totto222 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg har flere makroer i et excel-regneark som skal sortere et oråde etter forskjellige kriterier. Samme hvordan jeg snur og vender på det, nekter makroen å ta med første linje i det definerte området i sorteringen, slik at et navn blir stående igjen på toppen av listen uansett hva jeg sorterer etter. noen somhar et tips? (windows vista, excel 2007) totto Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Kan du poste koden? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Har du satt 1. linje i utvalget som kolonneheader? Lenke til kommentar
totto222 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Har du satt 1. linje i utvalget som kolonneheader? nei, er vel 4.. Det pusssige er at det har virket før men ikke nå... ble laget i excel 2000 i sin tid. anyway, poster koden: Sub sorterNavn() ' ' sorterNavn Makro ' Makro registrert 03.12.2004 av mrt ' ' Range("A4:m44").Select Selection.Sort Key1:=Range("A4"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _ OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom Range("A4").Select End Sub Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Her er problemet: Header:=xlGuess Den ber Excel vurdere om øverste rad er kolonneoverskrifter eller ikke når du kjører. Forstår jeg deg rett er det ikke det. Endre til Header:=xlNo i motsatt fall heter det ikke overraskende Header:=xlYes HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
totto222 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Her er problemet: Header:=xlGuess Den ber Excel vurdere om øverste rad er kolonneoverskrifter eller ikke når du kjører. Forstår jeg deg rett er det ikke det. Endre til Header:=xlNo i motsatt fall heter det ikke overraskende Header:=xlYes HTH. Beste hilsen Harald Takker, fant det faktisk ut selv også mens jeg ventet på svaret, men først etter å ha sammenlignet den gamle excel-2000-makroen med en ny en registrert i excel2007 :-D Makroen fungerte i excel2000, men 2007 vurderer tydeligvis innholdet i cellene annerledes og derved konkluderer med at det er overskrifter..... Anyway, problem solved ! :-) Takk for hjelpa :-) Totto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå