BRØD Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei, jeg er 14 år og Lurer på en del ting Jeg tror at jobben som advokat kunne interessere meg, men vet nesten ingenting om det. Hva slags karakterer trenger man? Hvordan er jobben? [Helst svar fra en som vet om det/ikke google .] Hvor langt tid tar det å bli en advokat?? tror at jeg er passe god i skolen/ ikke akkurat toppkarakterer men jeg Liker alt untatt Matte.<- Liker det bare ikke. Mvh Joseph Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du kan jo begynne med å ta generell studiekompetanse. Er vel det første du trenger. Du trenger generelt gode karakterer for å bli advokat. Etter videregående må du studere juss. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 5-årig utdannelse, så må du bli ansatt som advokatfullmektig før du etter noen år kan bli advokat. (Varierer litt hvor lang tid det tar å bli advokat – trenger bl.a. en del tid i retten.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå