Nizzen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Er det noen som har en guide som gjør at windows share fungerer slik at andre får tilgang til det som er delt? Har stillt masse inne på "Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools\Local Security Policy\local policies\user rights assignment" Noen som har en default her som fungerer? Det som fungerte på windows 7 beta, funker ikkje lengre på fullversjonen (RTM) Skjønner ikkje at det går ann å ha det så sinnsykt vanskelig å få delt en disk eller mappe. Får jo delt mappa, men ingen maskiner/devicer får tilgang. Tilogmed ubuntuserveren min med windows share, fungerer med en gang. Samme med windows xp. HJELP! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Bare sett alle til å ha tilgang i security-fanen på det du deler. Og så klart slå av passordbeskyttet deling i delingssenteret. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Hadde det vært så lett, så hadde jeg ikkje spurt. Har selvfølgelig gjort dette, men ingen hell Tror jammen med jeg må reinstallere Windows 7 hvis ingen har en fasit. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du har sikkert noen andre OS som har satt rettigheter på disken tidligere som ikke stemmer med det Windows 7 styrer. Sørg også for at everyone under sharet har full tilgang. NTFS har tilgang på deling- og fil-nivå. Du kan også aktivere gjestekontoen og legge den til istedet (filnivå). Burde løse de fleste problemer med slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå