Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp med 30 dagers returrett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er varen kjøpt hos Elkjøp? (den du skal bytte?) Hvis ja, så kan du bytte den, hvis ikke. nopp=)

Hei, ja varen er kjøpt hos Elkjøp! Så da kan det gå?

Regner med at returretten gjelder fra du kjøpte den, ikke hvis du har hatt pc en stund og så får ny etter forsikringssak. Men jeg vet ikke sikkert

Jeg er fryktelig usikker selv. Men det står under 30 dagers returrett at den gjelder for ALT utenom mobiltelefoner, ting med abonnement og filmer/spill som har brutt emballasje.. De burde jo nevnt det der om det ikke gjelder, eller..?

Lenke til kommentar
Ikke om det er en maskin du får tilbake på forsikring/reklamasjon. Sjekket med vilkårene for returretten hos Elkjøp?

Jeg har sett på Elkjøp sine hjemmesider hvor det ikke står noe om at 30 dagers returrett ikke gjelder for PC du får på forsikring. Jeg ringte tilogmed til Elkjøp og spurte, og de sa at det gjaldt, men jeg stoler aldri på det som en unggutt eller jente forteller til meg over telefonen, så jeg ville bare høre med andre!

Lenke til kommentar

Ser ut til at det eg skrev tidligere var feil. Betingelsene sier ingen ting om dette, bare at den gjelder i 30 dager etter at varen er mottatt. Normalt sett ville eg sagt at det gjaldt frem til 30 dager etter at varen var kjøpt, men det ser ikke slik ut her.

Så da er det vel bare å i butikken og prøve?

Lenke til kommentar
Ser ut til at det eg skrev tidligere var feil. Betingelsene sier ingen ting om dette, bare at den gjelder i 30 dager etter at varen er mottatt. Normalt sett ville eg sagt at det gjaldt frem til 30 dager etter at varen var kjøpt, men det ser ikke slik ut her.

Så da er det vel bare å i butikken og prøve?

Indeed I will! :) Tusen takk for den gode hjelpen og all synsingen. Dere er ålreite!

Lenke til kommentar

Nettsidene til Elkjøp ordlegger seg slik:

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Husk å ta med kvittering.

Legg merke til siste setning (fremhevet av meg). Dermed kan det være full returrett innen 30 dager fra kjøpet. Tidligere kalte de ordning for Åpent kjøp.

Men til trådstarter. Oppstod forsikringssaken mer enn 30 dager etter kjøpet?

Lenke til kommentar

jvittering er ett slags bevis på at varen er kjøpt innen 30 dager. så tar du med den, og det er den orginale varen du skal bytte, så går det smertefritt, hvis du har mistet kvittering, pleier selgerne å være behjelpelige med å printe ut en ny kvittering til deg (på den faktiske varen du hadde kjøpt) men det kommer selvsagt ann på selgers humør :-)

Lenke til kommentar

Hvis det fungerer å bytte slik så er det jo en knallbra måte å bytte til seg nyere modeller av ting på da!

Ta det på happycare forsikring når en ny modell kommer, få en ny vare, levere inn denne og få igjen det man ga for produktet når man kjøpte det for å så kjøpe seg ny vare til da samme pris:)

På spesielt pcer så må jo elkjøp tape på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...