Gå til innhold

Ny gaming PC maks 15.000

Anbefalte innlegg

Heisann!

Leter etter et nytt PC oppsett til rundt 15.000. Kan strekke meg til 17.000, men ikke mer.

Noen kriterier:

Core i5, eller Core i7

Corsair Obsidian 800D

8GB RAM

Vannkjøling

5770 i CrossFire, 5870 i CrossFire eller 5970.

Én SSD disk til OS

Minst 2TB lagring

Windows 7 Pro eller Ultimate x64

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Noen grunn til Intel i og med det er en gaming rig?

Hvilke skjerm skal du kjøre dette på?

Vannkjøling som i et lukket system, eller som et skikkelig du må bygge selv?

Noen grunn til at du skal ha Ultimate eller Pro? Typisk, skal du melde pcen inn i et domene? Vist ikke kommer du langt med Home Premium x64.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Det er ingen vits i å kjøpe Ultimate, bare fordi det er "Ultimate".

Har Pro selv, og merker selv jeg FINT kunne klart meg med Home pro (hadde ikke inne ved kjøp). Unødvendig stor sum til pengetrollet, mener nå jeg.

Indeed.

Lenke til kommentar
Noen grunn til Intel i og med det er en gaming rig?

Hvilke skjerm skal du kjøre dette på?

Vannkjøling som i et lukket system, eller som et skikkelig du må bygge selv?

Noen grunn til at du skal ha Ultimate eller Pro? Typisk, skal du melde pcen inn i et domene? Vist ikke kommer du langt med Home Premium x64.

Har gode erfaringer fra Intel, derfor.

Ingen skjerm. Har allerede.

Helst vannkjøling.

PC'n til meldes inn i domene.

Skal bygge selv.

Endret av Tostoo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har gode erfaringer fra Intel, derfor.

-Du ville fått mer for pengene med AMD, men for alt i verden kan sette opp Intel til deg.

Ingen skjerm. Har allerede.

-Ja, hvilken oppløsning kjører denne på?

Helst vannkjøling.

-Spør igjen, lukket vannkjølingssystem (ikke konfigurerbar) og byggesett vannkjøling (konfigurerbar).

PC'n til meldes inn i domene.

-Da er det greit med det du har foreslått.

Skal bygge selv.

2 forskjellige typer vannkjøling:

1805-2.jpg

corsair-h50.jpg

Det er vel ganske tydelig at du har bestemt deg allerede for hva du skal ha, bare toppe det med hovedkort med rett sokkel og en strømforsyning på 620w ++ .

Lenke til kommentar

Du kunne ikke satt opp et AMD system også? Mulig jeg kan vurdere det derfor du synes det er bra.

Skjerm kjører på HDMI kabel 1920x1080 (46" Samsung LED-TV)

Jeg er egentlig ute etter byggesett vannkjøling, men vet ikke om det er vanskelig å bygge, eller om det trenger mer/mye vedlikehold iforhold til lukkete. Er det vanskelig å sette opp?

Lenke til kommentar
Du kunne ikke satt opp et AMD system også? Mulig jeg kan vurdere det derfor du synes det er bra.

Jeg er egentlig ute etter byggesett vannkjøling, men vet ikke om det er vanskelig å bygge, eller om det trenger mer/mye vedlikehold iforhold til lukkete. Er det vanskelig å sette opp?

Med mindre du allerede veit korleis vannkjøling fungerar eller du er praktisk anlagt bør du ikkje gå laus på det, gå heller for eit ferdig system som Corsair H50, eller for eit eksternt system.

Har du planar om OC? Hvis ikkje er vannkjøling bortkasta peng.

AMD vs Intel debatten er ganske endelaus, dei som likar Intel anbefalar Intel og vice versa.

Lenke til kommentar

Har du planar om OC?

Ja, har planer om det. Da går jeg for lukket vannkjølingssystem!

Endret av Tostoo
Lenke til kommentar

Hei,

har satt opp noen systemer til deg, linkene er til handlelister på komplett, men vil anbefale deg å bruke andre nettsider som er billigere, da kan du fort spare endel kroner.

Det første oppsettet er ett topp oppsett fra AMD (AMD Phenom II 965BE @4,0GHz med 5970 yter bedre i 5/9 spill enn hva Intel i7 @4,0GHz med 5970 gjør, derfor vil jeg anbefale AMD til gaming.)

Du må legge til ønsket vannkjøling selv, vil anbefale Corsair H50, samt at du velger antall HDD selv, har lagt til 1TB men det kan du endre selv. Vil du absolutt ha 8GB minne, så oppgraderer du det selv, men siden ingen spill krever mer enn 4GB, så skjønner jeg ikke at du ikke oppgraderer til det senere da du faktsik trenger det.

AMD Oppsett - 15 000

Legger også med ett Intel oppsett, men da med 5870, du kan selv velge å oppgradere til 5970. Dette er nesten identisk med det oppsettet jeg selv har kjøpt meg. Det yter bra, og ser bra ut, og det vil gjøre seg godt til overklokking.

Intel Oppsett - 16 000

Kan også legge med tilnærmet lik mitt eget oppsett som nettopp er bestilt, du kan følge med i prosjektet mitt her på Diskusjon.no - Project|Cartman :)(*reklamerer litt da vett*)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har satt opp et AMD-oppsett som gikk litt over budsjett, men dette fordi jeg har valgt alt slik du ville utenom intel og crossfire:

125kuj9.png

Så vil jeg legge til hva jeg ville gjort annerledes vist jeg skulle sitt bort fra dine krav.

Ville kun hatt 4GB minne, det holder i masse for en gamingrig, vil merke lite til ingenting på og ha 4GB ekstra.

Gått for en mindre PSU, samme kvalitet men bare ca 650w. Grunnen til overkill på PSU til ditt oppsett slik du ønsker det er muligheten til crossfire, som bringer meg til neste punkt.

Skjermkort, til din oppløsning trenger du så absolutt ikke 2x5870 eller et 5970, av den grunn at du vil dra alle spill pr. dags dato på max uansett med kun et 5870, den fysiske størrelsen på skjermen har ingenting å si. Du trenger rett og slett ikke bedre.

Jeg hadde vurdert det vannkjølingsettet opp mot en skikkelig luftkjøler, som Noctua, disse kjøler ofte vel så bra og til og med stillere.

Jeg tror du, trådstarter er litt vel opptatt av at vannkjøling og crossfire siden det kan virke "kult", men håper du forstår at det som er "kult" ikke ofte er det beste.

Vil også legge til hvorfor jeg foreslår AMD foran Intel, og det er ikke pga noe personlig og at jeg kun foretrekker AMD, men pga AMD er pr. dags dato bedre enn intel til gaming. Hadde du ønsket en pc som skulle brukes til f.eks. videoredigering hadde der våre en annen historie og jeg hadde helt garantert foreslått Intel.

Kan ikke komme på noe mer utover det.

Edit: Var litt sen, men jeg satt opp noe forskjellig i forhold til bad ip

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Takk for svar, HenrikPC! Gjør ikke noe om det går litt over prisen.

Skal virkelig se på og vurdere det oppsettet der.

Ser ikke på CrossFire og vannkjøling som "kult", men jeg trenger det.

Vannkjøling pga. overklokking og CrossFire pga. EyeInfinity i fremtiden.

Endret av Tostoo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Takk for svar, HenrikPC! Gjør ikke noe om det går litt over prisen.

Skal virkelig se på og vurdere det oppsettet der.

Ser ikke på CrossFire og vannkjøling som "kult", men jeg trenger det.

Vannkjøling pga. overklokking og CrossFire pga. EyeInfinity i fremtiden.

Er du helt sikker på at du skal kjøre crossfire for eyefinity hadde jeg valgt et annet hovedkort en hva jeg foreslo til og begynne med, med støtte for x16 x16 hastighet i crossfire.

Som dette:

http://www.hardware.no/artikler/asus_m4a79t_deluxe/71161/2

Eller dette:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=130913

Eller dette vist du ønsker og ha USB 3.0 og SATA3 (6gbps):

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=139177

Bare behold det vannkjølingssystemet selv om det Noctua kjøleren er roligere og kjøler vel så bra. Noctua vifta er så sinnsyk stor og vil mest sannsynlig ikke gå over RAM-brikkene som er valgt.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...