Gå til innhold

Kamptråd: ManUtd - Portsmouth


Sameboe

ManUtd - Portsmouth avstemning.  

41 stemmer

  1. 1. Hvem var banens beste?

    • Edwin Van Der Sar
      1
    • Gary Neville
      0
    • Wes Brown
      0
    • Jonny Evans
      1
    • Patrice Evra
      2
    • Luis Antonio Valencia
      0
    • Nani
      1
    • Michael Carrick
      10
    • Darren Fletcher
      8
    • Wayne Rooney
      13
    • Dimitar Berbatov
      3
    • Mame Biram Diouf (sub)
      1
    • Michael Owen (sub
      1
    • Darron Gibson
      0
  2. 2. Er du fornøyd med overkjøringa?

    • Ja!!
      28
    • Nei! Er ikke fan, eller syntes vi burde gruset de mer!
      3
    • Var helt greit.
      6
    • Couldn't care less!
      4


Anbefalte innlegg

Dere ignorerer jo fullstendig hva jeg prøver å fortelle her.

 

Scholes roter vekk ballen i et farlig område, og skaper en farlig kontring imot. Takk for meg.

Du ignorer det alle andre sier.

 

Rote bort ballen i farlig område gjør alle. Det er bare det at Scholes gjør dette mye mindre enn de andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere ignorerer jo fullstendig hva jeg prøver å fortelle her.

 

Scholes roter vekk ballen i et farlig område, og skaper en farlig kontring imot. Takk for meg.

 

Det forandrer ikke det faktum at han har en tendens til å sentre vekk ballen i et tankeløst øyeblikk, vende opp for å umiddelbart miste ballen til motstanderen - på egen banehalvdel! Dette skjer titt og ofte, og akkurat disse småglippene gjør at jeg foretrekker Fletcher/Carrick-duoen framfor han.

Vel.... Sammenlign Fletcher og Carrick med Scholes på prosent treff på pasninger, og ikke minst antall. Da vil du skjønne hvor feil dette blir.

 

Det må isåfall være at HVER gang Scholes gir ballen bort så blir det gedigent. Noe som eg har liten tro på. Han har jo knapt pasningsfeil i kampene han spiller hvis man ser på statistikken.

 

Akkurat, det du sier i andre avsnittet der er jo det som gjør Scholes så spesiell. Når han mister ballen så føler man at det er "så sykt dårlig av han" for han har så JÆVLIG høy standard at det er SYKT. Seriøst. 90% pasningsrate ofte, av og til 95%+ og ikke minst 100% et par ganger. Når han da mister ballen den ene gangen så tenker for mange på de enn de syke pasninger han har holdt på med i resten av kampen. Han er rett og slett for god med pasningene hans; det gjør til slutt livet hans vanskeligere da han klarer å bomme på en pasning. Hele stadion tenker jo hva faen når han faktisk gjør det. :)

 

Og ja, som Jotun sier, så ser du f.eks at Fletcher har rotet bort ballen mye i den ganske svake perioden hans som mot Bham osv. Og Carrick hadde jo en ganske average start på sesongen han også, han mistet ballen veeeeldig mye i farlige posisjoner. Viktig å tenke på alle når du klager på en vet du. Og statistikken taler veldig mye for Scholes også.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Vel, finnes det statistikker for hvor mange forløsende/kreative pasninger spillerne prøver seg på også? Scholes er etter hvert blitt en veldig lite skapende kraft i midtbanen til United mener jeg, men han er likevel en spiller du tilnærmet 199% av gangene kan regne med.

 

Han spiller helt sinnsykt mye på de trygge og enkle valgene, og etterlater det oppfinnsomme til de yngre kreftene. Som sagt så er det disse enkle tingene han tar for gitt en sjelden gang som slår grusomt feil.

 

Har også en tendens til å mose ned spillere når United baller det til og det andre laget kontrer raskt, en egenskap jeg både elsker og hater.

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Var en kjekk kamp fra 40 min og resten av kampen. Kjekt og vinne med så mykje, litt komiskt med 3 selvmål og, tror Pompey liker United godt. Godt og sjå at han sparer Rooney og Fletcher, trenger det mot et tøft Villa lag borte.

 

Men, synst Evra virker veldig sliten i slutten av det siste kampene, synst han snart og må få hvile litt. Er tøffe kamper framover, og Evra er ein kjempe viktig brikke for oss. Synst Fabio kunne ha fått kjangsen i dag og Obertan. Han virker som en spennende fotball spiller. Nå må vi bare slå Villa på Onsdag! Vi vant der i fjor på en tøff match, blir sikkert enda tøffere på Onsdag. Så blir da spennande og sjå Chelsa og Arsenal i morgen, håper vel på et uavgjort resultat der. Top of the leauge! :D Enn så lenge..

Lenke til kommentar

MEN's ratings:

 

7 Van der Sar: Some early saves and sound handling gave Reds a comfortable platform for success

 

6 Neville: Some glimpses that were more like the Neville of old

 

7 Brown: Not much from Pompey’s attack to seriously test him

 

8 Evans: Another competent performance that the new England captain would have been impressed with

 

6 Evra: No trouble from Portsmouth down his flank and a nice easy afternoon

 

6 Valencia: Eased back into first team action and revved things up when needed

 

8 Fletcher: The relentless Scottish dynamo drove United’s machine with purpose

 

7 Carrick: Cool foil to Fletcher’s non-stop energy but was effective

 

7 Nani: Not quite as spectacular as of late but he had some eye-catching moments

 

7 Rooney: Took his time to get motoring and cause damage but opener was classic

 

7 Berbatov: One poor miss, well struck goal but lift assist for Valencia chance was glorious highlight

 

Substitutes:

 

Owen: (Berbatov, 66) One good set up for Diouf 6

 

Gibson: (Fletcher, 66) Decent effort 6

 

Diouf: (Rooney, 66) Lively spell 6

Lenke til kommentar

Overrasket over at det bare er jeg som syns at Evans var vår beste spiller. En klar forbedring fra de siste kampene hans og gjorde vel heller ingen feil som jeg kunne se. I tillegg reddet han en ball på streken, og var nærmere å score enn det han har vært siden stolpeheadingen mot Inter. Holder han seg stabilt på et slikt nivå har vi en verdensklassestopper i ham om ett par år.

Lenke til kommentar
Herregud, det er liksom bestemt at man skal hate Berbatov og Nani og at de er ræva til det motsatte er bevist. Nei det er ikke jobben til spissen ved siden av å være en goalgetter, tc. Rooney begynner å ligne mer og mer på en spydspiss, riktignok er han fortsatt veldig involvert, men han blir liggende høyere i banen. "Same old Nani" og lignende etter et par ting som ikke går helt som det skal er tåpelig. Nani har vært god i dag også.

 

Jeg tror jeg snart må slutte å lese kamptråder, for jeg er møkklei syting, angrer så enormt på at jeg ikke hadde penger og anledning til å stikke på pub med Niko i dag.

Har lest 20 sider kamptråd og dette var den første posten jeg ikke ble frustrert av. På slutten så jeg at det var deg, Wis :love: Bytte profilbilde er dritt.

 

Over til saken, selv om den er halvferdig nå, så er dette Wis sier så alt for sant, og det er alltid de samme personene som klager på de samme spillerne. Har ingenting annet å bidra med, for det blir ord mot ord, som er tatt opp hundre ganger før. Selv om Berba tydligvis er en elsk/hat-spiller, kunne enkelte hatt godt av å se seg i speilet noen ganger.

 

Ellers er jeg enig i at stemninga på OT til tider var kvalmende ræva. Bra trøkk på United Road, Brown-sangen, U-N-I ... osv, men det står 40 år gamle damer som er med mannen på tur og synger We Want Glazer Out halvparten av tiden. For all del, selv om ikke jeg ikke er den største motkjemperen av Glazer, så setter jeg pris på trøkket og engasjementet det er rundt klubben vår med tanke på Gold & Green osv. Misforstå meg rett. I dag var det bare til tider labert og det gikk flere ganger 2 minutter uten noe sang eller applaus eller noe. Folk gikk før fløyta hadde blåst osv. Til gjengjeld var stemninga FANTASTISK fra 45-70 min.

 

MOM for meg var Carrick. Fy faen for en fyr på sitt beste. Bare deilig å se taklingene, pasningene, kontrollen. Nani var god+, alt annet enn dårlig og hestehoder foran Val i går. Syns det er trist at det er Nani som har spilt best den siste måneden, men allikevel er det han som må kompensere og gå over til den dårlige siden. Selv om jeg forstår det delvis, siden Val har vært en av våre aller beste denne sesongen. (Evans er elsk)

Kan ikke si jeg er overrasket.

 

 

Flott kamp, synd vi ikke fikk puttet et par mål til. Berbatov sin lobb over to Pompey-forsvarere gav meg utløsning.

+1

+1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...