Kani Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Jeg er på utkikk etter en bil for å komme meg fra A til B uten å måtte skru noe særlig. Skrur nok på den bilen vi har fra før. Er litt usikker på pris og bil, da det er lenge siden jeg har vært på "shopping". Er dette en ok bil til prisen, eventuelt prute den ned litt...? Er jo automat, men det er ok. Må bare ha en pendlebil til og fra jobb og trening. BIL Endret 4. februar 2010 av Kani Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) For det første er den bilen hinsides stygg. For det andre får du lite for pengane. List opp kva du er ute etter i ein bil så skal eg sjå ka eg kan finne. Edit: Hvis du vil ha litt større bil får du fint f.eks ein grei Passat eller Saab 900 i den prisklassa. Endret 4. februar 2010 av HValder Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Automatkasser på så små motorer blir bare mas, spør du meg ... Lenke til kommentar
Kani Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 For det første er den bilen hinsides stygg.For det andre får du lite for pengane. List opp kva du er ute etter i ein bil så skal eg sjå ka eg kan finne. Edit: Hvis du vil ha litt større bil får du fint f.eks ein grei Passat eller Saab 900 i den prisklassa. Er ute etter en god bil i 20-30.000 kronersklassen. Ser gjerne at det er en bensingjerrig sak, alla Toyota Yaris, Opel Corsa, Polo etc., men det betyr ikke allverden. Det viktigste er at det er en god bil, ikke gått så sinnsykt mye, ikke eldre enn rundt -97 kanskje. Bor i Nordland, så er jo alltids et pluss om det er i nærheten... At den Poloen er stygg gjør meg ikke så mye. Hvordan er disse Poloene? Driftsikre? Er det slik at en bil med automatkasse er dyrere enn en med manuelle gear? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 nja.. bruker litt mer suppe enn manuell og er et helvete å skifte om kassa skulle skjære seg. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg er på utkikk etter en bil for å komme meg fra A til B uten å måtte skru noe særlig. Skrur nok på den bilen vi har fra før. Er litt usikker på pris og bil, da det er lenge siden jeg har vært på "shopping". Er dette en ok bil til prisen, eventuelt prute den ned litt...? Er jo automat, men det er ok. Må bare ha en pendlebil til og fra jobb og trening. BIL Polo fra 1996 og "uten å måtte skru noe særlig" passer ikke sammen. VW fra midten til slutten av 90-tallet er noe forbanna drit, det har jeg erfart smertelig. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 lite skruing? ja det tror jeg. hadde en vw golf 2 1986 i 2 år. måtte ikke skru en eneste skruv Lenke til kommentar
spindle Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Har hatt en '99 Polo 1.4 i familien fra ny opp til 170 000 km. Foruten vanlige slitedeler, er en byttet termostat det eneste vi måtte gjøre med den. God framkommelighet på vinteren pga masse vekt over framhjulene. Gikk overraskende godt i forhold til forventinger fra den motorstørrelsen. Ville nok sett etter en manuellkasse, jfr argumenter ovenfør om pris ved reparasjon og drifstofføkonomi. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) lite skruing? ja det tror jeg. hadde en vw golf 2 1986 i 2 år. måtte ikke skru en eneste skruv 1996 og 1986 er ti års forskjell. Det er ganske kjent at VW fra 90-tallet (92-97) er ræva. Sitat fra honestjohn.co.uk ang. Polo fra 92-97: Good: Competent supermini with a comfortable ride and a classier image than it deserves.Bad: Dated-looking dashboard. Patchy build quality. Heavy on front tyres and front brakes. Rusts badly in doors What's BadGearchange quality varies. Despite VW's best efforts, Spanish build quality in general can vary. PAS not available even as an option on early 1.0 versions. 1.4 automatic not really powerful enough and can develop upshift problems from 1st to 2nd which can sometimes be successfully cured by changing a solenoid (see SEAT Arosa which has the same engine and gearbox). Surprisingly old-fashioned dashboard. 1.9 diesel not very economical when pushed. Ugly Cordoba-based saloon versions not as comfortable as hatchbacks, but have big, deep boots. 1.9SDi diesel frugal but noisy. Dashboard shows its age compared to much more cheerful Lupo. Has appetite for front tyres, front brake discs and front pads. Endret 5. februar 2010 av Sluquet Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Kan også føye til at jeg har eid en Golf III 2,0 96' fra 97-99 og jeg har aldri hatt så mye utgifter og trøbbel med en bil. Rundt regnet kostet 60.000 kilometer med den bilen 75.000,- i bare reparasjoner. Lenke til kommentar
Kani Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Informativt innlegg, sluquet. Da får jeg bare lete videre etter en annen småbil. Det er morsomt å lete, men nå begynner jeg faktisk å bli lei. Hvis noen har tips til en god småbil, tar jeg imot med takk Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Pass på at du ikke kjøper en Polo fra 90-tallet med det de kaller "miljølakk", den er komplett idiotisk. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 10år + biler må man skru på nesten uansett, spesielt slitedeler. Her er et lite utvalg: C5 Saxo 206 Yaris Yaris Verso Polo (2000 modell) Fiesta Micra Ibiza Golf Lenke til kommentar
Kani Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, man må vel det. Hva med Toyota Avensis som er gått rundt 250000 km? Får jo en slik 2000-mod til en ok pris. Dette er jo gode og slitesterke biler, men hva når de er gått såpass langt? Legger jo merke til at veldig mange har komplett servicehefte da, og det er jo positivt. Lenke til kommentar
1vycanismajoris Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 yaris, polo, corsa, civic, 206, astra, micra, ibiza... er biler for damer.. kjøp heller en i denne klassen.. mb c klasse, a4, bmw 3-5 serie, saab 9-5/9-3......... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Sier bare ford fiesta! Kjæresten har en, og den har vært kjørt i 2 år nå uten NOE problemer. Starter alltid, blir fort varm, går som en kule (1.25 literen) og bruker så lite bensin at man skulle tro den produserte bensin. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Køyrt ein 97 Polo 1.4 i fleire år uten problem. Skifta midtre eksospotte på den for eit par år sia som einaste del som ein ikkje reknar som slitedel. Men dette er nok alt saltet på vegane som har skylda i. Eit problem som VW hadde på 90-talet var frosne dør låsar. Har opplevd dette fleire gonger. Står i ein fuktig felles garasje og når det er kaldt så frys låsen etter ei stund ute i kulda. Om du er ute etter ein lite køyrt (ca 68000km) Polo som er fint brukt og all service fullført så gi ein lyd. Bilen var ein "konebil" brukt av mora mi fram til dei siste 2-3 åra då eg tok over bilen. Bilen vil vere til sals hjå lokal forhandlar snart då eg har bytta den inn i ein ny. Har hatt så dårleg erfaring med brukt at eg kjøpte ein ny 2010 Polo Highline 1.6 TDI 105HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå