Gå til innhold

Råd vedr. skifte av operatør - muligens til One Call


Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt et skifte av mobiloperatør. Fra til Tele2 til muligens Onecall. Kan det selskapet anbefales?

 

En av grunnene til skifte er bl.a. at Tele2 benytter Netcom sitt nett og jeg opplever stadig vekk å miste dekningen (har en HTC Hero) og da kommer ofte Telenor opp som et alternativ. Og det nettet er jo mulig å få hos One Call.

 

One Call hadde også et abonnement som hette Faktura som var "gratis" og inklusiv en del minutter og sms`er. Passer omtrent med mitt nivå. Men kan ikke se om de har fri familie. Det er jo litt vesentlig.

 

Tele2 har skuffet meg veldig i det siste på kundebehandling og ordne opp i ting. Er det noen som har erfaringer med One call og er fornøyd med det?

 

Hvis jeg skifter må jeg bryte to bindingstider hos Tele2, noen som vet hva det koster?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, One Call er jo den mobiloperatøren som kundene er mest fornøyd med i følge en måling som ble gjort for et halvt års tid siden. Så selskapet kan nok anbefales.

 

At du mister dekningen på din HTC Hero på NetCom-nettet virker ganske rart, du burde kanskje sikre at telefonen er i orden.

 

Bryting av bindingstid hos Tele2 kostet 1500 kroner sist jeg sjekket, men ring kundeservicen og spør så du får ordentlig svar.

Lenke til kommentar

Jeg byttet til OneCall fra Telenor, og er storfornøyd. Betaler rundt 200-300 kroner per mnd, avhengig av hvor mye jeg ringer. (Bruker tlf mye). Har ikke hatt problemer med dekning eller kundeservice.

 

Eneste som tok litt tid var å flytte over nummeret fra Telenor til OneCall, fordi Telehor gjøkene var såpass inkompetente så de skjønte ikke hva jeg ville.

Lenke til kommentar
Vel, One Call er jo den mobiloperatøren som kundene er mest fornøyd med i følge en måling som ble gjort for et halvt års tid siden. Så selskapet kan nok anbefales.

 

At du mister dekningen på din HTC Hero på NetCom-nettet virker ganske rart, du burde kanskje sikre at telefonen er i orden.

 

Bryting av bindingstid hos Tele2 kostet 1500 kroner sist jeg sjekket, men ring kundeservicen og spør så du får ordentlig svar.

 

Hei og takk for svar!

 

Er enig i at det er rart at den mister dekningen. Men det som også er rart er at den da viser at Telenor er tilgjengelig. For jeg har også tenkt at kanskje det er noe med telefonen. Så lenge tlf. virker ca 70 - 80 % tror jeg aldri det har noen hensikt å levere den inn til noe verksted for sjekk..

Lenke til kommentar
Du må nok velje mellom "gratis" abonnement og fri familie. Ein kan ikkje få både i pose og i sekk, operatøren må jo ha noko å leve av også. One Call Faktura har 2 timar gratis ringetid og 90 sms, men har ikkje fri familie. Data kostar 1 kr. per MB, stort billegare får du det ikkje.

 

Jeg fikk nettopp regning fra Tele2. Hvis jeg ser på summene der så ligger jeg stort sett innenfor 2 timer samtale, samt 90 sms. Men det jeg ikke vet er jo om sms og telefonsamtaler til kona (på fri familie) står på regningen eller ikke. For det er jo til henne det går mest samtaler og sms.

 

Men One Call faktura virket jo svært spennende, samtidig som jeg også vil få benytte meg at beste mobilnettverk...

Lenke til kommentar
Telenor,Netcom og Tele2, alt etter modell og mnd til mnd :-) De små operatørene subsidierer ikke telefoner, så da må du kjøpe telefonen til full pris.

 

Akkurat.

 

Mitt inntrykk er at Telenor klart har den beste dekningen av mobilnett. Stemmer det med få unntak??

 

Kanskje man kan kombinere med kjøp av telefon hos de store, mens man bruker de små til selve mobilbruken. Vet ikke hvor stiv de store er på å låse telefonene sine som selges med abonnement.

Lenke til kommentar

Telenor pleier å gje frå seg låskoden frå fyrste dag, så sant mobilen ikkje er bunden til eit kontantabonnement. (Men då må du i så fall sjølvsagt betale i 12 månader på eit abonnement som du ikkje brukar, dersom du ikkje skal bryte avtalen). Elles meiner eg at alle andre operatørar nektar å gje frå seg koden utan betaling før det har gått eit år.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Eg er i same situasjon og har vurdert å bytte frå Tele2 til OneCall.

 

Forbruket er under 90 SMS og 2 timar ryngetid i løpet av ein månad.

 

Betyr det at eg med OneCall Faktura får eit abonnement som i praksis er heilt gratis? Har i dag rekningar på 150-250 kroner med Tele2, men om eg kan spare dei kronene er jo ingenting betre. Har Netcom med Tele2 i dag og, så det er ikkje noko problem med dekning.

Lenke til kommentar
Eg er i same situasjon og har vurdert å bytte frå Tele2 til OneCall.

 

Forbruket er under 90 SMS og 2 timar ryngetid i løpet av ein månad.

 

Betyr det at eg med OneCall Faktura får eit abonnement som i praksis er heilt gratis? Har i dag rekningar på 150-250 kroner med Tele2, men om eg kan spare dei kronene er jo ingenting betre. Har Netcom med Tele2 i dag og, så det er ikkje noko problem med dekning.

Nei, ikke helt gratis, du må betale for oppstartsprisen på samtalene.

 

Dette var noe OneCall ikke hadde i starten, men som de innførte i den senere tid.

 

OneCall benytter ikke NetCom, men Network Norway der hvor de har nett. De har godt, utbygd nett i Oslo.

 

Du bruker ellers Telenor der hvor det ikke er dekning fra NwN.

Lenke til kommentar

Eg er i samme situasjon og har vurdert å bytte frå Tele2 til OneCall.

 

Forbruket er under 90 SMS og 2 timar ryngetid i løpet av ein månad.

 

Betyr det at eg med OneCall Faktura får eit abonnement som i praksis er heilt gratis? Har i dag rekningar på 150-250 kroner med Tele2, om menn eg kan spare dei kronene er jo ingenting betre. Har Netcom med Tele2 i dag og, så det er ikkje Noko problem med dekning.

[/ quote]

 

Ligger du så og si innenfor det de gir på faktura abonnementet sitt så tolker jeg det som om det er så og si gratis. Det er litt dyrere enn vanlig å bruke ellers, men du ligger jo nesten innenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...