Tmz Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg lurer litt på om dette er noe jeg bør reagere på eller ikke, altså det er en god venn av meg, som dro avgårde med mitt bankkort fordi hun skulle kjøpe røyk til meg også noe å drikke til seg selv, dette var greit for meg. Hun kommer tilbake med det hun skulle og jeg merker ikke til noenting. Har endel penger, dvs rundt 10-11 tusen i måneden og ingen faste utgifter så noen kroner fra eller til merker jeg ikke. Uansett så forteller hun meg seinere at hun hadde fått så lyst på godteri så hun hadde kjøpt seg det og. Altså det er snakk om 20-30 kroner, men hun sa ikke noe om det før mange dager seinere. Jeg ser på det som et tillitsbrudd, jeg hadde også litt lite penger i den perioden så passet litt på hva jeg brukte penger på, da synes jeg det er litt dårlig gjort å bruke mine penger uten å spørre ELLER si ifra, selv om det ikke var snakk om mange kronene.. Hva ville dere gjort om en god venn av dere hadde gjort dette? En vennine jeg henger med hver dag omtrent og har gjort det siste halve året. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Be henne gi deg tilbake pengene, så enkelt er det. Virker ikke som du led veldig av det, men hun kunne jo sagt fra. Hun betrakter deg vel som en veldig god venn, og ser på terskelen for sånt som løs. Be henne om å ikke gjøre det igjen, eller si fra på forhånd. Ikke noe du bør gnage på, etter min mening. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Hun tilbydde seg å betale tilbake, og pengene er ikke noe problem uansett. Bare syntes hun burde sagt ifra eller i det minste sagt ifra. Jeg hadde litt lite penger på den tiden og det viste hun. Når det gjelder penger mellom meg og venner er det ganske løst.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ho burde i alle tilfeller informere deg når ho har brukt av pengane dine. Og no over til moralpreiken: Du bør være ytterst forsiktig med å la andre få låne kortet ditt og eventuell kode. Dette vil by på trøbbel om banken finner det ut. Ein ting er at du stoler på dine venner men du kan risikere at du banken krever tilbake bankkortet fordi du har brutt avtalen mellom deg og banken angåande bruk av bankkort. Til slikt bruk så burde du ha nokre seddlar liggande heime istadenfor å sende med kortet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det er visse ting jeg ALDRI gir fra meg under noen omstendigheter: lommebok og nøkler til hus og kjøretøy. Det har ikke noe med at jeg ikke har nok tillit til folk, men jeg bare gjør det ikke. Dessuten pleier jeg å ordne meg slik at utlån av slike ting uansett ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Ingen grunn til å gi henne den samme tilliten igjen. Ikke at du burde låne ut bankkortet ditt til noen i det hele tatt. Endret 4. februar 2010 av ACD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå