Gå til innhold

Kamptråd: ManUtd - Portsmouth


Sameboe

ManUtd - Portsmouth avstemning.  

41 stemmer

  1. 1. Hvem var banens beste?

    • Edwin Van Der Sar
      1
    • Gary Neville
      0
    • Wes Brown
      0
    • Jonny Evans
      1
    • Patrice Evra
      2
    • Luis Antonio Valencia
      0
    • Nani
      1
    • Michael Carrick
      10
    • Darren Fletcher
      8
    • Wayne Rooney
      13
    • Dimitar Berbatov
      3
    • Mame Biram Diouf (sub)
      1
    • Michael Owen (sub
      1
    • Darron Gibson
      0
  2. 2. Er du fornøyd med overkjøringa?

    • Ja!!
      28
    • Nei! Er ikke fan, eller syntes vi burde gruset de mer!
      3
    • Var helt greit.
      6
    • Couldn't care less!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry sch0n, han bidrar så jævlig mye som du klarer å gå glipp av. Så jævlig mye. Menmen, noen ser det mer enn andre. :)

 

Og Hyrlen, det er sant at enkelte resultater ikke sier alt men jeg bare nevner hvordan det gikk de to siste gangene altså.. er det så rart. Og mye av det har å gjøre med formen til Rooney. Han klarer det faktisk nå, for han er SÅ god. Og btw, Chelsea-kampen var vi fantastiske i og vant midtbaneduellen pga måten vi stilte på. Og vi fortjente MYE bedre, seier faktisk. Er så mye som skjedde i det kampen som jeg ikke har lyst å tenke på en gang med tanke på dommertrioen; var vel bare dommeren og han ene linjedommeren man ja. "Duoen" da.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
@Nei, men folk klager på de som motargumenterer på det?

 

Person 1: Berba suger.

Person 2: Det gjør han ikke.

Person 3: Slutt å syt person 2.

 

Vel, det er feil hvis det er meg du mener.

 

Person 1: Berba suger.

Person 2: Det gjør han ikke.

Person 1 og 2 gjentar og gjentar og diskuterer like mye andre ting som kampen.

Person 3: Kan dere ikke slutte å krangle mens kampen er igang?

 

Verre var det ikke fra min side. Men man må få diskutere, helt greit det. Men begynte å bli en "pappa er sterkere enn din pappa" mentalitet over diskusjonen. Da er det like greit å slutte.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke så altfor lenge siden Scholes ble avfeid som gammel og træg av flere her inne. Men litt kamptrening, beste sentrale midtbane i England.

 

Og de tok selvfølgelig helt utrolig fullstendig feil. INGEN slår Scholes på sitt beste, INGEN. Å se på gamle kamper med Scholes i tidlig 2000-tallet osv er så utrolig. Er vel noen klassiske Scholesy-kamper i det siste også, ikke minst i 06-07 der han var Gud sammen med Rooney og Ronny. Scholes er klasse på høyeste nivå.

 

EDIT: har gitt svar på "4-3-3/4-5-1" saken i forrige innlegget nå btw Hyrlen.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Ellers er det helt klart å foretrekke med 4-4-2 for min del. Når det er sagt så har 4-5-1 fungert overraskende friskt i det siste. Men det tror eg like mye er grunnet formstigning.

 

Hva synest folk om totalen til Nani i dag?

Hadde bare et halvt øye på kampen, så kan ikke uttale meg så mye.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke noe om at han er en dårlig spiller. Men som regel så driter han seg loddrett én eller to ganger i hver kamp, og er heldig som ikke har blitt straffet mer enn mot Fulham.

 

I cover my head with my hands in shame. In your shame.

 

Hoho, akkurat. Det gjør meg ikke så veldig mye om folk tror at Scholes driter seg ut og burde bli benket osv, det er tross alt de som går glipp av den magiske spilleren kamp etter kamp. Som også er snart ferdig med fotballkarrieren hans om kanskje 1.5 år. Enjoy it while it lasts; for man får ikke oppleve slike spillere ofte. Faen meg ikke ofte.

 

scholes101.jpg

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Igjen må jeg si at jeg nevner ingenting om Scholes i sin helhet. Jeg har en 15 år gammel plastdukke stående på hyllen min overfor meg her, og har alltid digget han. Det forandrer ikke det faktum at han har en tendens til å sentre vekk ballen i et tankeløst øyeblikk, vende opp for å umiddelbart miste ballen til motstanderen - på egen banehalvdel! Dette skjer titt og ofte, og akkurat disse småglippene gjør at jeg foretrekker Fletcher/Carrick-duoen framfor han.

 

NINJAEDIT: Når dette er sagt, har vi en solid forsvarsfirer stort sett uansett hvilke spillere som utgjør den, så det ender som regel bra, og vi kan fortsette å beundre fotballgeniet i han, og ignorere (som de fleste her inne gjør) disse tilfellene.

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

@ Tc.

 

4-4-2 er det jeg foretrekker uansett. To spisser = to oppspillspunkt = større ballinnhav = mer sjanser. Rooney har gjort en glimrende jobb i det siste, derfor har det fungert når vi ikke har spilt kontringsfotball slik vi ofte har gjort når vi har startet med 4-5-1 ellers. Jeg vil aldri foretrekke 4-5-1 så lenge vi ikke har Jostein Flo i stallen.

Lenke til kommentar
Det forandrer ikke det faktum at han har en tendens til å sentre vekk ballen i et tankeløst øyeblikk, vende opp for å umiddelbart miste ballen til motstanderen - på egen banehalvdel! Dette skjer titt og ofte, og akkurat disse småglippene gjør at jeg foretrekker Fletcher/Carrick-duoen framfor han.

Vel.... Sammenlign Fletcher og Carrick med Scholes på prosent treff på pasninger, og ikke minst antall. Da vil du skjønne hvor feil dette blir.

 

Det må isåfall være at HVER gang Scholes gir ballen bort så blir det gedigent. Noe som eg har liten tro på. Han har jo knapt pasningsfeil i kampene han spiller hvis man ser på statistikken.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Totalen Nani idag: godkjent pluss. Bedre enn Valencia.

 

Enig. Var god, ikke fantastisk men god. Noen balltap kan han unngå, ikke når han utfordrer men når han velger å sentre tilbake inn i midten og gir den vekk. Men det var tidlig i kampen og han ble bedre og bedre etterhvert i kampen.

 

Valencia var god, men manglet siste ballen fra høyresiden i dag. Hadde ikke innleggene finpusset i dag. Men han kommer garantert sterkere tilbake. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Igjen må jeg si at jeg nevner ingenting om Scholes i sin helhet. Jeg har en 15 år gammel plastdukke stående på hyllen min overfor meg her, og har alltid digget han. Det forandrer ikke det faktum at han har en tendens til å sentre vekk ballen i et tankeløst øyeblikk, vende opp for å umiddelbart miste ballen til motstanderen - på egen banehalvdel! Dette skjer titt og ofte, og akkurat disse småglippene gjør at jeg foretrekker Fletcher/Carrick-duoen framfor han.

 

Da må du lære deg å følge med, Scholes har færrest feilpasninger og mister ballen færrest ganger av alle våre sentralemidtbanespillere. Statistikken støtter dette, helt utrolig...

 

facepaw.jpg

Lenke til kommentar
Det forandrer ikke det faktum at han har en tendens til å sentre vekk ballen i et tankeløst øyeblikk, vende opp for å umiddelbart miste ballen til motstanderen - på egen banehalvdel! Dette skjer titt og ofte, og akkurat disse småglippene gjør at jeg foretrekker Fletcher/Carrick-duoen framfor han.

Vel.... Sammenlign Fletcher og Carrick med Scholes på prosent treff på pasninger, og ikke minst antall. Da vil du skjønne hvor feil dette blir.

 

Det må isåfall være at HVER gang Scholes gir ballen bort så blir det gedigent. Noe som eg har liten tro på. Han har jo knapt pasningsfeil i kampene han spiller hvis man ser på statistikken.

 

Akkurat, det du sier i andre avsnittet der er jo det som gjør Scholes så spesiell. Når han mister ballen så føler man at det er "så sykt dårlig av han" for han har så JÆVLIG høy standard at det er SYKT. Seriøst. 90% pasningsrate ofte, av og til 95%+ og ikke minst 100% et par ganger. Når han da mister ballen den ene gangen så tenker for mange på de enn de syke pasninger han har holdt på med i resten av kampen. Han er rett og slett for god med pasningene hans; det gjør til slutt livet hans vanskeligere da han klarer å bomme på en pasning. Hele stadion tenker jo hva faen når han faktisk gjør det. :)

 

@Hyrlen: Jeg ser den. Jeg sier ikke at jeg ikke vil ha to spiss jeg heller, men så lenge 4-3-3/4-5-1 fungerer som det gjør og Fergie føler at det er under konrtoll som det er (mot de bedre lagene, bare så det er avklart) så er jeg fornøyd med det og har god tro på at det skal fungere i praksis.

 

EDIT: Må si jeg er veldig fornøyd med Scholes backing up som er på gang her. Love ya'll. :love:

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...