Gå til innhold

Project Reality Versjon 0.9 blir utgitt imorgen


Anbefalte innlegg

Over the past 6 months, both Project Reality Studios and Black Sand Studios have been rigorously working on creating, tweaking and testing the latest installment of Project Reality; v0.9. We are proud to announce that our long and hard work on this version has finally concluded and a release date has been set for Project Reality v0.9:

 

Friday, February 5th, 2010 at 09:09:09

PRT (Project Reality Time) or UTC (Coordinated Universal Time)

 

 

- Preload Project Reality v0.9 Now!

To further increase your excitement, you can preload the Project Reality v0.9 files now! This is the first PR release to feature a "passworded installer". This means, you can download the files now, but until we release the password, you can not install them. In other words, you can have the files downloaded and ready to go, so that when we officially release PR v0.9, you can instantly install it and jump straight into playing without delay! The password will be released automatically via the password page on Friday 5th February 2010, at 09:09:09.

 

 

You must download and install both "Part 1 of 2", and "Part 2 of 2" installers for Project Reality v0.9 to function. There is no patch included with this release due to the large amount of changes and newly added features. The installer will automatically uninstall any previous versions of Project Reality you may have.

 

 

- Project Reality v0.9 Trailer

Project Reality Studios has created the following trailer to showcase many of the various features and changes you will find in the Project Reality v0.9 release. So, dim the lights, grab your popcorn, sit back and enjoy the show!

 

 

 

- New Features and Changes

Project Reality v0.9 is one of our largest, most featured packed releases to-date. Featuring 3 new factions, 8 new maps, an array of new assets and multiple bug fixes, we are confident that this release will improve every aspect of the game. Here is a quick rundown of the most noticeable changes:

  • IDF, Canada and Hamas factions have been introduced with all their bells and whistles.
  • Coop has been integrated into this version, no need to download extra files COOP is ready to go out of the box.
  • 8 brand new maps specifically designed for PR game play, and many more existing maps improved.
  • New vehicles, including the Chinook Transport Helicopter, MAN GB Logistics Truck and Merkava MK4 Main Battle Tank to name a few.
  • New Vehicle Warfare mode focused solely on armoured combat, and updated Insurgency and CNC modes.
  • Multiple bug fixes including eliminating the vehicle sound bug and the "insta-proning" CQB exploit.
  • Overhaul of both the Rally Point and Deployable Asset systems.
  • New and updated Squad Leader and Commander tools, giving these key roles more resources on the battlefield.
  • New realistic kit geometries modeled from real gear for US Army, Russia and IDF factions, coupled with new stance animations.
  • The revolutionary 3rd party 3D positional VOIP software "Mumble" is now integrated into the PR installer.

For a complete, comprehensive list of all the changes and newly added features in PR v0.9, please view the following forum thread:

 

 

 

- Project Reality v0.9 Server Files

If you currently host a Project Reality game server, you should receive the server files for Project Reality v0.9 via the Server Admin CP in the next few days, prior to the final release. If you are interested in hosting a new server, please follow the link below to apply for a server license.

 

 

If you are in the market for a new game server to host Project Reality, look no further then PR's officially endorsed server provider, Alpha Networks. Alpha Networks provide Project Reality game servers to the public at highly competitive prices, as well as dedicated servers, and first-class customer support.

 

alpha_networks_500x54.jpg

 

 

- Project Reality IRC Channel

Chat directly with the Project Reality developers, talk about the latest release, and/or get live support, all in the one place; the Official Project Reality IRC Channel.

 

 

 

In conclusion, the Project Reality Studios team would like to extend a few thanks. First and foremost, Alpha Networks, for providing the PR team with critical test and build servers. Without their support, PR v0.9 would have never been possible. Last, but certainty not least, we would like to thank the Project Reality community, the wider Battlefield 2 news community and the Black Sand Studio mod teams for playing and supporting Project Reality over the last 5 years.

 

 

- The Project Reality Team

 

17 timer igjen til passordet til torrent filene blir gitt ut.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grafikken så ut til å være 10år gammel. What's up with that ?

 

At BF2 engine snart er fem år gammelt har nok noe med det å gjøre :)

 

PR har helt revitalisert interessen min i BF2. Kjempekoselig å sammarbeide med fremmede på voip, og koordinere laget som kommandør.

 

bantexkaa87: tror uansett de aller fleste som spiller PR ikke ser på BC2 som en konkurrent, det er jo ett helt annet spill med nesten ingen samarbeid. Det er ihvertfall mitt inntrykk.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Grafikken så ut til å være 10år gammel. What's up with that ?

 

Er ikke grafikken man spiller PR for, PR er også en mod til BF2 som nå er 5-6 år gammelt.

 

Annet fakta er jo at mange spill idag egentlig har samme grafikk bare at det du ser i spillet er sminket opp med forskjellige effekter slik at det ser "penere" ut.

 

PR er hva jeg personlig syntes BF2 skulle vært, et spill der squads og hele laget spiller sammen, nå også med tredjeparts programmet Mumble kan man snakke med squads i laget ditt uten at alle i \serveren hører deg men bare de som er opptil 70 meter unna deg noe som er en kjempefordel da du kan snakke med andre utenfor squadet og gjøre han blå fyren mer innvolvert.

 

Man må også se på størrelsen av kartene, de største kartene er 4x4 km eller 16 kvadrat kilometer med bane, de fleste er på 2x2 men det er flere og flere kart som kommer ut som 4x4 km.

 

Jeg vil påstå at spiller man slik det er designet som er det få spill som kan måle seg med PR selvsagt så har man ARMA, men sparks kan vel kanskje være med på at det ikke er noe særlig å gå i et oub spill på ARMA og få et bra lagspill i en runde bli som regel a man går litt alene.

 

I PR er det lagspill slik det skal være folk som jobber sammen og snakker sammen i et mer realistisk nivå, skal prøve å få lagt ut noen gameplay videoer etterhvert bare jeg finner noe som kan gi god kvalitet.

 

 

EDIT: fant denne ifra den nye versjonen:

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Enig. Men det er kvalitetsforskjeller på servere og squader, også i PR. "eng Voip" ol er det man bør kikke etter. Her er en film med ett av de nye kartene, som viser typisk gameplay i VOIP squad.

 

Se filmen hos Youtube

 

Rallypoint systemet har blitt nerfet ned litt, så nå er det viktigere å angripe organisert enn noensinne.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Det blir det nok ikke, BC2 har ikke mod support og PR gjengen jobber med å lage PR2 fra scratch.

 

http://www.realitymod.com/pr2.html

 

Det er helt forståelig at de fleste ikke liker taktiske spill, på tross av at det kan ligne CS/UT/COD i utseende så er det ett komplett annet spill.

 

I taktiske skytespill blir nemlig feil straffet nådeløst, og som i virkelighetens slagmark er kommunikasjon og bruk av taktikker er minst like viktig som å kunne skyte nøyaktig. Personlig opplever jeg at det krever mer av meg enn COD, men samtidig gir det en mye mer nervepirrende opplevelse, og teamwork i COOP er alltid mer morsomt enn å kjempe alene på teamet.

 

 

Det er litt som realistiske bilspill på den mest realistiske vanskelighetsgraden: enten liker man det, eller så liker man det ikke :)

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Det blir det nok ikke, BC2 har ikke mod support og PR gjengen jobber med å lage PR2 fra scratch.

 

http://www.realitymod.com/pr2.html

 

Det er helt forståelig at de fleste ikke liker taktiske spill, på tross av at det kan ligne CS/UT/COD i utseende så er det ett komplett annet spill.

 

I taktiske skytespill blir nemlig feil straffet nådeløst, og som i virkelighetens slagmark er kommunikasjon og bruk av taktikker er minst like viktig som å kunne skyte nøyaktig. Personlig opplever jeg at det krever mer av meg enn COD, men samtidig gir det en mye mer nervepirrende opplevelse, og teamwork i COOP er alltid mer morsomt enn å kjempe alene på teamet.

 

 

Det er litt som realistiske bilspill på den mest realistiske vanskelighetsgraden: enten liker man det, eller så liker man det ikke :)

Vel når jeg spiller nyere spill som er realistisk og god grafikk, så skal det noe til før jeg går til bare til ett elgammalt spill.

 

Om jeg feks spiller Doom 3, så går jeg ikke tilbake til Doom 1 ;p

 

Men som sagt, om PR folka lager et sikkelig spill med brukbar grafikk, så kan det være mulig jeg tar en titt.

 

Men nå skal det jo sies at 'privat personer' sannsynligvis ikke får til noe sikkelig spill uten noe form for finansiell støtte.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte BF2 KUN for å spille Project Reality. Har vært en stund siden jeg spilte det, men får vel finne fram head-settet og joysticken igjen og prøve ut denne versjonen. Så ut som det var en del nytt.

 

Det blir det nok ikke, BC2 har ikke mod support og PR gjengen jobber med å lage PR2 fra scratch.

 

http://www.realitymod.com/pr2.html

Jeg var veldig forhåpningsfull til Ground Branch, som skulle bli "et nytt Ghost Recon" bare enda mer realistisk. Men nå ser det ut som det muligens har gått dunken.

 

http://www.blackfootstudios.com

 

Så har ikke store forhåpninger om at PR2 blir noe av heller. Å lage et spill i dag er ikke så billig eller fort gjort lenger, og det blir da vanskelig å for utgivere til å satse på et nisje-spill. Eneste løsningen jeg kan se for meg er et krigsspill som har to "modus" slik som BC2 (hardcore og vanlig), bare at hardcore modusen faktisk virkelig ER hardcore. Hardcore i MW2 er en vits sammenlignet med PR og lignende, og ser ikke ut til at BC2 er så mye bedre.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Det blir det nok ikke, BC2 har ikke mod support og PR gjengen jobber med å lage PR2 fra scratch.

 

http://www.realitymod.com/pr2.html

 

Det er helt forståelig at de fleste ikke liker taktiske spill, på tross av at det kan ligne CS/UT/COD i utseende så er det ett komplett annet spill.

 

I taktiske skytespill blir nemlig feil straffet nådeløst, og som i virkelighetens slagmark er kommunikasjon og bruk av taktikker er minst like viktig som å kunne skyte nøyaktig. Personlig opplever jeg at det krever mer av meg enn COD, men samtidig gir det en mye mer nervepirrende opplevelse, og teamwork i COOP er alltid mer morsomt enn å kjempe alene på teamet.

 

 

Det er litt som realistiske bilspill på den mest realistiske vanskelighetsgraden: enten liker man det, eller så liker man det ikke :)

Vel når jeg spiller nyere spill som er realistisk og god grafikk, så skal det noe til før jeg går til bare til ett elgammalt spill.

 

Om jeg feks spiller Doom 3, så går jeg ikke tilbake til Doom 1 ;p

 

Men som sagt, om PR folka lager et sikkelig spill med brukbar grafikk, så kan det være mulig jeg tar en titt.

 

Men nå skal det jo sies at 'privat personer' sannsynligvis ikke får til noe sikkelig spill uten noe form for finansiell støtte.

Problemet er jo at det ikke har kommet ut et realistisk militærspill (utenom som MOD) siden Ghost Recon 1, hvis du ser vekk fra Raven Shield som var mer CQB/anti-terror enn store slagmarker. Så det finnes per i dag INGEN realistiske militærspill med moderne grafikk.

 

Og som ble sagt tidligere setter jeg mer pris på spill som premiérer lagspill og kommunikasjon enn twitch-reflekser og ADHD-kaos.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte BF2 KUN for å spille Project Reality. Har vært en stund siden jeg spilte det, men får vel finne fram head-settet og joysticken igjen og prøve ut denne versjonen. Så ut som det var en del nytt.

 

Det blir det nok ikke, BC2 har ikke mod support og PR gjengen jobber med å lage PR2 fra scratch.

 

http://www.realitymod.com/pr2.html

Jeg var veldig forhåpningsfull til Ground Branch, som skulle bli "et nytt Ghost Recon" bare enda mer realistisk. Men nå ser det ut som det muligens har gått dunken.

 

http://www.blackfootstudios.com

 

Så har ikke store forhåpninger om at PR2 blir noe av heller. Å lage et spill i dag er ikke så billig eller fort gjort lenger, og det blir da vanskelig å for utgivere til å satse på et nisje-spill. Eneste løsningen jeg kan se for meg er et krigsspill som har to "modus" slik som BC2 (hardcore og vanlig), bare at hardcore modusen faktisk virkelig ER hardcore. Hardcore i MW2 er en vits sammenlignet med PR og lignende, og ser ikke ut til at BC2 er så mye bedre.

 

 

Det blir ingen utgiver til PR2 de vil ikke ha folk som sier hav de skal gjøre, og ja PR2 er i startgropa. Men nå skal det jo sies at de har en plattform med C4 engine de mener den er den beste og mye av donasjonene går med å kjøpe lisenser, etter hav jeg har set har de faktisk fått den første featuren som vbf2 ikek hadde nemlig å lene seg sideveis :p .

Her er en info tråd det er det eneste de vil ut med angående PR2:

http://www.realitymod.com/forum/f10-pr-gen...05-pr2-faq.html

 

 

Anyway vis det er noen som har lyst til å prøve seg er mikrofon et must for å få all morroa, Servere som TacticalGamer og RT mumble(kreves at du er pålogget på mumble rommet til project reality serveren) er noen av de beste serverene i PR, du burde da også laste ned Mumble PR versjonen for å kunne kommunisere ennå mer du finner den her:

www.realitymod.com/mumble .

 

Også noen klipp :)

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Så har ikke store forhåpninger om at PR2 blir noe av heller. Å lage et spill i dag er ikke så billig eller fort gjort lenger, og det blir da vanskelig for utgivere til å satse på et nisje-spill.

 

 

Noen liten oppgave er det nok ikke, men Red Orchestra(som opprinnelig var en mod), ww2 online og Arma spillene er gode eksempler på at det fremdeles går ann.

Jeg velger å være optimistisk :)

 

Du kan også hjelpe til med en liten donasjon, som er godt fortjent synes jeg.

 

http://www.realitymod.com/forum/donate.html

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...