joebush Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg har akkurat tatt en prat med en hos Dell Norge om denne maskinen. Den vil være tilgjengelig for bestilling fra fredag denne uka med en startpris på kr.8490-. Jeg synes prisen (husk at det er minimumsprisen) er nokså stiv i forhold til den utsylte prisen i USA. Med dagens kurs skulle denne maskinen lande på rundt kr.6000, noe jeg mener i praksis tilsier rundt 7000. Men sikkert Dell.no som mener de kan få mer ut av oss? Han mente at grunnprisen innebærte en 320GB harddisk, mens dette ikke er minimumsstørrelsen hos Dell.com i USA. Rart det. Tar han feil, så vil vi finne ut til fredag. Her er linken til M11x i USA. http://configure.us.dell.com/dellstore/con...CWMN1&s=dhs Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hmm til 7000,- kunne jeg nesten levd med det forferdelige designet. Hvordan var battertid, viftestøy, varme og vekt igjen? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Var det ikke 6 timer++ de skrøt av da? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Mener det var 7 med Intel grafikk aktiv, men orker ikke å dobbeltsjekke. Lurer på hva prisen blir i nabolandene....kanskje hele Europa som har fått oppskrudde priser. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Dell sliter jo om dagen så hvorfor ikke prøve å lure fjellapene? Lenke til kommentar
Bergs Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Då var den lagt ut for salg i norske dell.no. Må sei den blei skuffande dyr, 8,500 i basisoppsett. Det skal dog seiast at det er med 320 GB mot 160 GB i USA. Prisen skuffer likevel litt. Håper at hw kan ta ein utfyllande test av denne, og då som ein portabel spillmaskin som dette er. Altså vurdere ut ifrå desse (nye?) kriteria. Gje ein lyd om nokon kjøper den Lenke til kommentar
joebush Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Umm, det var jo det jeg sa over. Ikke overraskende at prisen var slik jeg rapporterte nei. Ja, noe skuffende. 320GB disk er så lite pristillegg i USA likevel at det ikke gjør det til noen stor fordel. Jeg liker tanken ved maskinen, men til den prisen er jeg nokså usikker. 6500 til 7000 hadde gått, men ikke 8500. Då var den lagt ut for salg i norske dell.no. Må sei den blei skuffande dyr, 8,500 i basisoppsett. Det skal dog seiast at det er med 320 GB mot 160 GB i USA. Prisen skuffer likevel litt. Håper at hw kan ta ein utfyllande test av denne, og då som ein portabel spillmaskin som dette er. Altså vurdere ut ifrå desse (nye?) kriteria. Gje ein lyd om nokon kjøper den Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Nei, blir for dyr ja.. man bør oppgradere cpu og minne. får det ikke til og stemme med navnene Alienware og pentium, skurrer liksom ender på 10K +++ at man "trenger" SSD, Lenke til kommentar
Bergs Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Må sei meg enig med dei over. Synd den blei så dyr. 4gb minne burde iallefall vore standard til den prisen. Og eg las at den var fysisk tilsvarande i storleik med større 13.3 tommere av den ultraportable typen. Kan nokon tipse meg om 13 tommere som er minst like gode som spillmaskiner? Og gjerne til ein betre pris? Kan evt gå for same pris, eller om det er veldig steg opp i ytelse/kvalitet gå litt meir opp frå denne. Trur denne modellen utgår for min del no sidan den blei så dyr. Skal ha meg ny maskin no, den 3/4 år gamle bærbare maskinen min er ganske sleten no =) Lenke til kommentar
Revox Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Du kan ta en titt på denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...-satellite-u500 Den har dog et svakere grafikk kort men tilgjengjeld en langt bedre prosessor. Prisen er også en hel del bedre. Lenke til kommentar
Bergs Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Du kan ta en titt på denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...-satellite-u500 Den har dog et svakere grafikk kort men tilgjengjeld en langt bedre prosessor. Prisen er også en hel del bedre. Hmm.. den var veldig interessant! Pluss at den har DVD spiller. Kan den brenne og? ser ikkje at det står spesifisert. Kva kan eg forvente av skjermkortet i forhold til ytelse? Litt skuffa av at den har Vista og ikkje 7ern. Då blir det ofte litt svak vidare støtte for windows 7. Sleit litt med det på dell-en eg kjøpte då vista akkurat kom ut. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Svak oppløsning for en 13,3" samtidig som vekten er høy. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Svak oppløsning for en 13,3" samtidig som vekten er høy. At vekten er høy kan man vel egentlig regne med når det er Toshiba som står bak. Oppløsningen er vel ikke akkurat det aller viktigste da man uansett kan koble til akkurat hva man ønsker seg av eksterne skjermer. Dessuten er ikke akkurat 1366x768 noen stor forbedring over 1280x800 uansett. Bergs : Den har nok ganske sikkert en brenner. Sjeldent at de installerer en leser når de først tar seg bryet til å gjøre plass til en. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) På en 13,3" ville jeg hatt høyere oppløsning da jeg på min 11,6" har 1366x768, men det er en 16:9 oppløsning som ikke har noe for seg på en maskin som er bygget for 16:10. De kunne derfor heller hatt 1440x900 på den som også er en 16:10 oppløsning. Det er forholdsvis vanlig på billige 15"ere og burde dermed vært på en litt forseggjort 13,3". 1280x800 er dog en grei oppløsning for en 12", men ikke for en 13,3" etter min mening. Endret 15. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå