Nimrad Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Trenger selv nye tips til hva jeg skal finne på denne valentinsdagen, så hvorfor ikke opprette en tråd hvor vi kan samle alle ideer og gaver til denne dagen som ikke er så langt unna? Forrige gave jeg kjøpte var fra love hearts. Meget lett, vellykket og godt mottatt:) Bare husk å ikkje kjøpe noe som koster over 20 pund med mindre du er gira på å betale 25% moms og ca 100 kroner i gebyr. Kom med deres ideer! Lenke til kommentar
Leus Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Så langt har jeg bare kommet over www.fotoknudsen.no som har noen hjerte puter med bilde, og masse annet som kan falle i smak. Men jeg vet ikke om de klarer å levere i tide Endret 4. februar 2010 av Leus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Søk på forumet på gaver/julegaver og lignende. Finnes nok av slike tråder. Dama ringte meg igår og sa at hun hadde kjøpt meg noe. Klagde på det og tror jeg fikk henne til å returnere gaven. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg er en sær jente.. men får helt avsmak av de klisjegavene som hjerteputer og bamser. Nei, takk! Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Før du gir valentinesgave til ei jente; se til att a) Du er i ett seriøst forhold med henne b) Du gir for å gi.. ikke for å "kjøpe" deg tid og tillit hos henne c) Du gir det til ei jente du er genuint intressert Alle andre forsøk på å gi valentines gaver til jenter du ikke allerede er i ett forhold med vil i 90% av tilfellene ødelegge alt.. hva hadde du trodd om en relativt random jente ga deg ei valentinesgave ? Se svaret til dama over, så skjønner dere hva jeg snakker om, Valentinesgaver er for folk som har vært i ett seriøst forhold lenge.. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Mitt tips: dropp valentines, og finn heller på noe dagen i forveien. Slår nok mye bedre an hos de aller fleste. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Å vise at man er glad i noen hele året er mer effektivt enn å slenge seg på dette kommersielle sirkuset. Folk bør ta et steg tilbake og _se_ hva de egentlig er med på og hvorfor de er som sauer. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Jeg er en sær jente.. men får helt avsmak av de klisjegavene som hjerteputer og bamser. Nei, takk! De funker på 95% av u.skolejenter og så synker det jo eldre de blir Men kom med noen forslag til hva DU hadde likt da? Vi trenger kanskje ikke kopiere, men bare komme inn på rett spor hvertfall ^^ Å vise at man er glad i noen hele året er mer effektivt enn å slenge seg på dette kommersielle sirkuset. Folk bør ta et steg tilbake og _se_ hva de egentlig er med på og hvorfor de er som sauer. Du ødelegger tråden, noen liker faktisk å være romantisk på en av de mest romantiske dagene i året. Anser meg langt i fra for å være en sau fordi jeg liker denne tradisjonen. Før du gir valentinesgave til ei jente; se til att a) Du er i ett seriøst forhold med henne b) Du gir for å gi.. ikke for å "kjøpe" deg tid og tillit hos henne c) Du gir det til ei jente du er genuint intressert Alle andre forsøk på å gi valentines gaver til jenter du ikke allerede er i ett forhold med vil i 90% av tilfellene ødelegge alt.. hva hadde du trodd om en relativt random jente ga deg ei valentinesgave ? Se svaret til dama over, så skjønner dere hva jeg snakker om, Valentinesgaver er for folk som har vært i ett seriøst forhold lenge.. Whaaat? Valentines er jo en perfekt dag for å være "hemmelig beundrer"! Har en av mine beste opplevelser fra VGS når jeg gav en valentinsgave til den jenta INGEN visste hvem var og ingen prata med fra "anonym". Kall det falskt, men det så ikke ut til å ødelegge dagen hennes akkurat... Greit om vi prøver å holde tråden NOENlunde ontopic, kan heller opprette en annen tråd for å diskutere hvor ond kapitalismen er som benytter denne dagen til å tjene penger... Endret 5. februar 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Å vise at man er glad i noen hele året er mer effektivt enn å slenge seg på dette kommersielle sirkuset. Folk bør ta et steg tilbake og _se_ hva de egentlig er med på og hvorfor de er som sauer. Ja faen ta valentines day! Vi burde like gjerne fjerne både jul og påske når vi først er i gang, så slipper vi unna enda flere kommersielle sirkus (og sauer for den saks skyld). Fra halvor til revolver, noen liker kanskje å vise at de setter pris på sin bedre halvdel, om det er kommersielt eller ikke. Jeg for min del vet at kjæresten liker å bli satt pris på og da gjør jeg det med glede. Om du velger å kjøre på med alt av valentines tradisjoner er opp til deg, men å ha en unnskyldning til å gi noen litt ekstra oppmerksomhet (trenger ikke være en gave) er aldri en dum ting. Jeg er helt enig at det er viktig å vise at du er glad i noen hele året, men det er det lille ekstra som gjør det litt ekstra:) Endret 5. februar 2010 av itspersonal Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) LOL, jeg tråkket noen såre tær her ja. Påske og jul kommer fra religion. Er man religiøs så er det naturlig å feire det ja. Men for de som er ateister er det bare ekstra fridager, og jul feirer mange ikke-kristne av ren vane og plikt - derfor man ser sure fjes i kjøpesentrene på den tida. Men for all del, folk kan gjøre som de vil, jeg bare ytret min mening om saken. Selv om jeg syns Valentines Day er tull så kan andre hive seg på dette, betyr ikke dermed at jeg mener "nei du får ikke lov fordi jeg ikke liker det" Men man må innrømme at dagen ikke virker særlig eksklusivt siden "alle" skal feire samtidig. Så hårsåre folk som går i defensiven bare pga kritikk av Valentines Day kan ta det med ro. Endret 5. februar 2010 av morningstar665 Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Drit nå i offtopic da, er bare irriterende. Ingen som bryr seg om meningene dine i denne tråden, i og med at den er for "Valentinesgaver/ ideer". Jeg har planer om å kjøpe en eller to roser til jenta mi, og kanskje skrive ett litt klissete kort Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Jeg har planer om å kjøpe en eller to roser til jenta mi, og kanskje skrive ett litt klissete kort Jeg antar dette er noe rett fra hjertet Lettvint og krever ikke så mye energi å få til. For å holde meg til topic så kan jeg også komme med noen forslag: - Kjøp en del papir i forskjellige farger og lag origami-stjerner (eller hjerter om man vil strekke seg flere ekstra mil): http://www.flickr.com/photos/kastner/sets/72157594166999727/ - Før man bretter papirstrimlene til stjerner, skriv positive ting i strimlene, det kan være alt fra sitater til positive ting ved partneren. Bruk fantasien. Når man har skrevet, så brett papiret til en stjerne. - Lag mange stjerner slik at det fyller en krukke. For ultimat klissete effekt, lag 365 stjerner. - Helst en fin krukke, så slipper man å pakke det inn, for da ser det veldig pent ut uansett. Og meningen er da at man skal kun åpne én stjerne hver dag for å lese innholdet (og hvis man har 365 stk. så er det imponerende). - Lag flerretters middag for din utkårede. Restaurantbesøk blir for lettvint. Dette skal være en romantisk dag right? Da viser man at man lager noe med hjertet, istedenfor å bare åpne lommeboka på et utested. Husk stearinlys og strødde roseblader for å pynte opp. - Eller GTFO og nyt den vakre arkitekturen i Venezia eller Roma og god italiensk mat. Minner for livet. Syns alt for mange velger den lettvinte veien med å bare kjøpe ting ("sånn, nå har jeg kjøpt roser og en diamant til deg. Vær glad" -_-; ). Ikke like mange er villig til å bruke lang tid på å planlegge noe unikt som skaper minner. Skal man gjøre noe, så gjør det med hele hjertet. Make it count. Vis at man har stolthet i det man gir. Endret 5. februar 2010 av morningstar665 Lenke til kommentar
kanord Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Kjøp noe kinky fra http://lelo.com - madammen har vært takknemlig siden :-) Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Tror nok menn setter mer pris på seksuelle gavekort.. Vi jenter får som regel det vi vil ha, når vi vil ha det uansett - Lag mange stjerner slik at det fyller en krukke. For ultimat klissete effekt, lag 365 stjerner. Hadde noen sittet å brettet 365 bittesmå stjerner til meg, hadde jeg startet å lure. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Påske og jul kommer fra religion. Er man religiøs så er det naturlig å feire det ja. Men for de som er ateister er det bare ekstra fridager, og jul feirer mange ikke-kristne av ren vane og plikt - derfor man ser sure fjes i kjøpesentrene på den tida. Samme er valentine's day. Stammer fra Saint Valentine, bruk google. Og ikke kommenter mer på dette. Hold ontopic. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Gammel er du da, Nimrad? Eller mer viktig er det jo hvor gammel madammen din er. Skal jeg prøve å gi deg tips Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Tror nok menn setter mer pris på seksuelle gavekort.. Vi jenter får som regel det vi vil ha, når vi vil ha det uansett - Lag mange stjerner slik at det fyller en krukke. For ultimat klissete effekt, lag 365 stjerner. Hadde noen sittet å brettet 365 bittesmå stjerner til meg, hadde jeg startet å lure. Selv om du viser mistillit og skepsis til noen som legger tid til 365 stjerner så betyr ikke det automatisk at fyren er suspekt for det. Noen setter pris på arbeidet lagt bak, mens noen bare er skeptiske bare fordi andre strekker litt lenger for vedkommende. Også har det med kultur å gjøre, kanskje din kultur viser mer skepsis til andre mennesker hvis de gjør litt for mye ekstraordinært. "Da er det sikkert noen onde hensikter bak" elns. Husk at Valentine's Day skal være spesiell, siden så mange legger vekt på at dette er en _romantisk_ dag. Men hver sin smak og kultur (og ikke minst syn på andres handlinger og hvordan man tolker dem). Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Selv om du viser mistillit og skepsis til noen som legger tid til 365 stjerner så betyr ikke det automatisk at fyren er suspekt for det. Noen setter pris på arbeidet lagt bak, mens noen bare er skeptiske bare fordi andre strekker litt lenger for vedkommende. Også har det med kultur å gjøre, kanskje din kultur viser mer skepsis til andre mennesker hvis de gjør litt for mye ekstraordinært. "Da er det sikkert noen onde hensikter bak" elns. Husk at Valentine's Day skal være spesiell, siden så mange legger vekt på at dette er en _romantisk_ dag. Men hver sin smak og kultur (og ikke minst syn på andres handlinger og hvordan man tolker dem). Aldri sagt noe om onde hensikter Jeg elsker om en fyr gjør noe ekstraordinært, men å brette 365 små stjerner, som sikkert hadde tatt en evighet - hadde jeg sett på som litt strebersk, men det er jo godt vi er forskjellige! Min kjære hadde funnet ut at valetinesday hadde blitt litt kommers, så han troppet opp nøyaktig to uker etter Valentines og sa at jeg måtte bli med ut. Okey, tenkte jeg. Fikk bind for øynene i bilen og måtte traske i en evighet, føles i hvertfall sånn når man ikke kan se noe. Om du er kjent i Oslo vet du kanskje hvor ingerstrand er? I hvertfall, der er det et hopp på 5 meter. Oppå der hadde han bygd noen snølykter og lagt ut teppe. Han hadde lånt sånne heldrakter av ei venninne som jobber i barnehage, så vi ikke skulle fryse. Så var det litt vin og noe mat som ventet Ble utrolig overrasket. Få ting som har slått å sitte å se utover vannet som var fryst, med snølykter og en god arm rundt seg. Edit: Jeg setter alltid mye mer pris på opplevelser enn ting Endret 7. februar 2010 av Miamor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå