robiwan Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvordan setter jeg opp en egen blogg uten reklame på en eget domene? Har skjønt det slik at jeg kan registere domene på godaddy.com, men får jeg webhotel og bloggmulighet out-of the box der? Og er dette i såfall den enkleste og billigste måten, eller finnes det smartere alternativ? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Godaddy har da hosting tjeneste også. Men ikke "out of the box" når du registerer domene. Hvor mye det koster husker jeg ikke, men det er ikke enormt mye per mnd, tror det er rundt 5-6$. Det finnes billigere alternativer der ute. Finnes vel et par tråder på dette forumet om forskjellige hosting selskaper. Spørs hvor mye plass/båndbredde du trenger. Lenke til kommentar
molland Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Hei Hvis du vil ha full "power" over serveren, så kan du ha en server hjemme, og legge inn f eks wordpress på den, joomla er jo og grei å installere, alt etter hva du vil. Det å sette opp egen server kan jo være litt vanskelig hvis en ikke har gjort det før, men det er jo alt man ikke har gjort før Jeg kjører en ubuntu server 9.10 og den hadde "alt" man trenger for å kjøre egen server. Da har du etter litt tid en egen server som er forholdsvis billig (gammel pc etc) og ikke annen reklame enn hva du selv måtte ønske Frode Endret 23. februar 2010 av molland Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har laget en how-to på hvordan du setter opp en server hjemme med webserver og Joomla her : Wamp + Joomla Denne screencasten er en del av en større how-to på hvordan sette opp en komplett server basert på Windows XP Pro (enkelt og greit). Lenke til kommentar
molland Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei Vel, det er vel bedre å ha en helt egen maskin for server bruk? Iallefall ikke bruke samme maskin daglig og som server? Ubuntu som jeg la inn på en pc, der var "alt" med. Da har jeg en win pc som jeg kan fjernstyre serveren fra. Bra video og forklaring da. Men jeg stemmer for linux uansett, selvom jeg bruker win 90% av tiden Frode Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvordan setter jeg opp en egen blogg uten reklame på en eget domene? Har skjønt det slik at jeg kan registere domene på godaddy.com, men får jeg webhotel og bloggmulighet out-of the box der? Og er dette i såfall den enkleste og billigste måten, eller finnes det smartere alternativ? Det enkleste er å bruke Wordpress.com eller en lignende bloggtjeneste og kjøpe et domene via dem. Koster typ en hundrings i året. Koster kanskje noen kroner, men så slipper du å bale med å drifte en server, oppgradere installasjon av bloggprogramvare også videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå