KjellV Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Antar det er minimal forskjell på selve kortene, og at det er bundle som er den største forskjellen. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Trenger full-height pci, usikker på DDR2 eller DDR3. Angånde hva som kommer med så har Sapphire HD 5450 512MB kun manual, drivere , to pci og SimHd. Ser det leveres kort med eller uten Eyefinity, ser ut som komplett har de uten. Endret 4. februar 2010 av EG-s Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ser at det er et utall av forskjellige variasjoner, så gjelder å holde tunga rett i munn med hensyn til prod./varenr. hvis man skal ha et av disse. Core/mem clock varierer, kun enkelte modeller har Eyefinity, og finns kort både med passiv/heatsink eller vifte. Nevne noen; Sapphire ut i det med 5 kort http://www.sapphiretech.com/presentation/p...=3&sgid=917 XFX 4 http://www.xfxforce.com/en-us/products/gra...eries/5450.aspx Powercolor 3 stk http://www.powercolor.com/Global/NewsInfo.asp?id=1125 HIS 3 kort http://www.hisdigital.com/un/product1-83.shtml (Mange snakker om "Eyefinity" og alle av de overnevnte har minst ett kort hver seg med den featuren) Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Eyefinity støttes bare på 5450-kortene som har DisplayPort. Dette kommer ikke særlig godt fram i artikkelen. Det ser ut som de fleste variantene kommer med HDMI-utgang i stedet for DisplayPort. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) At Eyefinity bare støttes på de kortene med Displayport var overraskende. Hvorfor gjøres det slik? Hvorfor er ikke HDMI godt nok? Kunstig skille? Endret 4. februar 2010 av KjellV Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 At Eyefinity bare støttes på de kortene med Displayport var overraskende. Hvorfor gjøres det slik? Hvorfor er ikke HDMI godt nok? Kunstig skille? Ikke at jeg vet hvorfor, men såvidt jeg vet så kan ikke HDMI-utgangen brukes til dette formålet på andre kort som støtter Eyefinity heller... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 ser det mest prisgunstige kortet er satt til april (Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR2) På htpc merker en forskjell mellom 512MB\1GB og DDR2\DDR3? Tenker på XFX Radeon HD 5450 512MB DDR2 eller Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR2 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ikke at jeg vet hvorfor, men såvidt jeg vet så kan ikke HDMI-utgangen brukes til dette formålet på andre kort som støtter Eyefinity heller... Dette var nytt for meg. Noen her inne med litt innsikt som vet hvorfor? Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Dette var nytt for meg. Noen her inne med litt innsikt som vet hvorfor? Mulig det jeg sa ikke er helt korrekt. Om jeg forstår det riktig så er en av skjermene nødt til å kobles via DisplayPort om man skal kjøre Eyefinity. Kanskje det er derfor Eyefinity ikke støttes på 5450-kortene som ikke har DisplayPort? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 ser det mest prisgunstige kortet er satt til april (Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR2) På htpc merker en forskjell mellom 512MB\1GB og DDR2\DDR3? Tenker på XFX Radeon HD 5450 512MB DDR2 eller Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR2 ETA april hørtes litt lenge til? (Amentio har 7. feb. (ubekreftet riktignok) Ville gått for ddr3 Såvidt jeg kan se er det 40-50 kroner diff. ddr3 vs ddr2 (512mb) Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Grunnen til at vi ikke har sett kort med Eyefinity- støtte enda er nok at Cedar er pin-kompatibel med RV710, og produsenter resirkulerer kretskort fra HD 4300/4500- serien for disse første utgavene for å få dem fortest mulig ut i butikkene: Cedar is even pin-compatible with RV710, so that manufacturers can drop it in to existing Radeon 4350/4550 designs Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Bare jeg som ser på ordet fantaster som relativt negativt? Hadde ikke entusiaster vert et bedre valg? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg kjøpte tre 24" skjermer som skulle brukes med Eyefinity mens jeg ventet på at kortet jeg hadde bestilt kom på lager. Fikk jo umiddelbart trøbbel da jeg bare fikk bilde på to av skjermene. Nermere undersøkelser avslørte da at man ikke kunne benytte HDMI-porten. Utrolig kult, da ingen av mine 24" hadde displayport. Da jeg kontaktet komplett fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe en DP->HDMI adapter til nesten 800kr eller noe slikt (må være aktiv type). Da kjøpte jeg heller en ny skjerm med displayport, så får det bare være at den ene rammen er svart mens de andre er sølvgrå. Var litt krass til komplett supportkaren da dette burde være noe de opplyser om, og han skulle ta de videre som han sa. Men så vidt jeg vet står det ikke noe om dette enda. Faktisk så står det: Maks. antall skjermer som støttes - 3 Digital videostandard - Digital Visual Interface (DVI), High-Definition Multimedia Interface (HDMI), DisplayPort HDCP-kompatibel - Ja Dette leser jeg som at 3 skjermer med HDMI er uproblematisk. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Bra at du sa i fra til webshop. Men en kan ikke alltid forvente at de har lest og tenkt igjennom alle mulige aspekter rundt produktene sine. Det krever f.eks. ofte en annen person en deg selv for å korrekturlese, fordi en gjerne blir blind på sine egne skrivefeil. Eller så må en ofte legge fra seg skriveriene og så korrekturlese dem om og om igjen noe senere i håp om at en oppdager disse feilene selv. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Bra at du sa i fra til webshop. Men en kan ikke alltid forvente at de har lest og tenkt igjennom alle mulige aspekter rundt produktene sine. Det krever f.eks. ofte en annen person en deg selv for å korrekturlese, fordi en gjerne blir blind på sine egne skrivefeil. Eller så må en ofte legge fra seg skriveriene og så korrekturlese dem om og om igjen noe senere i håp om at en oppdager disse feilene selv. Nei, det er greit å glemme av ting, eller gjøre en bommert, men når en bruker ringer inn, temmelig forbannet fordi han har brukt 15K på tre like skjermer som han ikke får brukt fordi dem ikke har klart å få med den lille biten med informasjon så bør det kanskje ringe en belle. Spesielt når jeg påpeker at dette må stå, og supportkaren sier at han skal si i fra til de som er ansvarlige bør dette gå i orden. Jeg snakket med dem i januar. Dem har en rød linje med advarsel om at det er PCIx kort og at hovedkortet må ha samme spor. Ser for meg at det er plass til flere advarsler i den røde linja... Endret 8. februar 2010 av serpentbane666 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) serpentbane666: Du er ikke alene om ha hatt ergrelser med datautstyrs virkemåte. Fint at du advarer oss andre her om fellene. Men, for din egen del, om du ikke er fornøyd og heller skulle hatt en annen utrustning, så snakk med Komplett.no og kom til en avtale om retur av de produktene du er misfornøyd med. Om du har angrefrist igjen så kan du jo benytte det. Det koster deg kanskje noen hundrelapper i frakt og noe tålmodig ventetid, men det er kanskje verdt de få pengene og ikke minst det å få sluppet litt på trykket i "dampkjelen". Endret 8. februar 2010 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå