Gå til innhold

Skulle få pengene tilbake, men fikk ny telefon!

NVID

Anbefalte innlegg

Etter å ha sendt inn telefonen til reparasjon 3 med samme feilen tok jeg kontakt med chess (hvor jeg kjøpte telefonen) for å reklamere på den. Fikk da spørsmålet om jeg ville ha ny telefon eller pengene tilbake. Dum som jeg var sa jeg at jeg godt kunne få en ny telefon så lenge dette ikke tok lang tid å få ordnet. Jeg pakket sammen telefonutstyret og telefonen og la den i originalesken, for å sende det inn i en konvolutt som jeg skulle få av chess. Etter en uke uten å ha mottatt noen konvolutt, tok jeg igjen kontakt med chess, hvor jeg spurte om det var mulig å heve kjøpet og få pengene tilbake (slik at jeg kunne dra å kjøpe meg en ny uten å måtte vente på papirmølla hos chess). Kundebehandleren jeg snakket hørte litt rundt og sa at det ikke var noe problem, og reklamasjonssaken ble oppdatert (ifølge kundebehandleren) En uke senere fikk jeg tilsendt konvolutten som jeg sendte telefonen tilbake i. Fornøyd gikk jeg og kjøpte meg en ny telefon. Hørte ikke noe fra chess før jeg etter en mnd fikk en hentelapp på posten. Da hadde chess sendt meg en ny telefon, og jeg satt der med to telefoner. Ringte derfor til chess og opplyste dem om saken, uten å få noen annen respons enn at jeg først hadde bedt om en ny telefon og ikke kunne gjøre om på dette! Noen som har gode råd om hva jeg kan gjøre\ om jeg har noen rettigheter i denne saken?

Tips blir satt stor pris på!

Endret av NVID
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har i utgangspunktet ingen krav, men jeg anbefaler deg å sende en mail til Chess kundeservice, der du forklarer saken på en saklig måte.

Eh.. ingen krav? Han har blitt lovet pengene tilbake, ikke en ny telefon. Chess har tabbet seg ut.

En annen problemstilling blir om man faktisk klarer å hevde sin rett..

Lenke til kommentar
Du har i utgangspunktet ingen krav, men jeg anbefaler deg å sende en mail til Chess kundeservice, der du forklarer saken på en saklig måte.

Neivel? Ingen krav? Avtaler skal holdes, og Chess har inngått en avtale på at han skulle få penger. De har gitt ham en telefon. De har altså brutt sin del av avtalen. Hadde de sagt at "nei, du kan ikke gjøre om på ønsket" første gangen, hadde det (muligens, men jeg tror de hadde fått vansker med å begrunne det også, med mindre de faktisk hadde sendt telefon e.l.) ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Telefonen har ikke blitt tatt i bruk og ligger fremdeles uåpnet i swap-pakken jeg fikk.

Kom ingen vei med å snakke med kundebehandleren hos chess. I utgangspunktet snakket jeg meg en hyggelig kundebehandler som var svært hyggelig og forstod saken min, men så ble jeg bedt om å vente litt og fikk en langt mer aggressiv person på tråden. Da jeg forklarte han situasjonen (etter utallige avbrytninger) så sa han gang på gang at det jeg sa ikke var sant! Da spurte jeg om de hadde lydopptak av samtalen fra da jeg fikk omgjort reklamasjonen (forøvrig noe som jeg viste de ikke hadde) svarte han nei , men at kundebehandleren hadde skrevet ned innholdet i samtalen og at det jeg fortalte han ikke var sant nok en gang. Etter 20 min i telefonen innså jeg at det ikke ville være mulig å komme noe lenger og sa at jeg da var nødt til å ta saken opp i andre kanaler..

Blir vel å bytte mobiloperatør og kontakte forbruker rådet nå..

Lenke til kommentar

Kjøper har rett til heving, kjøper har krevd heving, at Chess ikke makter å ordne det er deres problem. De kan ikke bevise at kunde godtok omlevering, han kan ikke bevise at han ba om heving, men hans historie er mest sannsynlig, han er forbruker, Chess er den profesjonelle part, og forbrukerrådet kommer til å gi ham medhold. Det samme kommer sannsynligvis FTU til å gjøre. Ikke gi deg!

Sånn litt OT: Bruker Chess også moobi? For den samme opplevelsen har jeg hatt selv. Først forstpelsesfull kundebehandler hos NetCom, og så en jævla ape som tydeligvis ikke hadde hverken peiling eller normal folkeskikk. Senere viste det seg at de hadde satt meg over til moobi...

Noen burde lage en liste over opratører som bruker moobi til salg av mobiltelefoner, så man kan styre unna møkka.

Lenke til kommentar
Kjøper har rett til heving, kjøper har krevd heving, at Chess ikke makter å ordne det er deres problem. De kan ikke bevise at kunde godtok omlevering, han kan ikke bevise at han ba om heving, men hans historie er mest sannsynlig, han er forbruker, Chess er den profesjonelle part, og forbrukerrådet kommer til å gi ham medhold. Det samme kommer sannsynligvis FTU til å gjøre. Ikke gi deg!

Sånn litt OT: Bruker Chess også moobi? For den samme opplevelsen har jeg hatt selv. Først forstpelsesfull kundebehandler hos NetCom, og så en jævla ape som tydeligvis ikke hadde hverken peiling eller normal folkeskikk. Senere viste det seg at de hadde satt meg over til moobi...

Noen burde lage en liste over opratører som bruker moobi til salg av mobiltelefoner, så man kan styre unna møkka.

Hehe helt riktig, chess bruker også moobi..

Har sendt en mail til Chess og forklart saken, så da er det bare å vente på svar før saken går videre!

Lenke til kommentar

Haha, første jeg tenkter når jeg hører om dårlig erfarig med kjøp av mobiltelefoner gjennom operatør er "moobi, ja..". Har ikke tatt feil så langt. Fader for en gjennomført udugelig og useriøs bedrift. Nesten imponerende. :D

Lenke til kommentar

Vel. Vil vel egentlig påstå at du har krav på å få returnert telefonen for chess sin regning for å få produktet kredittert (penger tilbake). Grunnen til dette er at du varslet om at du ønsket penger tilbake FØR avhjelpet var avsluttet og lenge før avhjelpet faktisk ble avsluttet fra Chess sin side. Iht beskrivelsen utvilsomt innen god tid.

Hadde du eksempelvis ringt å gitt den beskjeden ETTER at erstatningsvaren ble levert, ville du ikke uten videre kunne krevet det. Men at de sliter med kommunikasjonen internt er jo ikke noe du kan belastes for.

Så fremt du ikke har tatt mobilen i bruk, bør det være uproblematisk å få den returnert, men påse her at du får kredittert produktets bruttoverdi og ikke substidiert verdi (kjedelig å velge mellom en ny mobil og 1 kr...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...