sierra93 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg har boblet en nettverks kabel til dlink dir 655 til en stasjonær pc men støtt og stadig kommer det opp i hjørnet EN NETTVERKSKABEL ER KOBLET FRA og mister nett litt så kommer det inn igjen,litt iriterende jeg har windows xp Noen som vet hva dette kommer av Lenke til kommentar
G Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det finnes ihvertfall en ganske lang tråd om denne routeren her om det kan være til hjelp: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=915489 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Noen som vet hva dette kommer av Det kan skyldes dårlig kontakt mellom plugg og sokkel i en av endene på kabelen, eller en svakhet i selve kabelen, eller dårlig kontakt mellom nettverkskortet og PC'en (dersom det er et separat - og ikke integrert - NIC du har), eller en softwarefeil i driveren, eller en dårlig kontakt inni D-Link-routeren, eller ... Har du prøvd en annen kabel, f.eks.? Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Har testet med tre forskjellige kabler samme problem med alle har nyeste oppdatering i router. Det lyser i porten jeg bruker på router har prøvd alle 4 lyser bak på pc Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Bruddet i forbindelsen kan være så kortvarig at du ikke rekker å se at lyser endrer seg, så det er ikke en 100% sikker indikasjon på at kabelforbindelsen er OK, elektrisk sett. Hvis du har prøvd alle tenkelige "tester" som kan gjøres, så er det nesten bare eliminasjonsmetoden igjen; prøv med en annen PC mot denne routeren, prøv med en annen router mot denne PC'en ... Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Det er to andre laptoper og en stasjonær som har samme fenomen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det høres ut til å være feil på router eller strøm. Du hadde vel en tilsvarende tråd med en annen router også om jeg ikke husker feil. Kan du låne eller prøve en tredje router for å fastslå om problemet ligger i routeren din? Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Ser på router at når jeg detter ut så stopper det og blinke i router blinker sakte,kan feilen ligge før router? modem? Endret 6. februar 2010 av sierra93 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det bare slår meg at kanskje du har konfigurert routeren din med feil innstillinger? Hvilken protokoll logger du på med til din nettleverandør, og hvilken protokoll er router innstillet på? Hvilken nettleverandør er det du benytter, og hvilket modem har nettleverandøren gitt deg (modell)? Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg har ikke gjort endringer på router utenom og legge inn passord router er av merke d-link dir 655 modem er thomson tcm420 og nettet er fra canal digital heter maxi har hastighet på mbps 12/2.5 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Det var ingen rett fram sak å finne riktig side hos Technicolor (som eier Thomson): http://www.technicolor.com/GlobalEnglish/C...es/default.aspx Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Hva skal jeg gjøre der? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg synes sidene hos Canal Digital var dårlige også. Det jeg har lurt litt på er om du har riktig konfigurasjon i boksen etterpå, altså routeren din? Om den krever passord eller om den bare videresender data. F.eks. heter en av standardene: http://en.wikipedia.org/wiki/PPPoE PPPoE som noen benytter seg av, da må du også velge PPPoE i routeren din. Det er disse tingene jeg tenkte på. Det finnes flere sorter å ta hensyn til også. Jeg har f.eks. Nextgentel og er helt passordfri for å koble meg opp. Så har jeg også satt routeren til å følge en slik protokoll. Husker ikke alle i farten, og hvilken som er hvilken (med og uten passord identifisering). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Trådstarter får transparent internett-IP rett ut av modemet. Det eneste spesielle er at det er lease av IP mot macadresse til routeren. Så lenge dette fungerer, så skal det ikke bli trøbbel. Feilsymptomene tyder på at det er PC - > Router som svikter og ikke modem. Endret 8. februar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Kan det ha noe med oppdatering på pc? dette er på samtlige pc 3 laptoper og 1 stasjonær Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Kan det ha noe med oppdatering på pc? dette er på samtlige pc 3 laptoper og 1 stasjonær Vanskelig å si. Det har vært mye rart med Windows7 og Vista i det siste. Du kan jo sjekke om du kan rulle tilbake driver et hakk. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg har xp pro Lenke til kommentar
G Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Om du kobler direkte kabel til router og skriver IP-adresse i nettleseren får du da logget deg på routeren og konfigurert den? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 vis den detter ut, prøv en annen kabel og port Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå