eatmyshorts84 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg holder nå på og ta påbygg til generell studiekompetanse på vgs. Jeg kvalifiserer nesten til 23/5 regelen, dvs jeg er over 23 år og har gått 2 år på videregående skole, ett år i førstegangsteneste og har jobbet ett år. Altså 4 år med skole/jobb/militær. Det jeg lurer på er om jeg må bestå alle fagene på det påbyggsåret jeg tar nå for og få generell studiekompetanse. For når jeg er ferdig med dette året så vil jeg jo ha 5 år med skole/utdanning/militæret. Jeg har stort fravær i en del fag, jeg tror det ordner seg med mesteparten ved bra oppmøte resten av terminen, men i kroppsøving har jeg for stort fravær til og få standpunktkarakter selv med perfekt oppmøte resten av terminen. Oppdaget i dag at det var mulig og ta kroppsøving som privatist, men fristen for påmelding til privatisteksamen gjikk ut 1. februar, og de på eksamenskontoret var ikke villig til å behandle noen søknad etter denne fristen. Vil jeg få generell studiekompetanse selv uten standpunktkarakter i dette faget? Kvalifiserer jeg til 23/5 regelen visst jeg består i resten av fagene? Håper noen kan svare meg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Etter det jeg kan se her så trenger du ikke bestå mer enn følgende fag: norsk (393 timer) engelsk (140 timer) matematikk (224 timer) naturfag (140 timer) samfunnsfag (84 timer) historie (140 timer) Var jobbingen fulltid? Lenke til kommentar
eatmyshorts84 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Jobbet ikke i en fast 100% stilling i ett år. Men startet å jobbe i slutten av juli 2008 og jobber der fremdeles. MEN dette har ikke vært i 100% stilling. Og når jeg startet på skole høsten 2009 så har jeg kun jobbet ca. annenhver helg. Så gjennom lønnslippene mine og da fant jeg ut at jeg hadde jobbet ca. 700 timer i 2008, ca. 1000 timer i 2009. Er litt usikker på nøyaktig hvor mange timer som kreves for at jeg skal få denne jobbingen godkjent, men det bør vel kunne godkjennes som ett år med jobb?.... Endret 5. februar 2010 av eatmyshorts84 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det vet jeg faktisk ikke. Send en mail til Samordna Opptak og hør med dem om de godtar det. Jeg mistenker nemlig at svaret er nei, jeg mener å kunne erindre å ha lest om en lignende sak tidligere. Men det er mulig at jeg tar feil (forhåpentligvis gjør jeg det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå