barslett Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg kjøpte nettop en hdmi til dvi kabel som jeg skal koble til ps3'en til pc skjermen. jeg koblet til dvi enden med dvi'en på pc skjermen og hdmi enden på ps3'en og når jeg skifter utgang på skjerm instillinger til hdmi så står det bare out of range eller dvi power saving mode hva kan jeg gjøre ? btw jeg har en dell 1800 fp skjerm Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 har du valgt riktig oppløsning på ps3'en? evt. valgt at den skal sende signaler ut på HDMI istedenfor den andre rød, gul og hvite tingen? Lenke til kommentar
barslett Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 har du valgt riktig oppløsning på ps3'en?evt. valgt at den skal sende signaler ut på HDMI istedenfor den andre rød, gul og hvite tingen? ja men jeg kan ikkje endre oppløsningen fordi jeg ikke kommer lenger en at når jeg bytter til hdmi så bli skjermen svart så jeg kan ikke endre sann at den viser 720p og ikke 1080p sann som den prøver å jøre ? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 nå skal jeg ikke si at oppløsningen er problemet, men det du kan gjøre for å fikse den er å memorisere hvordan man trykker "yes, keep this resolution" for 720p og gjøre dette for 1080p (når skjermen er svart). Hvis det ikke går, og du vil resette til AV (hvit, gul, rød tingen) kan du holde inne power knappen mens ps3'en er av, til den går på, av og på igjen. Lenke til kommentar
Dekken0 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Har den HDCP? Du må ha HDCP på skjermen for å få noe signal med en HDMI-DVI kabel.. Har gjort samme feilen:P Lenke til kommentar
barslett Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 det er jeg faktisk ikke sikker på men max oppløsning på skjermen er 1280x1024 vist det har noe å si men hvordan finner jeg ut at skjermen er hdcp kompatibel ? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 det er jeg faktisk ikke sikker på men max oppløsning på skjermen er 1280x1024 vist det har noe å si men hvordan finner jeg ut at skjermen er hdcp kompatibel ? Har du prøvd å "resette" video innstillingene med den klassiske, "hold power-knappen inne lenge når du skrur på" metoden. Da skal vel PS3 selv prøve å sortere ut hva som er koblet til. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 det er jeg faktisk ikke sikker på men max oppløsning på skjermen er 1280x1024 vist det har noe å si men hvordan finner jeg ut at skjermen er hdcp kompatibel ? Så dette er en 4:3 skjerm ? Spørs om skjermen vil godta 1280x720p da. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tja, hos meg så ligger faktisk DVI under DVI på skjermen og ikke HDMI, kanskje sjekke at du bruker den riktige innstillingen på tven? Lenke til kommentar
barslett Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 jeg tror ikkje skjermen er hdcp men vist jeg kjøper en dvi til vga adapter vil jeg få bilde ut av dvi-hdmi kabelen min da ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hvis skjermen din har DVI inngang og støtter dvi så skal du i utgangspunktet ikke ha noe problem med å se den via en hdmi til DVI kabel. Det du må sjekke er om den støtter 720 eller 1080 p/i og så sørge for å manuelt sette denne oppløsningen som før nevnt i ps3'en , holder du feks reset knappen inn lenge på ps3'en så vil den kjøre på 520 oppløsningen som de fleste lcd skal takkle. Å bruke Vga vil bety et betydelig tap på bildekvalitet om du kan benytte deg av 720 p /i isteden. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 jeg tror ikkje skjermen er hdcp men vist jeg kjøper en dvi til vga adapter vil jeg få bilde ut av dvi-hdmi kabelen min da ? Nei. Fordi DVI->VGA adaptere fungerer bare på DVI-utganger hvor man også sender ut analoge signaler, de konverterer ikke digitalt til analog. Lenke til kommentar
Dekken0 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Visst du ikke har HDCP på skjermen hjelper det ikke om du har VGA-DVI-HDMI-Vga osv.. Den må ha HDCP for at skal fungere. Men de har jo ganske mange bra skjermer med full HD, til under 1500kr, som du kan spare opp til Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Den må ha HDCP for at skal fungere. Nei det er ikke noe som heter HDCP på VGA, HDCP er kun for digitale signaler. Men PS3 har ingen video-ut som enkelt kan kobles til VGA. Lenke til kommentar
Dekken0 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Den må ha HDCP for at skal fungere. Nei det er ikke noe som heter HDCP på VGA, HDCP er kun for digitale signaler. Men PS3 har ingen video-ut som enkelt kan kobles til VGA. VGA er jo den ene inngangen..Han sier han bruker DVI, og da må man ha HDCP for at det skal funke(HDMI-DVI) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå