Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

SMC Mistral - Reservetank?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 50cc SMC Mistral. Problemet er at jeg ikke får kjørt mer en 500 meter før den slutter å gå på hovedtanken. Når jeg skrur over til reservetanken går den derimot som en kule. Bir denne reservetanken hele tiden tilført bensin, slik at eneste forskjellen er at jeg kan kjøre motoren helt tom?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har en 50cc SMC Mistral. Problemet er at jeg ikke får kjørt mer en 500 meter før den slutter å gå på hovedtanken. Når jeg skrur over til reservetanken går den derimot som en kule. Bir denne reservetanken hele tiden tilført bensin, slik at eneste forskjellen er at jeg kan kjøre motoren helt tom?

Tusen takk for svar.

Sjekk bensin slangene fra hovud tanken og til forgasseren.

Kansje møkk i slangene?

Lenke til kommentar

Reservetankene pleier å fungere på følgende måte:

Det er kun en tang, med to slangeuttak. Hovedslangen går ut et lite stykke opp fra bunn i tanken, slik at det fortsatt er noe bensin igjen selv om den slangen ikke klarer å få tak i mer. Slangen til reservetanken går derimot ut helt nederst, og du får da ut de siste deselierene...

Lenke til kommentar

Det er kun en tang, med to slangeuttak. Hovedslangen går ut et lite stykke opp fra bunn i tanken, slik at det fortsatt er noe bensin igjen selv om den slangen ikke klarer å få tak i mer. Slangen til reservetanken går derimot ut helt nederst, og du får da ut de siste deselierene...

Ja, det vet jeg.

men det kan kansje vere møkk i den nederste slangen??

Ja, det vet jeg.

men det kan kansje vere møkk i den nederste slangen??

Omvendt mener jeg. kansje litt sand . så holder litt igjen, men det kommer litt forbi.

Lenke til kommentar

Nå var det vel egentlig ikke deg jeg svarte anngående hvordan reservetanken fungerte da, var vel heller trådstarters siste linjer:

Bir denne reservetanken hele tiden tilført bensin, slik at eneste forskjellen er at jeg kan kjøre motoren helt tom?

Kan jo være så enkelt som du sier, at det er noe rusk i slangen. Eventuelt om det er knekk på slangen, eller om bensinkrana som styrer bensinslangen er ødelagt...

Endret av siggii
Lenke til kommentar
Nå var det vel egentlig ikke deg jeg svarte anngående hvordan reservetanken fungerte da, var vel heller trådstarters siste linjer:

Bir denne reservetanken hele tiden tilført bensin, slik at eneste forskjellen er at jeg kan kjøre motoren helt tom?

Kan jo være så enkelt som du sier, at det er noe rusk i slangen. Eventuelt om det er knekk på slangen, eller om bensinkrana som styrer bensinslangen er ødelagt...

ok sorry.

Ta åsså ta ut alle slangene som går frå tank til forgasser. å sjekk dei . evt nye?

kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...