Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ødelagt splitter. Hvor få ny?

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen dager siden sluttet telefonen å virke. Så datt internettet ut.

Det viste seg at en liten boks med tre kontakter hadde skylden. Den er merket slik:

Model CPE-40

ADSL ISDN Splitter

Skulle være en grei sak å få tak i, ifølge kundeservice, som nektet for at det var de som hadde installert den.

Selv ville de ikke sende en ny.

Jeg kan gjerne kjøpe en selv, men hvem selger disse?

Er det noe jeg må være oppmerksom på, eller er alle like?

Jeg legger merke til at den er merket med ISDN. Må vel for enkelhets skyld få tak i en som støtter ISDN, da vi faktisk bruker det her.

Har de den på Clas Ohlson? Det eneste jeg finner når jeg søker på Splitter, er noe coaxgreier for TV.

Har anledning til å kjøpe den over disk nær Oslo S, om den selges over disk. Hvis ikke, kan postordre gå greit.

Hadde inntrykk av at dette var en meget kurant vare, helt til jeg prøvde å finne noen som selger den...

Mulig den går under et annet navn enn splitter?

Om det ikke går klart nok frem, presiserer jeg at det er en liten, hvit boks som deler telefonlinja i to, slik at både telefonen og adsl-modemet kan kobles til den.

De tre kontaktene er merket ADSL, Line og Phone.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ordna seg. En annen kundebehandler i NextGenTel mente at dette hadde vi krav på, i motsetning til hun første som henviste til Clas Ohlson. :)

Noen som kan svare på de tekniske spørsmålene, forresten? Blir nysgjerrig på hva den gjør, og hvor viktig det er å ha akkurat riktig type.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...