StoreMyen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Er det noen på forumet som har erfaring med ferie på engelske kanaler og som kunne tenke seg å dele disse erfaringene med en som vurderer dette i løpet av et år eller fire? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Var for mange år siden (15?) på en kanalbåtferie, så jeg husker ikke allverden. Har aldri møtt på så mange intenst anglofile mennesker noengang (uavhengig av opprinnelig nasjonalitet). Kan ikke helt si jeg ser det store poenget med det i etterkant, skulle jeg reist rundt i Storbritannia i dag ville jeg nok heller foretrukket bil (bil mellom B&B er en knakende god modell) eller tog. Men disse kanalbåtene går jo sakte, så det er en ferieform i et mildt sagt bedagelig tempo. I tillegg er det i motsetning til veier og jernbane ikke slik at kanalene er skjermet fra omgivelsene, så man kommer litt tettere på landsbyliv, natur etc. Mye fine landsbyer som ligger langs kanalene, og mange hyggelige puber en kan stoppe ved. Hvis du er voldsomt interessert i historien bak den industrielle revolusjon kan du riktignok reise på historisk korrekt måte til en del av arnestedene – men her bør man kanskje være mer enn gjennomsnittlig nerdete ... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Prøv Le boat de har båter til utleie i Storbrittania. Kan ikke gå god for de da jeg aldri har brukt de, men ser ut som et seriøst firma. Ser at de har Themsen på listen over destinasjoner ja. Endret 4. februar 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Var det serien med Herodes Falsk på VGTV som har inspirert deg? Jeg fikk hvertfall veldig lyst til å dra på en slik ferie etter jeg så på den. Hvis du ikke har sett den, er det jo endel tips å få der. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 I Skottland er det også kanaler. Riktignok ikke så utbygd som lengere sør men dog. Det er kanaler i nærheten av Edinburgh og selvsagt også Kaledoniakanalen lengere nord (den som Loch Ness er en del av) Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Takk for innspill (jeg tar gjerne flere) Herodes Falsks kanalvideoer hadde jeg ikke sett. Fikke bare mer lyst på en slik tur. Sam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå