enn grafikken.

 

Det er det jeg ikke ser. Jeg ser at historien er forskjellig. Men ellers ser jeg ikke de store forskjellene. Jeg har spilt gjennom Fallout 1 og holder på med Fallout 2, og jeg ser virkelig ikke den store forskjellen.

 

Har du spilt det? Det er ganske likt Fallout 1 og 2, men Fallout 3 er ganske annerledes i hele stilen, dialogene, karakterene osv.

 

All hail the new Ceasar! Except they are all trying to kill me. :p

 

post-148944-1287953106,7495_thumb.jpg

 

Wow, tror nesten aldri før jeg har sett noen spille spille som kvinne..

 

(i beste Howard Wolowich-stemme) That'll be me.

 

 

(litt dårlig kvalitet da jeg tok bildet med kamera fra TVn.)

 

Hvordan forlater man kroppen sin i spillet? Kommando?

Lenke til kommentar

Så du ser ikke en forskjell på Fallout 1 & 2 og Fallout 3? Seriøst? New Vegas er mye mer likt 1 & 2 enn nr 3.

 

Jeg ser en forskjell, det gjør jeg. Men ikke så stor at jeg kan forstå hvordan man kan mislike FO3 og like NV. Ei heller kan jeg forstå de som mener at FO3 ikke kan regnes som et Fallout-spill fordi det er så ulikt 1 & 2. Jeg ser det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: Hvor mange av dere har xbox- eller PS3-versjonen og bugs? Og hvor mange har PC-versjonen og bugs? Om jeg ikke tar feil er de aller fleste bugsene i PC-versjonen. Jeg har omtrent ikke hatt bugs i det hele tatt i xbox-versjonen, og enda mindre etter at vi fikk en oppdatering. (kræsjen var før oppdateringen.)

 

Spørsmålet er vel hvem har kjøpt det og ikke kjøpt det. Jeg har null-bugs plate fra platekompaniet til 349,- så trur det er småfusking i noen cd-plater her :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...