tek73 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hadde tenkt å kjøre Dualboot på min nye bærbare. Har XP på den og tenkte å kansje installere linux eller 2000 på den i tillegg. er det noen som har erfaringer med dette og hvordan anbefaler dere at jeg i såfall går frem. Takker for alle konstruktive innlegg :smile: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Beklager hvis jeg ikke har så mye kunnskap, men såvidt jeg vet bør en først installere XP også Linux pga problemer med Windows og bootfiler Skal du installere 2k tror jeg at det bare er til å installere i vei (Skjønt jeg ikke ser vitsen i å installere et gammelt O/S på en maskin som har nyere installert.. (XP vs. 2k)) Lenke til kommentar
Junta Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg skjønner at du har en bærbar, men dette er vel ikke særlig relevant? Hvorfor poste den her? Lenke til kommentar
sveineo Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Det fungerer bra å installere WXP og Red Hat 8. Installer WXP først på en partisjon, deretter Red Hat på resterende. Velg gjerne GRUB som boot loader. For min instalasjon, var det stort sett rett fram... Lenke til kommentar
sveineo Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Skjønt jeg ikke ser vitsen i å installere et gammelt O/S på en maskin som har nyere installert.. (XP vs. 2k) Det kommer helt ann på hva du skal benytte maskinen til, og ikke minst hvor den skal koples til. I noen bedrifter venter man gjerne, med å innføre de nyeste OS. Slik at de skal få tid på seg til å fikse de verste bug's.... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Det er riktig at det er lurt å installere Windows før Linux. Grunnen er at Windows overskriver MBR (Master Boot Record), og sjekker ikke om det finnes noen Linux-systemer på maskinen. Det er også lurt å lage en oppstartsdiskett til Linux-versjonen (dette får man spørsmål om under installasjonen, ihvertfall med Red Hat og Mandrake), slik at man kan starte Linux etter evt. å ha reparert/oppgradert/reinstallert Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå