EinarEriksen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Et selskap mener de ved hjelp av 4G kan få til mobilsamtaler med like klar lyd som om du sto i samme rom som samtalepartneren. Les mer Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg har lurt på hvorfor ingen har hatt lyst til å gjøre dette en LANG stund nå! Så utrolig DIGG det hadde vært liksom! :!: "Sa du S eller F!?!?" Jeg mener også at dagens teknologi kunne kuttet i bassområdet for å gi mer diskant i samtalene via samme datahastighet. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Dessverre vil ikke alle få dette, ettersom dagens mobiltelefoner komprimerer ned til 13 kb/s (ihvertfall for GSM, usikker på om 3G endrer på dette) og fasttelefoner stort sett er laget for 64 kb/s ukomprimert PCM, vil nok dette være kun for de som har 4G og IP ende-til-ende. SIP, skype og andre VoIP-teknologier har jo lenge hatt mulighet for bedre samtalekvalitet, men for full utnyttelse bør man ha både høyttaler og mikrofon som er bedre enn det som er på dagens telefoner. Retro-testene til Amobil viser jo ofte at samtalekvaliteten var høyere på eldre mobiltelefoner enn altmulig-telefonene vi bruker nå. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg ser ikke helt poenget med stereo, men kringlyd på konferansetelefoner hadde vært fett. Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Dette finnes da allerede i CELT, eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg