Gå til innhold

[Løst]Facebook sletter profilen til døde personer?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Heisann! Min bror tok sitt liv for ca et år siden, og han hadde jo facebook. Da var det så greit for venner og familien å gå på facebook'en hans og se på bilder, og kommentarer o.l. Men den profilen ble fjernet etter en mnd eller noe sånt, og ingen ville at profilen skulle fjernes, og jeg har heller ikke hørt om at noen fikk beskjed om det heller... Har Facebook da rettigheter til å fjerne en profil uten å si ifra / samtykke fra foreksempel foreldre / Politiet? Åssen fikk de vite at han var død med det første ?

Viste ikke hvor dette skulle, så spørr her.

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur det er forskjellig praktis på dette, veit om andre profiler til avdøde personer som ikkje har blitt sletta.

Personleg så synest eg det er bra at facebook rydder litt i profilene sine slik at ikkje siste kommentaren til den avdøde står der til evig og alltid.

Er mykje betre om profilen blir fjerna og at det heller blir oppretta ei minnegruppe der ein brukar står som eigar av gruppa.

Skal du ha ein brukerprofil så må det også være nokon som brukar den og som kan slette og rapportere upassande innlegg.

Er ikkje noke kjekkt om nokon startar å legge inn stygge kommentarar på veggen til ein avdød som du hadde eit godt forhold til, og då særlig ikkje om det er umogleg å fjerne desse upassande innlegga.

Lenke til kommentar

Vel, bra at folk har forskjellige synspunkter. Såklart, så er det jo greit at de rydder opp, og at det blir opprettet en minneside, for det har det jo blitt gjort, men alle bildene på profilen hadde jo vært greit og hatt, og jeg tenkte jo ikke over at den kom til å bli slettet. Vel takk for svar, tenker dette ga nok grunner egentlig. :)

Lenke til kommentar
Vel, bra at folk har forskjellige synspunkter. Såklart, så er det jo greit at de rydder opp, og at det blir opprettet en minneside, for det har det jo blitt gjort, men alle bildene på profilen hadde jo vært greit og hatt, og jeg tenkte jo ikke over at den kom til å bli slettet. Vel takk for svar, tenker dette ga nok grunner egentlig. :)

Du kan prøve å sende ein e-mail til facebook og høyre om det er mulig å gjennopprette ein del av desse bilda. Så vidt som eg har forstått så sletter ikkje facebook innhold, dei berre skjuler det. Så her kan det være ei muligheit.

Om dei har som policy å hjelpe til i slike tilfeller og kva dei krever av "bevis" for at du burde ha tilgang til bilda veit eg ikkje, men det skader ikkje å sende ein forespørsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...