Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Null 5.1 lyd fra lydkort

Anbefalte innlegg

Hei.

Problem: Lyden fungerer ikke som den skal. dvs. 5.1 surround funker ikke, selv om lydkort og anlegg er 5.1. Har testet med headset (Roccat Kave), og lyden er definitivt ikke som den skal. Bassen er lav, og surrounden fungerer ikke.

Kjørte Windows XP før, og lyden var definitivt MYE bedre (mye mere bass og full surround), det fungerte selvsagt heller ikke før etter en del knot. Men så gikk jeg over til Windows 7 Ultimate og problemene var til stede igjen..

Hva har jeg gjort?

Jeg har installert nyeste drivere til lydkortet fra her.

Har rotet rundt i SoundMAX softwaren for å finne en mulighet for å sende lyd ut på alle kanaler (Som var løsningen i Windows XP)

Mitt system:

Hovedkort.......Asus P6T Deluxe V2

Skjermkort......Sapphire HD Radeon 5870

RAM.............Corsair Dominator 6GB

Prosessor.......Intel Core i7 920

OS..............Windows 7 Ultimate

Lydkortet er det som er integrert på hovedkort, dermed et SoundMAX kort.

På forhånd, takk :)

Mvh JoMs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Det skader vel ikke om du tar deg en tur i sikker modus, sjekk da om du har dubletter på lyd driverne, se etter gule utropstegn i egenskaper for maskinvare. Om du finner dubletter, slett alt og installer driverne på nytt.

Du kan også gå til verktøy for dirctX diagnoseverktøy som du finner i tilbehør menyen i programmer. Systemverktøy og systeminformasjon, under fanen vertøy finner du directX diagnoseverktøy. Der kan du se om det er noen feilmeldinger.

Vennligst

BmOnline

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Fant ikke noen feil med drivere eller feil i dxdiag.

Ingen av de driverene det var linket til fungerte heller.

Konklusjonen så langt er at det må være noen instillinger det er feil med. Noen som har tips?

//EDIT

Fikk nå en error etter å ha fjernet Lyddriver fra enhetsbehandling og prøvde å reinstallere den manualt uten å ha restartet. Fikk da at lyddriveren ikke kunne installeres.

Endret av joms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...