Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gah! Der crashet spillet for første gang for meg. Og jeg som ikke har lagret på en liten evighet.

Det er jo autosave hver gang du går inn og ut av områder/hus osv :) Kan da ikke være så gale :p

 

Sleng våpenet på ryggen i alle fall. Da går det fortere.

 

Hvilken knapp er det? :)

 

Hold inne R :)

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Spillet har kræsjet en gang for meg og, men det er ikke noe jeg irriterer meg over. Elsker derimot alle våpnene! Var bort på runner gunners ( :p ?), der var det mye fett! Kjøpte blant annet en .357 revolver og et lengre løp, men jeg ser ikke det nye løpet i spillet. :(

 

Får forresten 23 i damage med revolvern, og det bare for et par hundre caps.

Men hva står DPS for?

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Trenger hjelp med en ting:

 

 

 

 

Jeg har snakket med Veronica som ville bli med meg til ''The Strip'', jeg svarte ja, og hun ble med meg. Jeg gikk til Freeside, og gjorde oppdrag for Van Graaf familien, men etter jeg gikk inn der sluttet hun å følge etter meg. Når jeg går ut kommer hun ikke etter, men står bare der inne. Har prøvd å bedt hu ''back me up'' men hun vil ikke. Noen ide hva jeg kan gjøre? Hun er veldig verdigfull for meg som en kompanjong.

 

Lenke til kommentar

Men hva står DPS for?

 

Damage Per Second, dvs hvor mye skade du gjør på ett sekund om du pøser ut kuler i max tempo.

 

Mulig jeg tar feil, men det stemmer nok ikke helt. Vi har både DAM og DPS i New Vegas. I vanlige spill er DPS skade over tid, som f.eks om du setter fyr på en fiende. (husk marshmallows.) DAM trenger du får å bryte gjennom armor, mens DPS er skaden du gjør etter at DAM har gjort sitt. Slik jeg forstår det vil den totale skaden derfor være DPS + DAM - alt som reduserer skade, som armor, om du bommer og så videre.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva jeg kan gjøre når ei NCR kjerring kommer å sier jeg har 3 dager igjen på å forbedre forholdet mitt med NCR? Jeg klarte å utløse en sånn security ting ved HELOIS ONE som took ut alle NCR troopers der.

 

På alle NCR campsene står det SHAUNNED. Hvordan forbedrer jeg?

Endret av Erav
Lenke til kommentar

DAM er vel damage f.eks en kule gjør, mens DPS er et produkt av DAM og skuddtakt.

 

Sikker på det? Jeg har sett noen våpen med DAm 13 og DPS 14, mens andre nesten identiske våpen har DAM 14 og DPS 34? En del rifler er sånn, f.eks. Siden de har nesten identisk DAM og skuddtakt burde de vel hatt omtrent det samme i DPS også?

 

Det jeg mener er at DAM er sjansen til å slå gjennom armor. Vanlig Dungeons & Dragons har f.eks THAC(0), eller To Hit Armor Class 0. Dette er sjansen man har til å treffe en fiende som har null armor. Damage går utenom dette. New Vegas er faktisk et rollespill som bruker mye statistikk i bakgrunnen, selv om det ikke føles sånn. :)

 

Hadde for øvrig et morsomt øyeblikk her i stad. Jeg så en gjeng store maur ute i ødemarken og snek meg mot dem med haglen klar. Jeg hørte kampmusikken starte og ordet Danger lyste på skjermen. Jeg slo på VATS og lette etter nærmeste mål, og helt plutselig viste den et maurhode over hele skjermen. Ops... :p Men et skudd med haglen løste det problemet. Om den hadde hatt en hjerne (eller hode) fremdeles ville den nok ha tenkt seg om før den angrep meg igjen. :p

Lenke til kommentar

DPS betyr Damage Per Second, men det betyr ikke at det er så enkelt som skaden man gjør om man skyter villt. Uten DMG blir våpen verdiløse, så da hjelper det ikke hvor mye DPS man har. Men det betyr også at et våpen med 1 DMG og 100 DPS i realiteten ville hatt 0 DPS om det hadde vært WoW-formelen for å regne ut DPSen. Men nok om det. På tide å leke litt mer. Noen som har sett en matchete noe sted? Jeg har allerede hockeymaske. :p

 

Edit: Ganske lett å se dette følger typisk amerikansk dobbeltmoral. Jeg har en kvinnelig karakter i kjole, men selv om den er litt dypt utringet er det ikke noe som helst tegn til noe kløft mellom puppene. Men det var ikke noe problem å skyte hodet av en villhund så kroppen fløy en vei og hodet rullet en annen vei. Skyte folk så hodet eksploderer er greit, men for all del ikke vis det minste tegn til noe nakenhet! :p

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...