Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router dlink dir 655

Anbefalte innlegg

Jeg har boblet en nettverks kabel til dlink dir 655 til en stasjonær pc men støtt og stadig

kommer det opp i hjørnet EN NETTVERKSKABEL ER KOBLET FRA og mister nett litt så kommer det inn igjen,litt iriterende jeg har windows xp

Noen som vet hva dette kommer av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva dette kommer av

Det kan skyldes dårlig kontakt mellom plugg og sokkel i en av endene på kabelen, eller en svakhet i selve kabelen, eller dårlig kontakt mellom nettverkskortet og PC'en (dersom det er et separat - og ikke integrert - NIC du har), eller en softwarefeil i driveren, eller en dårlig kontakt inni D-Link-routeren, eller ...

Har du prøvd en annen kabel, f.eks.?

Lenke til kommentar

Bruddet i forbindelsen kan være så kortvarig at du ikke rekker å se at lyser endrer seg, så det er ikke en 100% sikker indikasjon på at kabelforbindelsen er OK, elektrisk sett.

Hvis du har prøvd alle tenkelige "tester" som kan gjøres, så er det nesten bare eliminasjonsmetoden igjen; prøv med en annen PC mot denne routeren, prøv med en annen router mot denne PC'en ...

Lenke til kommentar

Det bare slår meg at kanskje du har konfigurert routeren din med feil innstillinger? Hvilken protokoll logger du på med til din nettleverandør, og hvilken protokoll er router innstillet på? Hvilken nettleverandør er det du benytter, og hvilket modem har nettleverandøren gitt deg (modell)?

Lenke til kommentar

Jeg synes sidene hos Canal Digital var dårlige også.

Det jeg har lurt litt på er om du har riktig konfigurasjon i boksen etterpå, altså routeren din?

Om den krever passord eller om den bare videresender data. F.eks. heter en av standardene:

http://en.wikipedia.org/wiki/PPPoE

PPPoE som noen benytter seg av, da må du også velge PPPoE i routeren din. Det er disse tingene jeg tenkte på. Det finnes flere sorter å ta hensyn til også.

Jeg har f.eks. Nextgentel og er helt passordfri for å koble meg opp. Så har jeg også satt routeren til å følge en slik protokoll. Husker ikke alle i farten, og hvilken som er hvilken (med og uten passord identifisering).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...