Gromle Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Hallais. Sitter her med ett Asus M2N-E, nForce 570 Ultra HK med en Athlon 64 X2 4600+ CPU. Leser at AM3-CPU'er er bakoverkompatible og kan brukes på AM2-hovedkort. Stemmer dette? Og er det noe vits i? Så spørsmålet er vel hvilken CPU vil være hensiktsmessig å bytte til? Mest ytelse for minst penger. Prøver å få tak i en Athlon 64 X2 6000+, men det er ikke bare bare... Endret 4. februar 2010 av Gromle Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Nei, AM3 CPU kan benyttes på AM2+ hovedkort ikke AM2 kort. AM3 kort benytter DDR3, AM2+ bruker DDR2. Lenke til kommentar
Slayerblades Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Dette er vel ikke egentlig et svar på spørsmålet, men jeg har et annet spørsmål: Jeg har et hovedkort med AM2 socket, er det mulig å bruke AM2+ CPU på dette hovedkortet? Jeg sliter litt med å finne en bra CPU med AM2 socket:) Har ikke veldig lyst til å bytte hele hovedkortet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_Am2#Successors AM2+-prosessorer fungerer greit i AM2-kort, men samtidig må du har støtte i BIOS for prosessoren du har tenkt til å kjøpe. Det er greit å sjekke opp før du kjøper. Det kan godt være at det kun trengs en BIOS-flash, eller i noen tilfeller ingenting. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Bare for å få det sagt, så fungerer noen AM2 hovedkort sammen med AM3 CPU.. Oppdaterte BIOS på et -gammelt- ECS Elitegroup, HK... Plasserte inn en Phenom II x2 555 (3200GHz)... Alt så ut til å fungere som det skulle Endret 12. april 2010 av slacky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå