Gå til innhold

Gigabyte Switch kabeltrekk?

Anbefalte innlegg

Har en NVX nettversdisk i kjellern denne er koplet med kabel i ruter og jeg oppnår Gigabyte fart når jeg bruker den, kabeltrekket til ruteren er ca 25 meter.

Jeg prøvde å kople en Switch boks på kabelen (D-link green Gigabyte Switch) som hadde vært brukt i NVX`en og derifra tilbake til NVX`en igjen men oppnår ikke Gigabyte støtte.

D-Link Switchen indikerer at det er Gigabyte hastighet men det er det altså ikke.

Jeg oppnår 100mbit (hastigheta under Gigabyte) ifra portene.

Jeg har en samme type Switch boks( Dlink green Gigabyte switchbox 2 :yes: ) stående mye nærmere ruteren og denne oppnår jeg Gigabyte støtte med men når jeg testet med denne på samme plass som den andre er det med samme resultat.

Da lurer jeg på om det er D-Linken som ikke tåler slike kabeltrekk 25m+ og senker hastigeta betraktelig?

Vurderer å prøve en litt mer påkostet utgave av Switch bokser i håp om at det er andre som tåler litt lengre kabeltrekk og leverer Gigabyte støtte?

Eller er Switch bokser ikke beregnet for slike lengder kabeltrekk?

Johnny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så vidt jeg vet så er gigabit standarden klar ofr en ca 80 til 100 meter pluss kobling vel.

men det krever riktig valg av kabel til området(skjermet/uskjermet osv) og at den legges og kobles på en måte som er i hennhold til standarden.

kan jo være en dyrere switch har bedre feilkorrigering som vil hjlpe deg mee å oppnå høyere hastighet men du skal med korrekt kabling klare å opnå 1Gbps med utstyret du har nå

Lenke til kommentar

Takker for svar..

Det løste seg nettopp kom hjem med en Zyxel sak som kostet nesten halvparten av prisen (nedgradering? :grin:) til D-Linken og nå har jeg samme gode hastighet som før :yes::woot:;) Gjett om jeg er fornøyd.

Feilsøkte til 0130 inatt så jeg er glad det løste seg.

Tydeligvis ett problem med D-Link og disse Grønne Switchene på lange kabeltrekk, mulig det har noe med Power consuming å gjøre.

Byttet sikkert 4 par kabler inatt melleom NVX og Switchen der 2 av dem var terminert av meg så det var garantert ikke ett kabel issue men tanken slo meg såklart.

Forhandleren av Dlink Switchen var inne på tanken om at kabelen burde være cat6 mens jeg hadde cat 5e dette hadde jeg ingen tro på da cat5e støtter Gigabyte opptil 100 meter full duplex mener jeg å huske.

Takker igjen.

Endret av Johnnygrandis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...